Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjerringa som så seg for til HØYRE når hun selv skulle kjøre til høyre når hun skulle kjøre ut foran oss i rundkjøringa forleden dag. Var veldig nærme en krasj. Vi tuta på henne, og idiotkjerringa presterte å tute tilbake.

 

Hallo?!? Man skal se seg for til VENSTRE i rundkjøringer fordi man har VIKEPLIKT ... fy fader så hissig jeg blei. Vi var riktig plassert og blinka riktig (skulle rett frem) men det hjalp jo ikke når hun hadde hodet vendt mot andre veien

 

:realmad:

Lenke til kommentar

Jeg føler med deg L_C

 

Her jeg bor så har vi en 15km strekning med vei som har også en tre meter bred sykkel/gangsti med helt flat og fin asfalt ved siden av. Selvfølgelig er det alle utenom de "wannabe pro's" syklistene som bruker sykkelstien! De "profesionelle" syklistene vil heller sykle 4-5 stykker i en kolonne på veien og ofte er de idiot nok til å sykle parvis, slik at de kan snakke med hverandre.

 

Jeg forstår det rett og slett ikke, jeg sykler og står på roller blades ofte, men jeg vet at sykkelstien er ti ganger bedre enn veien hvor asfalten begynner å sprekke og har hull iblant... for å så ikke snakke om biltrafikk

 

Det finnes også en god del idioter her som kjører ut på forkjørsvei uten å bry seg om deg og tvinger deg til å senke farten ganske så betydelig. For å så gjøre det enda bedre, så tar de god tid for å akselerere!!! Seriøst :(

 

En annen ting er at jeg har nettop merket at radiatoren i bmw'en min har en liten lekkasje da jeg tok turen bort til universitetet idag... Så kos...

Lenke til kommentar

 

Kjerringa som så seg for til HØYRE når hun selv skulle kjøre til høyre når hun skulle kjøre ut foran oss i rundkjøringa forleden dag. Var veldig nærme en krasj. Vi tuta på henne, og idiotkjerringa presterte å tute tilbake.

 

Hallo?!? Man skal se seg for til VENSTRE i rundkjøringer fordi man har VIKEPLIKT ... fy fader så hissig jeg blei. Vi var riktig plassert og blinka riktig (skulle rett frem) men det hjalp jo ikke når hun hadde hodet vendt mot andre veien

 

 

 

Haha, håper jeg ikke møter på deg i trafikken, virker jo direkte farlig. Plutselig kjører du på meg med vilje eller noe sånt. :D Men er enig likevel da, holder selv på å klike i vinkel når jeg ser idiotsyklister som sykler MIDT i kjørefila i midtbyen. Da er det klin umulig å komme forbi hvis man da ikke legger seg på bakhjulet deres og ruser litt med motoren så de får lettere panikk. Vært utrolig fristende å bare holde ut hånda når jeg kjører forbi og gi de et klask i bakhodet.

 

Irriterer meg litt de som også tuter hvis jeg ikke tar av i det øyeblikket det blir grønt lys, men er 0,5sek for sein. Satan som jeg har lyst til å stå og vente til det blir gult og gi full pinne over krysset i skikkelig taxigrønt stil så de må stå igjen. Som regel bruker jeg bare å tute som bare faen tilbake.

 

Enkelte kvinnfolk som kjører i byen har heller ikke snøring på følge med på trafikken irundt seg, virker som om enkelte kun ser forover og that's it. Det er så sinnsykt mange ganger at kvinnfolk bare har kasta seg over i andre fila der jeg uheldigvis har ligget, og nesten tatt fronten min flere ganger. I tillegg sitter de som regel å trykker på den jævla mobilen også, faen at folk ikke kan lære å holde den unna når de kjører. Fikk erfare dette i fjor da ei kjerring susa baki bilen min i over 60 når hun satt og trykte på den helsikkes mobilen.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Syklister i veien ja, hah. Jeg kjører ikke bil selv enda, men på bussen jeg tok til skolen for noen måneder sida var det en syklist som sakte kjørte midt på veien rett foran oss. Var klin umulig å kjøre forbi henne fordi det var trafikk på den andre fila, og vi kjørte i sneglefart rett bak i flere minutter. Jeg satt foran og kunne tydelig se sjåførens irritasjon og høre lave banneord :wee:

 

En liten busstur som egentlig tar 5 min endte opp med å ta 15. Koselig for de som har skole og jobb å gå til ;|

Lenke til kommentar

Jada, de har det og jeg syntes det er greit hvis det er ingen sykkelsti ved veien...

 

Det som er teit er syklister som fortsetter å sykle på veien selv om de har en "motorvei" av en sykkelsti rett ved siden av og tar det ikke i betraktning at de senker farten til trafikken på veien. De fleste "pro" syklister som jeg møter på veien, har ingen refleks/lys på sykkelen og bruker heller ikke armen/hånden til å signalisere når de skal svinge av veien og driter i vikeplikt.

 

Slike folk burde bli fratatt sykkelen sin...

Lenke til kommentar

Det har de faktisk i Polen, var nok i femte klasse jeg måtte ta den. Selvfølgelig er det helt nødvendig siden det er absolutt ingen plass til sykkelsti i storbyene. Det var obligatorisk for alle som hadde lyst å sykle utenfor private områder og du kunne få bot hvis du syklet på offentlig vei uten sykkelsertifikat eller hjelm/refleks/lys osv.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Vi lærer da vel å "forutse" hendelser i trafikken når vi tar lappen.. Man skal jo tenke etter når man kjører inn i et kryss/rundkjøring at en annen trafikkant ikke er like observant som deg selv.

