Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Er dritirritert nå.

Jeg får ikke slått av klikkelyden som kommer når jeg åpner en ny fane i Internet Explorer. Jeg bruker scrollehjulet til å klikke fram nye faner, så kommer det en sånn homo lyd hver jævla gang.

 

Når jeg sitter å ser på en serie på skjerm2, og søker litt på nettet ved siden av er det forpult irriterende. AHAHHHRJGGHGHHHHJHSJSJh. Jeg har slått av alle lydene i Windows men fortsatt forsvinner den ikke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sånn fikser du det ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet du bør stille er ikke "Hvordan blir jeg kvitt klikkelyden?", men "Hvorfor vil jeg ikke bli kvitt IE?".

 

Fordi jeg er engasjert i langt viktigere ting enn hvilken nettleser som er best. Noe jeg synes er ganske smålig å bry seg om i det hele tatt.

 

Husker på ungdomsskolen var det en fyr som følte seg overlegen alle andre fordi han brukte Linux.

Lenke til kommentar

Ahh, det minner meg om at par kamerater av meg, de bare MÅÅÅ pakke på andre alt det frie greiene.

At ting er open source er vell og bra det, men at man ikke engang kan si "iphone er litt fancy" uten å få "faen skal du med det? kjøp heller en open mokko!" tilbake, det er irriterende.

Nå var dette bare ett eksempel, men at folk skal lukke seg til ett produkt eller produsent og bli fanboy, det er irriterende...

Lenke til kommentar
Fordi jeg er engasjert i langt viktigere ting enn hvilken nettleser som er best. Noe jeg synes er ganske smålig å bry seg om i det hele tatt.

 

Husker på ungdomsskolen var det en fyr som følte seg overlegen alle andre fordi han brukte Linux.

Smålig og smålig, fru blom. Nettleseren er den mest brukte applikasjonen på mange PC-er, så å nekte å bruke et latterlig dårlig produkt ser jeg på ingen måte på som smålig.

Lenke til kommentar

At jeg har bil. Kan ikke du kjøre meg dit? Kan du ikke hente meg? Kan jeg ikke få sitte på dit og dit? Selvfølgelig forventer de at alt er gratis i tillegg. Jævla griske snylteunger, kjør opp selv og se hvor dyrt det er. Nevner jeg at jeg faktisk ikke kjører gratis så er det dramaskrik og hele pakka. Jeg må faktisk mase om penger hver eneste tur, trodde det var normal folkeskikk å betale litt for å sitte på, bensina er dyr og bilen super godt unna.

Lenke til kommentar
Spørsmålet du bør stille er ikke "Hvordan blir jeg kvitt klikkelyden?", men "Hvorfor vil jeg ikke bli kvitt IE?".

 

Fordi jeg er engasjert i langt viktigere ting enn hvilken nettleser som er best. Noe jeg synes er ganske smålig å bry seg om i det hele tatt.

 

Husker på ungdomsskolen var det en fyr som følte seg overlegen alle andre fordi han brukte Linux.

Men du tar deg tiden til å lete rundt for å finne en måte å slå av lyden i nettleseren på. Logisk.

 

Hvis du ikke bryr deg skal det jo ikke være noe problem for deg å bare laste ned et program istedenfor å fikle rundt og være en kverrulant microsoft fan hvis lyden plager deg så mye.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at folk skal betale for seg når de ber om du skal kjøre dem hit og dit. Men er det noe som irriterer så er det folk som skal ha betalt for at du skal få sitte på når begge parter skal samme vei.

 

"Åååå, de x antall ekstra kiloene i bilen bruker så mye bensin, så du må betale 50,- for å sitte på hjem til meg!"

 

Kjenner også to stk som skulle til samme destinasjon, hvor man må gå over ei bru og 2 km med bratt oppoverbakke. Denne dagen var en av de våteste i fjor sommer, og den ene (1) var på vei over brua når han med bilen (2) kommer kjørende.

1 hører at 2 kommer kjørende, da 2 spiller dårlig musikk på høyt volum, og snur seg og vinker til 2 sånn at 2 kan være grei og plukke han med seg. 2 vinker tilbake og kjører videre uten 1.

 

Når 1 endelig ankommer destinasjon, gjennomvåt tross paraply og sliten, etter 40 min, så sitter 2 der med ett smil og spørr 1 hvorfor det tok så lang tid. 1 spør så klart hvorfor 2 ikke stoppet og plukket han opp.

2 sier da "du vil jo ikke betale."

 

1 flyr da på 2, og 2 er nå bannlyst over hele byen.

