The Jester Race Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Små kids som skriver følgende smiley " ;> " i hut og pine på nettby, msn osv. Til og med i skolebøkene deres. o_O Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg ser overhodet ikke noe irriterende med ;> smileyen? Du er rar :> Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Merk; i hut og pine! De bruker den i hver setning, uannsett. Utdrag fra msn: **** says: nei ;> orke ikke å dra på skoln ;> i mårra asså ;> : D Blir en smule irriterende i lengden. Endret 4. april 2008 av The Jester Race Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg blir så irritert på folk som ikke skriver korrekt norsk. Dyslektikere er unnskyldt....Folk som absolutt må sette inn store bokstaver midt i en setning, uten at det er egennavn... Jeg er litt norsknazi, må jeg innrømme... Å BOMME på en tast er jo greit, da. I tillegg hater jeg ordet ASS. Jeg kan ikke fordra når det sitter folk på trikken/tbanen/annet offentlig sted i nærheten av meg og gauler om ass ditt og datt... Jeg blir sprø, og skal flytte tilbake til Nord-Norge!! Takk. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg blir så irritert på folk som ikke skriver korrekt norsk. Dyslektikere er unnskyldt....Folk som absolutt må sette inn store bokstaver midt i en setning, uten at det er egennavn...Jeg er litt norsknazi, må jeg innrømme... Å BOMME på en tast er jo greit, da. I tillegg hater jeg ordet ASS. Jeg kan ikke fordra når det sitter folk på trikken/tbanen/annet offentlig sted i nærheten av meg og gauler om ass ditt og datt... Jeg blir sprø, og skal flytte tilbake til Nord-Norge!! Takk. Flytter du til Troms, får du vende deg til ordet "Snær", som er populær slang blant 11 - 30-åringer. ^_^ Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg irriterer meg grønn over de som ikke har busskort/busspenger klare når bussen kommer slik at bussen blir ENDA mer forsinka. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg blir så irritert på folk som ikke skriver korrekt norsk. Dyslektikere er unnskyldt....Folk som absolutt må sette inn store bokstaver midt i en setning, uten at det er egennavn...Jeg er litt norsknazi, må jeg innrømme... Å BOMME på en tast er jo greit, da. I tillegg hater jeg ordet ASS. Jeg kan ikke fordra når det sitter folk på trikken/tbanen/annet offentlig sted i nærheten av meg og gauler om ass ditt og datt... Jeg blir sprø, og skal flytte tilbake til Nord-Norge!! Takk. Flytter du til Troms, får du vende deg til ordet "Snær", som er populær slang blant 11 - 30-åringer. ^_^ Jeg kommer opprinnelig fra Troms...Snær har jeg ikke hørt der på en periode, ihvertfall ikke blant mine venner og bekjente. Glad for det Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Heh, ja okei. Er faktisk mest brukt i Tromsø, men har visst utbredt seg mer. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Heh, ja okei.Er faktisk mest brukt i Tromsø, men har visst utbredt seg mer. Ja, kommer fra Krååååken i Tromsø. Bodde på hybelhus med en som sa snær minst 3 ganger før han fikk fullført en (kort) setning. Min bror prøvde seg på "snær", men da fikk han pryl ..Og hvorfor sier folk "liksom" til alt? Evt. "Holdte jeg på å si" etter at de har sagt det de "holdte på å si". Lenke til kommentar
Elij Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ..Og hvorfor sier folk "liksom" til alt? Evt. "Holdte jeg på å si" etter at de har sagt det de "holdte på å si". "liksom", "atte", og "ass". Uff. Og merkelig hvordan folk holdt på å si noe de faktisk sa... Fatter ikke hvordan det uttrykket kom med i utgangspunktet. Sykdom kommer helt klart høyt opp på lista. Spesielt når du ikke er sliten, men bare fysisk hemmet, og helst skulle gjort et eller annet du ikke har sjanse til å klare Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 ..Og hvorfor sier folk "liksom" til alt? Evt. "Holdte jeg på å si" etter at de har sagt det de "holdte på å si". "liksom", "atte", og "ass". Uff. Og merkelig hvordan folk holdt på å si noe de faktisk sa... Fatter ikke hvordan det uttrykket kom med i utgangspunktet. Sykdom kommer helt klart høyt opp på lista. Spesielt når du ikke er sliten, men bare fysisk hemmet, og helst skulle gjort et eller annet du ikke har sjanse til å klare Sykdom ja! Jeg kan ikke fordra f.eks forkjølelse, for da er det umulig å trene. Gjør så svinvondt å puste at det bare er å gi opp... Og da går det jo nedover med den kondisen man har slitt sånn for! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Merk; i hut og pine! Applaus til deg. Det er "i hytt og vær" og "død og pine". Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Tsh, hytt og pine funker vel det og.. Eller noe. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg er vokst opp med "I hytt og pine" som likestilt med "I hytt og vær", eventuelt brukte vi en blanding med "I hytt og pinevær". Og først nå ser jeg hvor lite logisk det er. Russisk irriterer meg, foresten. Det gnager seg inn i huet på en, og det føles som om det spiser opp hjernen ens. Ekle, ekle språket. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 At ingen av harddiskene jeg har funker på den ene pc-en min Blir deprimert nå. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Tsh, hytt og pine funker vel det og.. Eller noe. Jeg sjekket nettopp ordboken, og jaggu meg fant jeg ikke et notis omhandlende akkurat den oppfatningen. "hytt - hytt subst (kanskje av dial hott 'slump') i uttr i h- og vær på måfå / (vanlig, men ukorrekt: i h- og pine)" Endret 4. april 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Tsh, hytt og pine funker vel det og.. Eller noe. Hytt og pine er vel vanlig, tror jeg. Har ihvertfall hørt det mye. UANSETT, jeg må irriterere meg over en ting til. Bedrevitere som nekter å se at det er flere sider av en sak..*grynt* god helg folkens. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 "I hyt og pine" er et aktivt brukt "ordtak", spessielt av besteforeldre og morsomme onkler. Vet ikke hvor du bor Skarstad, med tanke på dine språklige vaner. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) "I hyt og pine" er et aktivt brukt "ordtak", spessielt av besteforeldre og morsomme onkler. Vet ikke hvor du bor Skarstad, med tanke på dine språklige vaner. Jeg vil heller sette spørsmålstegn ved din bosituasjon – eller alder –, som avfeier den o hellige ordboken med et heller patetisk "så teit dialekt du har, da". Du har forresten prestert å skrive "hytt" feil tre ganger på rad nå. Endret 4. april 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 I hytt og pine sier alle jeg kjenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg