Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Come again? Hva har styrke med høyde å gjøre?

Forenklet (har en del med armer/bein i forhold til overkropp å gjøre, men likevel) sett har høye mennesker lettere for å ta mer i markløft-baserte bevegelser, og kortere folk mer i benk/knebøy.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Altså ikke nødvendigvis. En lavere person kan trene og bli tre ganger så sterk som en som er rimelig høy av vekst og bare sitter på sofaen hele dagen. Men jeg har f.eks en kompis som er ganske høy, nærmere 2 meter, og han har ganske kraftig beinbygning. Mao det er f.eks vanskelig å dytte han over ende. Men hadde vi tatt håndbak, tror jeg at jeg ville vunnet.

Men det hele kommer an på kroppen til personen. Du finner jo høye personer som er tynn som stilker også, det er det ikke mye styrke liksom. Men nok Off-topic ?

Lenke til kommentar

Nasri8: Det er for mange individuelle forskjeller til at man kan si det.

Tar man utgangspunkt i et hypotetisk tilfelle hvor to er helt like i alle faktorer med unntak av høyde, vil den høyere personen gjøre det bedre i markløft-baserte øvelser.

Om man tenker på tradisjonelt knyttneveslagsmål på byen (altså, ingen har kampsport-erfaring) vil den høyere kunne slå nedover (altså mer kraft i slagene) samt ha lengre rekkevidde. Det blir ikke akkurat "styrke", men det er knyttet ulik konnotasjon til ordet.

Lite irritasjonsmoment: Folk som poster sin mening/sitt svar, og så legger til at det blir for mye off-topic. Dersom det virkelig var så viktig for dem, hadde de ikke trengt å svare/diskutere i det hele tatt. (Dette er på generelt grunnlag, ble ikke så veldig irritert av posten over. Mener det ikke som et personangrep)

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Irriterer meg at denne tråden snart har 1000 sider.

Men egentlig så irriterer jeg meg over bankonton min,den kunne godt ha vært fetere. :(

Plus at jeg sannsyligvis må trolle etter jobb.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Ca 5 gutter(spesielt disse) irriterer meg. De går alltid og grafser på jentene. Løfter dem opp på fanget sitt og tar hendene rundt dem konstant. Kåte griser altså, det er greit og tulle litt av og til men og gjøre det konstant hvert friminutt? Når jentene sier at de skal slutte og når noen ikke tør og si at de skal slutte så syntes jeg det er utrolig unødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Ca 5 gutter(spesielt disse) irriterer meg. De går alltid og grafser på jentene. Løfter dem opp på fanget sitt og tar hendene rundt dem konstant. Kåte griser altså, det er greit og tulle litt av og til men og gjøre det konstant hvert friminutt? Når jentene sier at de skal slutte og når noen ikke tør og si at de skal slutte så syntes jeg det er utrolig unødvendig.

Da er det kjempebra at du er mann nok til å bitche om det her

JADA :D FYRSTE MANN

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...