Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hah, men det er faktisk lov med 3 utropstegn. 1 og 3 er lov.

Men nei. Nie her på forumet spurte en fra språkrådet, og her er svaret hun fikk:

Frå: Unni S******* [mailto:[email protected]]

Send: 11. april 2008 16:30

Til: Sporsmal

Emne: Utropstegn

Hei!

Et lite spørsmål angående bruk av utropstegn. Normalt skal det være bare ett utropstegn, men er det i kraftigere tilfeller lov med tre?

Mvh

Unni S*******

SVAR: I spesielle tilfeller kan det stå to utropstegn på rad.

Vennlig hilsen

Jostein Stokkeland, rådgiver

Lenke til kommentar
Men jo, alle norsk-lærerne mine har sagt at 3 er lov.

Tror heller på de enn en eller annen fjott i Språkrådet. Sikkert Jostein Stokkeland, rådgiver, som godkjente "bannan" også.

Er "bannan" godkjend? :ohmy: I så fall irriterar det meg!
Lenke til kommentar
Men jo, alle norsk-lærerne mine har sagt at 3 er lov.

Tror heller på de enn en eller annen fjott i Språkrådet. Sikkert Jostein Stokkeland, rådgiver, som godkjente "bannan" også.

Selv velger jeg å betrakte Språkrådet kun som et rådgivende organ. :)

Lenke til kommentar
I det hele tatt mange drittunger på denne nettsida som tror det er kult å prike på skrivefeil. Faen meg så veslevoksent og barnslig at det er helt forjævlig. Sålenge forfatteren gjør seg forstått, så ser jeg ingen problemer med noen skrivefeil.

Get a life, you fucking loosers!!!

Joda, men det er du som fremstår som en idiot når du skriver gebrokkent norsk. Jeg må innrømme at jeg tenker mitt når jeg ser voksne folk som ikke behersker orddeling eller ikke bruker stor forbokstav i egenavn.

Lenke til kommentar

Enig, selv om jeg som regel ikke har noe problem med å lese hva de skriver, sender de jo ut signaler til andre.. Du vil nok få problemer md å bli tatt seriøst dersom du skriver navnet ditt med liten bokstav på en jobbsøknad for eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...