Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Forstod ikke helt hva du ville frem til ...

 

Mopeder er trege (40-45 km/t - kanskje 50 i medvind i en nedoverbakke), upraktiske (kan ikke brukes på motorvei, noe jeg må kjøre på for å komme til skolen og jobben) i tillegg til at alle ler over "mopedmafian" som henger utenfor Prix, selv om de tror de er dritkule.

 

Bil, derimot, er greit å ha da mange arbeidsgivere krever førerkort klasse B (vet ikke om noen som krever mopedlappen), det drar damer og man kan kjøre rundt med kamerater.

 

Faen meg latterligste argumentene jeg har hørt noen gang. Mopedlappen koster rundt 5 lapper, noe som ikke er mye.

De fleste mopeder/scootere klarer 50-55 på flata. Upraktiske? Er veldig praktisk for de som bor på bøgda og skal inn til skole og jobb. Venner og kjæreste. Mopedmafian? Hoho, ja, når man har moped MÅ MAN RÅNE PÅ PRIXEN!

 

Bil har 18 årsaldersgrense. Moped/scooter har 16år. Ser du logikken?

 

det drar damer

 

Hvis du trenger bil for å dra damer bør du heller se deg selv i speilet engang i blant.

Endret av Skyline1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moped er gay uansett ... spar pengene til bil, og ta bussen heller.

How about... no.

Og argumentene dine feiler. Har ikke bruk for å kjøre på motorvei. Og hvem kjører orginal moped? 45 km/t, pft.

Tar utgangspunkt i original topphastighet, fordi det er det eneste som er lovlig. Blir du tatt for trim, kan du vente deg saftig bot og avskilting. Hvis du først skal bryte loven, hvorfor ikke begynne å kjøre bil som 16-åring? Om du er så dum og faktisk trimmer den til å kjøre i 100+, så får du ikke et øre igjen på forsikringen om du skulle skade deg selv eller andre - i tillegg til at bremser osv. ikke er laget for mer enn 70-80 km/t.

 

Selv har jeg bruk for å kjøre på motorvei, og her jeg bor går det tog til rett ved siden av skolen - så følte ikke behovet for moped. Klart, det kan være praktisk for noen. Vurderte dog 125cc, men droppet det fordi lappen ble så dyr.

 

Har selv mopedlappen, gav vel 1200 for den. Men kjøpte aldri moped. :p

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Kjørte moped fra jeg var 17 til jeg var 21 jeg :ohmy: Da ble jeg påkjørt og jeg fikk penger igjen på forsikringen selv om den gikk i 60 på flatmark og 75 i nedoverbakke. Var ikke trimma ;)

 

Utrolig kjekt å slippe å være avhengi av buss/kjæreste/mamma for å komme seg rundt omkring. Der jeg bodde før, som faktisk ikke var så langt uti hurlumhei gikk det f.eks ikke buss før klokka 17 på søndager, og bussene slutta å gå klokken 18 på lørdager. Jeg hadde en jobb der jeg slutta rundt midnatt hver dag, og da gikk det selvsagt heller ikke buss.

 

Selvsagt er det bedre med lappen, men jeg ser ingen grunn til å ikke bruke 10.000 på scotter + lappen når man ikke er gammel nok til å kjøre bil. Lappen på bil koster jo 20.000 , og bil er ikke billig det heller hvis du ikke vil kjøre en skraphaug av en 89'modell

Lenke til kommentar

Brukte moped fra jeg var 16 til 18. Det er dog noen år siden nå. Er et veldig praktisk fremkomstmiddel på landet, spesielt i den kommunen hvor jeg kommer fra. Med rundt 2500 innbyggere og null kollektivtransport (med unntak for grunnskoleelever) sier det seg selv at man er sterkt avhengig av andre for komme seg rundt omkring uten moped eller bil.

Lenke til kommentar

Moped er en fantastisk maskin. Her jeg bor går det aldri busser. Da må jeg kjøre 7 km til nærmeste busstopp. Men her har aldri en eneste snut satt sin fot (eller hjul) så her er det bare å kjøre trimma. Jeg fjerna en plombering og vips så gikk mopeden i 90. Men nå er det Sierra det går i.

Endret av Lallabass
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...