Derfor bør man bremse i god tid før et kryss så man slipper å bråbremse rett før og irritere seg over den personen som hadde vikeplikt (og som sannsynlig ble vettskremt).. :)

Lenke til kommentar

Vi så jo kjerringa i rundkjøringa hele tiden, men synes det er rett og riktig at hun får seg en støkk slik at hun kan sette seg ned og tenke seg om. Hvis ikke så gjør hun akkurat det samme neste gang. Enkelte kjerringer i rundkjøring er hensynsløse og ser seg rett og slett ikke for i det heletatt.

 

I tilfellet i rundkjøringa var det samboeren min som kjørte, mens jeg var passasjer. Jeg hyyyyla og var redd bare jeg :blush: Ble jo selv påkjørt av ei dame i rundkjøring som ikke sjekka om det var noen som allerede var i rundkjøring..kjørte på i 60km't hun, rett inn i bakparten på scooteren min (hun var på vei inn i rundkjøring og skulle rett frem. Jeg var langt inne i rundkjøringa og på vei ut ... så fy fader, man skal passe seg godt for gærne folk! Scooteren ble kondemnert og det var ingen tvil om at hun hadde all skyld.. så jeg fikk igjen masse penger fra forsikringa...

 

Men syklister ja... skulle godt likt å smekke de i bakhodet med handa! Eller kanskje jeg skal ruse litt rett bak de. Det er jo sykkelsti over alt.

 

En annen ting er at det er 50sone helt fra der jeg bor og til jobb. Ca 3 km. For mange år siden var det veiarbeid på denne veien, og da var det 30sone. (8 år siden) . Det virker som det er mange som ikke har fått det med seg enda for det går som regel rimelig sakte hele veien. Folk som ikke kommer seg opp i fartsgrensa etter stans i lyskryss er også mektig irriterende. Spesiellt når det er 0,5 km mellom hvert lyskryss...

 

EDIT: En ting er å "forutse" hendelser i trafikken, men man skal da for søren ikke bremse ned foran hver utkjørsel på en forkjørsvei fordi andre trafikanter kanskje ikke kan reglene for vikeplit. Det får søren meg være måte på!

Endret av L_C
Lenke til kommentar

Jeg føler med deg, men det går fortsatt ikke an å bli sur i trafikken.. Da gjør jo folk slike ting bare på pur f*** siden de vet du vil bli irritert..

Det pleide jeg å gjøre med mopeden når han bak ville ombord og kapre mopeden.. (Ikke anbefalt å gjøre med taxier..) :wee:

 

EDIT: En ting er å "forutse" hendelser i trafikken, men man skal da for søren ikke bremse ned foran hver utkjørsel på en forkjørsvei fordi andre trafikanter kanskje ikke kan reglene for vikeplit. Det får søren meg være måte på!

 

Nei ikke bremse ned, men senke farten eller i det minste være forberedt hvis noe skulle skje.. Selv om du er på en forkjørsvei er det ikke sikkert alle har fått det med seg.. Men regler er en ting og virkeligheten er en annen :whistle:

 

Det er det jeg har lært, men ikke fasen om jeg kommer til å fortsette med det..

 

Du har i alle fall vikeplikten på din side hvis noe skulle skje en gang..

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Man er jo alltid forberedt på at noe kan skje! Men ikke søren om man senker farten hver gang man kommer til en utkjørsel i 80'sonen når man har forkjørsrett. Det skal heller ikke du komme og fortelle meg at du gjør. Det holder for meg at noen kjører litt vel fort ut mot utkjørselen... da er jeg forberedt på å stoppe umiddelbart, men man skal faktisk vise tydelig at man har tenkt å overholde vikeplikten!! Dvs senke farten i god tid før man nærmer seg utkjørsel/ kryss, og søke blikkontakt. Og jeg synes det er rett og riktig å "skremme" de som er helt idiot i trafikken, for hvis det ikke gjøres så tror de at de har rett, og fortsetter helt til de smeller ned en stakkars 16'åring på scooter i rundkjøring. Det er ikke snakk om å nesten kollidere for å få frem et poeng. , men det er snakk om å bremse rett før det smeller og tute slik at vedkommende fortstår at de har gjort en feil.

 

Hva skal man gjøre da? Senke farten, og smile og vinke ?

 

Det er ingen kriminell handling å bli grinete når folk oppfører seg tøvete i trafikken.

Lenke til kommentar

Jeg er i godt humør jeg, men kan bli litt "grinat" når småttiser på knappt 18 år forteller meg på snart 23 at jeg må sakke farten foran hvert jævla kryss i tilefelle en eller annen idiot som ikke burde hatt lappen finner ut at han vil prøve å ta selvmord ved å bryte vikeplikta!

 

Man ska vite jævlig godt at jeg er den som tar hensyn hver morgen på vei til jobb. Har tegnet en utrolig fin tegning i Paint (gi meg gjerne kredit for tegneskillz'n) . Må først av alt si at det er spesielle regler for denne rundkjøringen i min, siden den er "3 armet" , og reglene for hvordan man skal kjøre er spesielle. Jeg er den blå bilen. De grønne ser plasseringen min tydelig og stopper. Så kommer den røde idoten som ikke ser at jeg er i rundkjøringa fordi den grønne flinke står "i veien" , så den røde bare kjører på . Hva med å tenke "aha, den grønne står der fordi den har vikeplikt for noe som er inni rundkjøringa og skal igjennom samme vei som meg" .

 

Men neeeida.. Ofte må jeg stoppe midt i rundkjøringa på grunn av smarte kjerringer

post-90636-1210330330_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...