Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590
Det som irriterer meg er de idiotiske billistene:

- som ikke blinker i rundkjøringer!

 

 

MANGE FLERE!

 

Dette er eg totalt sjokkert over kor mange som slurvar med!

I dag gikk eg forbi en rundkjøring her med ganske masse trafikk, og tipper rundt 20% av dei som kjørte der, faktisk blinka.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke SÅÅ vanskelig, man setter på blinklyset så fort man har kjørt forbi den siste avkjørselen før den man skal ut.

Utrolig irriterende når folk ikke gjør det, står å venter på at personen skal kjøre gjennom rundkjøringen, noe man hadde sluppet hvis personen skal rett ut av første avkjørselen og hadde brukt blinklysene.

Lenke til kommentar

Problemet er fjotter som misforstått konseptet med rundkjøringer, og dermed har laget dem bitte bitte bitte små. Dermed får ikke folk tid på seg til å blinke før man plutselig er ute igjen. Og hva er vitsen med å blinke når det bare varer eller er til informasjon i ett sekund. Det er såvidt blinklyset får tid til å blinke.

Lenke til kommentar

-At mp3 spilleren min er ødelagt, så jeg blir nødt til å høre på hjernedøde samtaler og skrikende unger når jeg beveger meg ut døra.

 

-At jeg ikke klarer å få gjort noe hvis det ikke er en kort frist på det.

 

-Når mennesker skriver slik: han sa det.... men så gikk jeg videre... blalabla.... blaalblaaa... LÆR DERE Å BRUK ET JÆVLA PUNKTUM OG EN STOR BOKSTAV ETTER PUNKTUMET!

 

-At hun ene jeg bor med faen ikke klarer å rydde opp etter seg på kjøkkenet. Greit nok at vi ikke gidder å ta det med en gang hvis vi har lagd felles middag, men IKKE FAEN om det er akseptabelt at det skal se bomba ut når jeg skal lage frokost.

 

-At jeg er blakk og ikke har råd til vintersko

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er de idiotiske billistene:

- som ikke blinker i rundkjøringer!

- som ikke kan flettekjøring!

- som kjører 10km/h under

- som bremser opp for hver bil som kommer imot

- som glemmer å ta av fjernlyset

- som sniker i ferjekøene

- som tror de eier veien pga de har stor bil

- som nekter å rygge når vi møtes på en smal vei

- som må kjøre forbi uansett om jeg ligger over fartsgrensa

- som kjører helt tett til baken til bilen

 

MANGE FLERE!

 

What he said!

 

+ folk som ikke blinker seg ut av rundkjøringer, og folk som ikke kan å plassere seg riktig. (Det er i de fleste rundkjøringer mulig å plassere seg slik at ALLE kan se om du skal til høyre eller rett frem ELLER til venstre. Jeg ler av folk som blinker seg inn i rundkjøringa. Smør på flesk?

Lenke til kommentar

Folk som har sertifikatet legger seg til høyre i veibanen når de skal til høyre eller rett frem, og til venstre i veibanen når de skal til venstre . Simplere får du det ikke.

 

Med mindre du kjører veivalser eller monstertruck er det null problem å signalisere hvor du skal med plassering i veibanen, selv om det ikke er to kjørefelt ved innkjøringen til rundkjøring.

Lenke til kommentar
Jeg ler av folk som blinker seg inn i rundkjøringa. Smør på flesk?

Ja vel. Jeg syns det er praktisk, for da vet jeg at de ikke skal til høyre uten å gidde å blinke. Hadde alle brukt blinklys ut av rundkjøringer, hadde det ikke gjort noen forskjell.

Blink ut og inn om det er en stor rundkjøring.

 

Om det derimot er en liten vanlig rundkjøring blinker du slik du ville gjort om det hadde vært et vanlig kryss. Men èn forskjell: Hvis du skal til venste slutter du å blinke når du kommer forbi siste avkjørsel før den du skal ut av, slik at folk som skal inn i rundkjøringen får et inntrykk av at du skal rett frem (ut).

 

Slik forklarte kjørelæreren min det, bare mye bedre enn meg da. Synes det høres ut som en temmelig logisk forklaring.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Traff på en snodig fyr i dag. Da jeg kom frem til rundkjøringa bremsa jeg ned for en bil som var i rundkjøringa. Han blinket før utkjørselen jeg stod å venta i så jeg begynte å kjøre siden han signaliserte at han skulle av, men han fortsatte. Får da være måte på hvor tidlig man skal blinke også, er det virkelig så vanskelig. Det endte da med at jeg måtte klaske høyrefoten i gulvet og han bremse ned, jævla tosk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...