Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg så grenseløst over hvor DÅRLIGE nordmenn (i alle aldre!!) er på HØYREREGELEN!! Jeg jobber som yrkessjåfør og har gjort det i 3 år nå. Det har også bidratt til at jeg leser trafikken godt, kjører bra og kan alle "reglene". Men noen tror de er konge på veien, og hiver seg utti veien på forkjørsvei, eller ikke stopper hvis jeg kommer fra høyre.

Dette hender SÆRLIG når jeg kjører scooter. De antar sikkert at jeg er en dum 16 åring som ikke kan trafikkreglene, og kjører omtrent på meg. Det er mange ganger jeg har omtrent blitt presset av veien, kjørt ned, og oversett. Det er kjempefarlig! Jeg får mye mer skade enn dem, og det koster dem 10 sek å vente på sin tur.

Det er så rart at få følger vikepliktreglene, når dette er noe man MÅ kunne for å få lappen. Ofte ser de dumt på meg når jeg kjører scooteren så langt ut at de må svinge litt. Skjønner de ikke at det er MIN tur til å kjøre?? (jeg kjører aldri ut og lager en farlig situasjon, men når det er i 30 sonen og vi har øyekontakt og jeg VET de har nok tid til å stoppe, gjør jeg det.)

Og mange bilister klager over mopedene, at vi ligger midt i veien osv.. Men oftest er veien så dårlig ytterst med hull og slikt, og da er det bedre å kjøre midt på. DET tenker de ikke over nei!! Pluss at de presser oss av veien som regel, hvis de har sjans til å kjøre forbi. Skikkelig nærme og i stor fart, rekker ofte ikke registrere det. Hvis jeg måtte svinge for en stein eller noe hadde jeg blitt påkjørt så det svinger liksom...

 

GRRRRR....

 

Sikkert mange som tenker sånn at, når du har fått lappen trenger du ikke og følge reglene lenger :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, var mer irritasjon idag gitt. Nå er jeg rett å slett lei alle dissa fjortissunge som tror dem er all that fordi dem bruker strikk rundt buksa, og hvite lacoste sko, gjerne en bling i øra som dem har kjøpt på nille. Og dissa småripsa med digre chanel smykker som er like ekte som den blonde fargen dem har i håret.. Uff, get real.

 

 

TAKK! ;)

 

 

Rutinert :thumbup:

Lenke til kommentar
Lise04: Enig, utrolig mye idiotiske folk ute å kjøre, selv kjører jeg bil. Kommer stadig borti slike tullinger om skulle tatt teorien på nytt.

 

Var faktisk en som presterte å tute på meg da jeg sykla over gangfeltet. Tydeligvis fordi han ikke så meg med en gang, fordi han bare så den ene veien! Dette førte til at han måtte bremse hardt fra 10km/t og til full stopp i det jeg passerte bilen. Han hadde nettopp stoppet for en fotgjenger som gikk motsatt vei som meg, og så ikke at jeg kom.

 

For det første, det er ikke min feil at han ikke ser at jeg kommer til venstre for han fordi han er for viktig til å snu på den jævla skallen sin motsatt vei også. Og toppen av kaka var da han tuta på meg, kjente jeg kokte innvendig. Det var sååååå jævlig nære at jeg viste fingern til han, men tenkte at det ikke var verdt det og sykla videre uten å se tilbake. Han kunne vært glad at det ikke skjedde på veien til jobb kl halv åtte på morran, da hadde det kommet en del gloser i tillegg tenker jeg.

 

Trodde det var en regel så sa at du måtte gå av sykkelen for å passere gangfeltet!

 

M

Lenke til kommentar

Ja vel, jeg tenker effektivitet. Og stoppe å gå over tar jo halve dagen, så da er det like greit å bare sykle over uansett. Det minner meg på at det irriterer meg når jeg kjører selv, at folk stopper, går av sykkelen for så å trille den sakte over. Da må jeg ta en full stopp og stå der og vente. Istedet kan jeg være et forbilde som sykler over, slik at bilene kun trenger å bremse litt, altså ingen stopp, mer miljøvennlig. Oh yeah, jeg er genial. :D

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Du har faktisk lov å kjøre på en syklist som sykler over ett gangfelt så lenge personen lander bak bilen og ikke foran xD

 

Det skal jeg huske på XD

 

Jeg irriterer meg over syklister som suser nedover mot sentrum i full fart. De har alltid grønn mann i gangfeltene der, men vi som kommer og skal svinge av mot en av sidegatene har også grønnt. Gående er jo enkle å oppdage (o stoppe for), men e syklist som kommer bak meg og kanskje også kjører raskere enn meg som har bremsa ned for å svinge av er ikke så enkle å oppdage. Har skjedd flere ulykker der hvor syklister har sust i full fart inn i siden på en bil som svinger av. Idiotsyklister :mad: Hadde noe slikt skjedd med meg hadde jeg gått ut av bilen og skjellt ut vedkommende etter noter . Han skulle fått betale hvis det ble kostende meg noe på forsikringen også.

Lenke til kommentar

At naboen tydeligvis liker og begynne med hammerbankingen sin rundt halv 12 hver eneste dag. Merkelig nok sikkert for å irritere meg eller noen andre. For hvem banker eksakt på samme tidspunkt hver eneste dag? Meningsløs banking som bare varer i 5 - 10 minutter.

 

Sunday is the sweet revenge day :) I shall swing that hammer into the wall @ 8:00 AM

 

Who is the bigger asshole now ? ehhh?

Lenke til kommentar

Det er jo fullt lovlig å banke litt på dagtid i ukedagene. Lovligheten av slik bråk på en søndag er mer tvilsom.

 

Har du vurdert muligheten for at han venter til halv 12 av hensyn til naboene sine? Han kunne lett begynt klokken 8 om morgenen istedet.

 

Verre med min nabo som banka fra klokka 10 om formiddagen til send på kveld i alle helligdagene i påsken. Man kan liksom ikke regne med at alle skal være musestille bare fordi du har sommerferie og lyst til å sove til langt på formiddagen

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at vi i sameiet i bygningen hvor jeg bor ble enige om at vi skulle vaske trappen hver uke. Han som bor under oss var flink og vaska når det skulle vaskes. Så er det han over oss sin tur , og han har enda ikke vaska (vaskinga skulle skjedd fredag, lørdag eller søndag forrige uke. Når jeg spør han om han har glemt å vaske trappa får jeg svar at han har hatt det så travelt , men at han skal gjøre det til helga. Men da er det jo min tur, og hele vitsen med vaskeliste med ukenummer og navn faller bort. Grrr...

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv i helgene, jeg vil ikke sove hele dagen, og jeg ligger som regel halvvåken i et par timer før jeg står opp. Jeg klarer bare ikke å stå opp da jeg først begynner å halvsove om morran, selv om jeg vil, så går det bare ikke. Skal jeg derimot noe, en avtale, jobb etc kommer jeg meg opp uansett hvor trøtt jeg er, utrolig nok.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...