Lenke til kommentar

Ja, men når nr 2 sitter på samme vei gjentatte ganger blir det til slutt et irritasjonsmoment at den personen blir skysset gratis mens du sitter der med hele regninga. Jeg hadde samme opplegget tidligere, men han var grei og betalte et lite beløp hver måned for å sitte på til jobb hver dag. Må gå an å dele litt på, slik at ikke en blir sittende med hele utgiften.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Hadde det jeg som kjørte den dagen, så hadde jeg plukket opp personen uansett om jeg kjente h*n eller ikke.

Den dagen førte til flomvarsel på Strandtorget, og den varselen kommer som regel når det har vært mye snø på fjellene. Og den bakken får de mest trente med tørre klær til å sette seg ned.

 

Men jeg er enig i at folk skal betale for seg hvis det er gjentatte ganger.

Lenke til kommentar

Varsler om noen sterke meninger. Må bare gjøre det klart at jeg såklart ikke mener dette om alle og envher og at det stort sett dreier seg om enkelte grupper.

 

 

- Naive mennesker som går gjennom hele livet uten å noensinne virkelig tenke over noe som helst. De som ser alt svart på hvitt og med hjernen på vidt gap måker inn alle andres meninger.

 

- Vestlig sunnhetsparanoia. Da tenker jeg på ting som fugleinnfluensa, bakterier og de uttalige tingene som kan gi deg kreft. Folk bruker så mye tid av livet på å planlegge hva og hvordan de skal gjøre alt mulig rart at de glemmer å leve det. Jeg er møkk lei av reklamer om de nyeste fiskelever-pillene med E=mc45-vitaminer og allslags idioti de prøver å presse på folk.

Kan huske vi var på klassetur engang for lenge siden, vi var på restaurant og bestilte en kanne med vann til maten. Jeg og to andre var de eneste som drakk av vannet og ikke engstelig lurte på om vannet var rensket, sterilisert og destillert forsvarlig nok til at våre sårbare norske immunforsvar skulle takle det.

 

- Skrivefeil. Tenker da spesielt på orddelingsfeil, og/å, osv. Har egentlig ikke noe imot at unge tenåringer eller spesielle subkulturer (gamere spesielt) bruker særord som "lol", "noob" eller "1337speak", men det er latterlig når varer i butikkene, offentlige medier og til og med lærere på videregående skoler, høgskoler og universitet slurver gang på gang. Jeg er selv utenlandsk og har opplevd at for eksempel nye lærere på første skoledag snakker langsomt med få ord til meg og bruker kroppspråk som om jeg er helt apatisk, bare sånn i tilfelle jeg ikke snakker godt nok norsk. En gang søkte jeg om jobb i ett telefirma og før jeg fikk komme til jobbintervju måtte jeg fylle ut en norsktest grunnet mitt utenlandske navn. Jeg besto. Testen derimot hadde 15 skrivefeil.

 

- Rasisme. Att så mange blir effektivt indoktrinert fra barndommen til å tro at vi her bor i ett rent og perfekt land mens alle andre er skitne halvmennesker som ruller seg i gjørme. Leser flere innlegg her som presterer å komme med påstander om at alle utlendinger stinker osv.

Lenke til kommentar
- Vestlig sunnhetsparanoia. Da tenker jeg på ting som fugleinnfluensa, bakterier og de uttalige tingene som kan gi deg kreft. Folk bruker så mye tid av livet på å planlegge hva og hvordan de skal gjøre alt mulig rart at de glemmer å leve det. Jeg er møkk lei av reklamer om de nyeste fiskelever-pillene med E=mc45-vitaminer og allslags idioti de prøver å presse på folk.

Kan huske vi var på klassetur engang for lenge siden, vi var på restaurant og bestilte en kanne med vann til maten. Jeg og to andre var de eneste som drakk av vannet og ikke engstelig lurte på om vannet var rensket, sterilisert og destillert forsvarlig nok til at våre sårbare norske immunforsvar skulle takle det.

 

- Skrivefeil. Tenker da spesielt på orddelingsfeil, og/å, osv.

En gang søkte jeg om jobb i ett telefirma og før jeg fikk komme til jobbintervju måtte jeg fylle ut en norsktest grunnet mitt utenlandske navn. Jeg besto. Testen derimot hadde 15 skrivefeil.

 

- Rasisme. Att så mange blir effektivt indoktrinert fra barndommen til å tro at vi her bor i ett rent og perfekt land mens alle andre er skitne halvmennesker som ruller seg i gjørme. Leser flere innlegg her som presterer å komme med påstander om at alle utlendinger stinker osv.

