Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tre tegn for ekstra tyngde er lov, men mer enn det blir overkill.
Phaaaail.
Frå: Unni S******* [mailto:[email protected]]

Send: 11. april 2008 16:30

Til: Sporsmal

Emne: Utropstegn

 

Hei!

 

Et lite spørsmål angående bruk av utropstegn. Normalt skal det være bare ett utropstegn, men er det i kraftigere tilfeller lov med tre?

 

Mvh

Unni S*******

 

 

SVAR: I spesielle tilfeller kan det stå to utropstegn på rad.

 

Vennlig hilsen

Jostein Stokkeland, rådgiver

 

For å være litt ontopic.

Jeg irriterer meg nå så bak mål grenseløst at den ene konserten jeg virkelig, virkelig, virkelig, virkelig, virkelig vil må er 2 måneder før jeg fyller 18, og med den aldersgrenen. Bare to sure måneder. BAH!

 

Edit: Ehehe. Feil quote.

Endret av Nie
Lenke til kommentar
Tre tegn for ekstra tyngde er lov, men mer enn det blir overkill.
Phaaaail.
Frå: Unni S******* [mailto:[email protected]]

Send: 11. april 2008 16:30

Til: Sporsmal

Emne: Utropstegn

 

Hei!

 

Et lite spørsmål angående bruk av utropstegn. Normalt skal det være bare ett utropstegn, men er det i kraftigere tilfeller lov med tre?

 

Mvh

Unni S*******

 

 

SVAR: I spesielle tilfeller kan det stå to utropstegn på rad.

 

Vennlig hilsen

Jostein Stokkeland, rådgiver

Trengte du tre dager på å lete frem dette her sånn at du kunne drite deg ut?

Jeg har aldri sett noen bruke to utropstegn eller to spørsmålstegn på rad, men jeg ser ofte tre. Ser på det som et stilistisk grep som upper case og illustrasjoner og den slags. Dessuten påpekte jeg da vitterlig like under at jeg med "lov" mente i mine øyne, og at jeg gir beng i hva Språkrådet, som forøvrig ikke er noe lovgivende organ de heller, mener om noe sånt som hvor mange tegn man skal få bruke når man likevel overdriver. For noe fjas. Phail selv.

Lenke til kommentar
Trengte du tre dager på å lete frem dette her sånn at du kunne drite deg ut?

Jeg har aldri sett noen bruke to utropstegn eller to spørsmålstegn på rad, men jeg ser ofte tre. Ser på det som et stilistisk grep som upper case og illustrasjoner og den slags. Dessuten påpekte jeg da vitterlig like under at jeg med "lov" mente i mine øyne, og at jeg gir beng i hva Språkrådet, som forøvrig ikke er noe lovgivende organ de heller, mener om noe sånt som hvor mange tegn man skal få bruke når man likevel overdriver. For noe fjas. Phail selv.

Oisann. I dag var vi muntre, gitt.

Ja, jeg trengte tre dager på å få svar på mailen jeg sendte, og jeg hadde flere sitater jeg kunne tatt, men ditt fremhevde poenget om hva det var snakk om, mer enn mange av de andre.

 

Og videre vil jeg anbefale mer jevnt søvnmønster og kanskje en liten dose meditasjon for å få litt mer kontroll på temperamentet. =)

Lenke til kommentar
Trengte du tre dager på å lete frem dette her sånn at du kunne drite deg ut?

Jeg har aldri sett noen bruke to utropstegn eller to spørsmålstegn på rad, men jeg ser ofte tre. Ser på det som et stilistisk grep som upper case og illustrasjoner og den slags. Dessuten påpekte jeg da vitterlig like under at jeg med "lov" mente i mine øyne, og at jeg gir beng i hva Språkrådet, som forøvrig ikke er noe lovgivende organ de heller, mener om noe sånt som hvor mange tegn man skal få bruke når man likevel overdriver. For noe fjas. Phail selv.

Oisann. I dag var vi muntre, gitt.

Ja, jeg trengte tre dager på å få svar på mailen jeg sendte, og jeg hadde flere sitater jeg kunne tatt, men ditt fremhevde poenget om hva det var snakk om, mer enn mange av de andre.

 

Og videre vil jeg anbefale mer jevnt søvnmønster og kanskje en liten dose meditasjon for å få litt mer kontroll på temperamentet. =)

Temperamentet er fint. Anbefaler kanskje en ekstra runk eller to for å få selvtilliten opp på et nivå hvor man slipper å bruke begreper som "phail".

Lenke til kommentar
Temperamentet er fint. Anbefaler kanskje en ekstra runk eller to for å få selvtilliten opp på et nivå hvor man slipper å bruke begreper som "phail".

Takker for tipset selv om det er totalt ubrukelig og egentlig absolutt ikke nødvendig. Phail er (for meg) et utrykk som går mer under humor enn noe annet. Om du tok deg nær av det, så beklager jeg faktisk det, men, til en annen gang noen sier noe slikt, rooolig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...