Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man må jo forsvare seg. Lave folk har en tendens til å angripe skrittet. :(

Rawr! Jeg hadde forresten vært megafarlig om jeg var 1.90! Så det så.

Neei, kommer nok alltid til å ha "ååå dåå døøt"-stempelet hengende over meg. Men når man er jente er det ikke så farlig, egentlig.

Lenke til kommentar
Lave jenter er jo bare bra, men lave gutter er mer.....ja.

Som jeg har forstått er det en dialekt å si hvem istedet for hvilken. Men er det lov å skrive det?

+ Dialekt eller ikke, det høres kvalmende stygt ut.

Da er det en r-tarted dialekt! Rett og slett! Og man skal ikke skrive dialekt på forumet. Og nei, det er heller ikke tillat å skrive "hvem" som et substitutt for "hvilken".

Lenke til kommentar

En dialekt krever at talemåten er geografisk utbredt blant 'innfødte' i et område, og siden det heller er en viss aldersgruppe som snakker på den måten kvalifiserer ikke 'hvem' som dialekt for 'hvilken'.

På samme måte som 'shino' ikke er en dialekt for 'kino'.

Lenke til kommentar
En dialekt krever at talemåten er geografisk utbredt blant 'innfødte' i et område, og siden det heller er en viss aldersgruppe som snakker på den måten kvalifiserer ikke 'hvem' som dialekt for 'hvilken'.

På samme måte som 'shino' ikke er en dialekt for 'kino'.

Nja. Litt uenig der. Store deler av øyen jeg bor på (20. 000 ++) sier "sjino", istedetfor "kjino" som det egentlig skal uttales. Så det vil jeg egentlig karakterisere som et dialektord. Men jeg er da såpass oppegående at jeg ikke skriver på dialekt. Det er svært sjeldent jeg gjør, og egentlig bare på sms til venner med samme dialekt.

Å bytte ut "hvilken" med "hvem" eller "hvordan" derimot, er så bak mål at jeg kan ikke få sagt det nok!

Lenke til kommentar

VÆR dag etter jobb nå når jeg skal hjem. så ligger bilene forran meg i 30km igjennom sentrum der det er 50km og der det blir 60km ligger de i 50km... Og det er jo ikke så galtt heller, er jo faen meg 1 minus grad ute og ikke noe is i hjulspåra engang... ahhhh.

Endret av Kjellcorp
Lenke til kommentar

Minner meg om han lave pingla som var på dekkbutikken jeg var på tidligere i år. Han skulle helt klart ha rabatt for HAN HADDE JO HANDLET FELGER FOR OVER 80K I SOMMER!! samtidig som han ser på alle andre i rommet og gliser. I tillegg til en ellers gi faen holdning, og altvitende (trodde han), han hadde SÅÅ peiling på felger.

Tenkte jeg skulle svare "å så kul du er", men tenkte at da hadde han sikkert klikka i vinkel. :wee: Var nesten så det glapp ut av meg, men holdt kjeft likevel og nøt showet.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...