Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CDen som hører til spansk læreboken vår. De snakker alt for raskt på den, får ikke med meg en jævla drit bortsett fra noen få ord jeg klarer å kjenne igjen.

 

Bruk en PC og skru ned hastigheten til ca. 75 %. Blir litt forvrenging av stemmen, men...

Har ikke CDen selv, kun skolen som har en.

Lenke til kommentar
At to pakker som blei sendt med tre minutters mellomrom ikke kommer fram samme dagen, men med (i hvert fall) tre dagers mellomrom.

Mah.

Posten du sikter til? Da kan jeg si at jeg er 100 % enig, og kan legge til en ting. Det at posten leverer min pakke til en vilt fremmed kar uten å sjekke om det er riktig navn gjør meg forbanna!

Lenke til kommentar

Posten er skandaløst treg. Der hvor jeg jobber har vi blant annet en amerikansk leverandør. Hvis vi sender avgårde bestillingsbekreftelse før fredag klokka fire, har vi som regel varene mandag ettermiddag. To (helge)døgn på å komme seg over dammen. Frakten er ikke så dyr heller. Bestiller vi noe den norske posten står for frakt av, derimot ...

Min siste erfaring med sneglene var en Komplett-sending butikken fikk avgårde dagen etter den var lagt inn, men lite hjalp det da Posten syntes den hadde godt av å ligge på hylla i Oslo i tre dager før den ble sendt til å ligge på en annen hylle i Bergen i halvannet døgn før den kunne hentes.

Problemet er rett og slett at overgangen fra statlig til privat har gått for smertefritt. Når de plutselig må tjene penger, samtidig som befolkningen ikke har så store forventninger til kvalitet fra den kanten, er det klart de sparer inn når de kan ta seg råd til det. Konkurransen er rett og slett for lav. Derfor skal jeg huske å bruke Tollpost eller andre alternativer fra nå av når jeg handler på nett.

Lenke til kommentar
Tar dere gitteret halvveis ned 21.55 eller 22.00? Er det frekt å gå inn i butikken når gitteret er halvveis nede og du kun skal ha én liten vare?

Lukker dørene 2200, men tar inn skilter osv fem på.

Én ting er om du kjapt skal ha en liten vare, veit akkurat hva og hvor du skal finne det - noe anna når en kommer inn to på og drar med seg ei handlevogn en fyller opp. -.-

 

Posten du sikter til? Da kan jeg si at jeg er 100 % enig, og kan legge til en ting. Det at posten leverer min pakke til en vilt fremmed kar uten å sjekke om det er riktig navn gjør meg forbanna!

Selvfølgelig.

Jeg liker best når posten sjekker leg, jeg :p

Lenke til kommentar
Posten er skandaløst treg. Der hvor jeg jobber har vi blant annet en amerikansk leverandør. Hvis vi sender avgårde bestillingsbekreftelse før fredag klokka fire, har vi som regel varene mandag ettermiddag. To (helge)døgn på å komme seg over dammen. Frakten er ikke så dyr heller. Bestiller vi noe den norske posten står for frakt av, derimot ...

Min siste erfaring med sneglene var en Komplett-sending butikken fikk avgårde dagen etter den var lagt inn, men lite hjalp det da Posten syntes den hadde godt av å ligge på hylla i Oslo i tre dager før den ble sendt til å ligge på en annen hylle i Bergen i halvannet døgn før den kunne hentes.

Problemet er rett og slett at overgangen fra statlig til privat har gått for smertefritt. Når de plutselig må tjene penger, samtidig som befolkningen ikke har så store forventninger til kvalitet fra den kanten, er det klart de sparer inn når de kan ta seg råd til det. Konkurransen er rett og slett for lav. Derfor skal jeg huske å bruke Tollpost eller andre alternativer fra nå av når jeg handler på nett.

 

Synd at posten har monopol på nettopp dette i Norge.

Dessverre er det jo ikke alle nettbutikker som har flere alternativer ved levering..F.eks DHL, FedEx osv.

Trasig...

Lenke til kommentar
Med fare for å virke selvgod: At noen av matteoppgavene er alt for enkle, også kjent som bortkastet tid. Spesielt når du MÅ løse dem, men virkelig sliter med å se poenget

 

..og ikke bare at de er enkle, men også hvis de er kjempe lange i tillegg. hva er vitsen? du vet jo hvordan de skal løses, og likevel må du bruke mye energi på å gjøre en lang oppgave.

Lenke til kommentar
Med fare for å virke selvgod: At noen av matteoppgavene er alt for enkle, også kjent som bortkastet tid. Spesielt når du MÅ løse dem, men virkelig sliter med å se poenget

 

..og ikke bare at de er enkle, men også hvis de er kjempe lange i tillegg. hva er vitsen? du vet jo hvordan de skal løses, og likevel må du bruke mye energi på å gjøre en lang oppgave.

 

Vitsen er at de er ypperlig trening i fortegnshåndtering.

 

Ikke skjeldent at jeg har fått feil svar på en oppgave grunnet at jeg overså et enkelt fortegn i den enkleste deloppgaven. Da er det utrolig irriterende å måtte gjøre hele greia om igjen.

Lenke til kommentar
Med fare for å virke selvgod: At noen av matteoppgavene er alt for enkle, også kjent som bortkastet tid. Spesielt når du MÅ løse dem, men virkelig sliter med å se poenget

 

..og ikke bare at de er enkle, men også hvis de er kjempe lange i tillegg. hva er vitsen? du vet jo hvordan de skal løses, og likevel må du bruke mye energi på å gjøre en lang oppgave.

Da husker man i alle fall åssen de skal gjøres.. Tro meg.. Det er lett å glemme..

Jeg kunne en formel ut og inn i fjor og fikk 6-er i det faget i standpunkt, men etter sommerferien... Da var alt glemt :hrm:

Lenke til kommentar
Poenget er at de som ikke helt har skjønt hvordan det skal gjøres etter en oppgave eller to skal få flere å prøve seg på.

 

Nei, det er for at de gode skal lære seg det så godt at de kan gjøre det baklengs i søvne.

 

Der folk gjør flest feil når de driver med forholdsvis vanskelig matematikk er på det aller enkleste (fortegnsfeil, paranteser o.l.). Så i det lange løp er disse oppgavene svært viktige.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...