 

Enig i det du skriver. Vanlige mennesker som ikke lider av diverse sykdommer får inn det de trenger gjennom kosten. Spis fisk en gang eller to i uka. Spis varierte frukt og grønnsaker ofte. Drikk melk og vann fremfor brus. Ligg unna 'ekstrem' fast food til daglig. Vips, så sitter du med dobbelt utbytte i forhold til piller som koster godt over dobbelt så mye. Om du lærer deg å lage mat i tillegg så smaker det faktisk godt også.

Patetisk med folk som må ta en pille eller to for alt som ikke er perfekt til enhver tid. Lær dere å takle en hodepine i ny og ne. Lær kroppen din å sovne på egen hånd. Gjør noe som muntrer deg opp om du føler deg deppa. La kroppen din klare seg selv mot diverse sykdommer.

Teorien min er (og fakta tilsier) at jo mer du utsetter deg for, jo sterkere blir du. Send ungene til andre unger som får diverse sykdommer -> gratis immunforsvar. Folk som tar influensavaksine blir avhengige av den fordi immunforsvaret ikke får oppdatert seg på influensaviruset, og er ekstra utsatt for neste sesong. Immunforsvaret har faktisk en enorm kapasitet om du tar vare på kroppen din.

 

Det morsomme er at jeg tok Jens Stoltenberg i å si noe sånt som "Nå er det viktig og holder roen". Norsklæreren min brukte også og feil i muntlig tale rett som det var. Sykt plagsomt.

Norsktest med skrivefeil -> epic fail :D

 

Føler selv at jeg har en del fordommer jeg må jobbe med etter å praktisk talt ha vokst opp uten nær kontakt med jevnaldrende barn med innvandrerbakgrunn.

Lenke til kommentar
Teorien min er (og fakta tilsier) at jo mer du utsetter deg for, jo sterkere blir du. Send ungene til andre unger som får diverse sykdommer -> gratis immunforsvar. Folk som tar influensavaksine blir avhengige av den fordi immunforsvaret ikke får oppdatert seg på influensaviruset, og er ekstra utsatt for neste sesong. Immunforsvaret har faktisk en enorm kapasitet om du tar vare på kroppen din.

 

Det at utsettelse for bakterier og virus fører til sterkere imunforsvar stemmer, men det om vaksine blir helt feil.

 

En vaksines oppgave er jo nettopp å styrke imunforsvaret. Den får imunforsvaret til å lage antistoffer mot viruset, akkurat som om du hadde blitt infisert av det på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Teorien min er (og fakta tilsier) at jo mer du utsetter deg for, jo sterkere blir du. Send ungene til andre unger som får diverse sykdommer -> gratis immunforsvar. Folk som tar influensavaksine blir avhengige av den fordi immunforsvaret ikke får oppdatert seg på influensaviruset, og er ekstra utsatt for neste sesong. Immunforsvaret har faktisk en enorm kapasitet om du tar vare på kroppen din.

Det at utsettelse for bakterier og virus fører til sterkere imunforsvar stemmer, men det om vaksine blir helt feil.

 

En vaksines oppgave er jo nettopp å styrke imunforsvaret. Den får imunforsvaret til å lage antistoffer mot viruset, akkurat som om du hadde blitt infisert av det på vanlig måte.

Leste litt på nettet og ser at jeg tok feil der ja. Men jeg mener å ha hørt noe sånt på Dagsrevyen eller noe en eller annen gang...

 

Usannsynlig trist med foreldre som skal holde ungene sine og huset sitt helt sterilt og sky alt som kan ligne på smuss og bakterier som om basilusker = svartedauen

Lenke til kommentar
Hva som irriterer meg:

Billister som tror de eier verden og skaper farlige situasjoner for meg som kjører scooter. Det er så forbanna irriterende når biler ALLTID må tvinge seg forbi.

 

ALDRI i livet om jeg hadde bremset ned i en nedoverbakke, da jeg kjører i 70 km for at en bil skal forbi. For noe tull!

 

Jeg har kjørt scooter i 2 år selv jeg, og vet du.. jeg viste hensyn til mine medtraffikanter ved å kjøre meg inn på busslommer hvis det ble kø bak meg.

 

Og du som også har lappen på bil har vel vært på forbikjøring? Lærte du noe der? Som f.eks at hvis man ser noen som forsøker å kjøre forbi, så skal man bremse ned litt slik at vedkommende kan kjøre forbi på en trygg måte? :) Ikke?... ? Det lærte jeg nemlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...