chokke Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg vil tro det er lettere for deg som bor i Oslo som har samme dialekten som skriftspråket. Slike folk som ikke tar betrakning i hvor man kommer fra, irritere meg også! Så du skal få spesialbehandling fordi du er fra et annet sted? Det er i hvertfall patetisk. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg vil tro det er lettere for deg som bor i Oslo som har samme dialekten som skriftspråket. Slike folk som ikke tar betrakning i hvor man kommer fra, irritere meg også! Jeg vil tro alle som har deltatt i norskundervisningen på grunnskolen skal ha minst like godt utgangspunkt til å beherske hovedspråket sitt som hvilken som helst Osloborger. Selv er jeg fra Møre og Romsdal. Her sier vi Æ, DÆ og MÆ, men jeg klarer fint å skrive bokmål fordi Irriterer meg over folk som skriver dialekt på msn. Spesielt folk fra Stavanger ser ut til å ha problemer med å skrive annerledes enn de snakker. Står sikkert dårlig til med skolene der nede? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Godt å høre det ikke bare er meg som er gretten på morgenkvisten Om helgene kommer alltid moren min når jeg nettopp har stått opp og halvsover over pcen eller spiller (noe jeg ikke har fått gjort så ofte i det siste) og kommer med en lang liste over ting jeg må gjøre... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Irriterer meg over folk som skriver dialekt på msn. Spesielt folk fra Stavanger ser ut til å ha problemer med å skrive annerledes enn de snakker. Står sikkert dårlig til med skolene der nede? Finn et sted i dette riket hvor det står bra til med en skole først. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 det er et forum for god sake! Hvilke gode saker støttes? Så lenge folk forstår hverandre burde det jo ikke være et problem. Finnes jo også positive ting med at folk retter opp også, mener jeg. Fin måte å lære av sine feilstavelser osv. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Retting av skrivefeil er irriterende. "det skrives ikke è, men é". STORE skrivefeil derimot, det er veldig irriterende. De som skriveleif på papiret er unsjylt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Så lenge folk forstår hverandre burde det jo ikke være et problem. Finnes jo også positive ting med at folk retter opp også, mener jeg. Fin måte å lære av sine feilstavelser osv. Jeg liker bedre at folk retter meg, enn at de lar det stå der og jeg sitter igjen som en uvitende tulling. Problemet oppstår vel når vedkommende som blir retta på ikke klarer å ta det som konstruktiv kritikk, men heller tar det som et angrep. Og jeg syns det blir irriterende når folk skylder på dialekt, da alle som har gått grunnskole har fått (eller i hvert fall skulle ha fått) grundig opplæring i enten bokmål eller nynorsk - avhengig av hva man har som hovedmål. edit: Glemte et ord. Endret 31. oktober 2008 av basskuk Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Samme gjelder meg, men når folk starter å irritere seg grenseløst over at folk innemellom skriver feil, synes jeg det går litt for langt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Samme gjelder meg, men når folk starter å irritere seg grenseløst over at folk innemellom skriver feil, synes jeg det går litt for langt. Det er forskjell på å skrive ikek en gang, enn å ha gjennomført feil som hvem bil er best eller hvem skjermkorten er kulest. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Så lenge folk forstår hverandre burde det jo ikke være et problem. Finnes jo også positive ting med at folk retter opp også, mener jeg. Fin måte å lære av sine feilstavelser osv. Jeg liker bedre at folk retter meg, enn at de lar det stå der og jeg sitter igjen som en uvitende tulling. Problemet oppstår vel når vedkommende som blir retta på ikke klarer å ta det som konstruktiv kritikk, men heller tar det som et angrep. Og jeg syns det blir irriterende når folk skylder på dialekt, da alle som har gått grunnskole har fått (eller i hvert fall skulle ha fått) grundig opplæring i enten bokmål eller nynorsk - avhengig av hva man har som hovedmål. edit: Glemte et ord. Forumet skal være ett fristed! Når folk kommer med kritikk ang skrivefeil faller man tilbake til skolebenken! Alle husker hvor forbanna irriterende læreren er! Derfor får man frustrasjon når folk prøver og undervise i rettskriving igjen!!!!! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Samme gjelder meg, men når folk starter å irritere seg grenseløst over at folk innemellom skriver feil, synes jeg det går litt for langt. Nå har ikke jeg sagt at jeg irriterer meg grenseløst over folk som innimellom skriver feil. Jeg skrev bare at jeg ikke viste hvem Vem Fann var, og la til et smiletegn Og så er det forskjell på å skrive en liten slurvfeil innimellom (ikek f.eks) og å ikke kunne å skrive HVEM og FAEN Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 W-O-R-D! "Hvem bil skal jeg velge?" "Hvordan skjermkort bør jeg kjøpe?" Sånne feil irriterer meg! Feil som ikek dukker liksom opp i mine poster innimellom også, så sånne feil plager ikke. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Selvfølgelig, men folk trenger da ikke bli irritert av den slags grunn. Edit: Var ikke rettet mot deg heller, Linn_Christin Endret 31. oktober 2008 av Kim Salabim Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hihi en blir jo direkte irritert bare å lese i denne tråden Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Forumet skal være ett fristed! Når folk kommer med kritikk ang skrivefeil faller man tilbake til skolebenken! Alle husker hvor forbanna irriterende læreren er! Derfor får man frustrasjon når folk prøver og undervise i rettskriving igjen!!!!! Jeg beklager virkelig, men jeg skjønner faktisk ikke at folk ikke har lyst til å skrive så riktig som overhodet mulig. En kan jo få så mye igjen for det på andre områder. Sånne feil irriterer meg! Feil som ikek dukker liksom opp i mine poster innimellom også, så sånne feil plager ikke. Det er jo stort sett bare en tastefeil, tviler på at noen skriver ikek fordi de tror det er sånn det staves Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Forskjell på skrivefeil og tastaturfeil. Lenke til kommentar
JBKnutsen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 At du skriver faan. Det var greit de to første gangene, men så ble det irriterende. Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 At jeg ikke eier penger Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 At jeg ikke eier penger Du er ikke alene! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 At jeg eier penger, men de er ikke mine. Det svir mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg