Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til telefonselgere så er jo dette, som de fleste andre yrker, en varierende rase. Noen er hyggelige, forståelsesfulle og flinke, andre er dessverre rett og slett frekke.

 

Dere sier at dere "bare gjorde jobben deres" - nå vet jeg ikke hvordan dere oppførte dere, og folk som får en telefon fra en telefonselger blir sikkert med en gang litt småirritert, og det kan være vanskelig for dere, men altså:

 

"Å bare gjøre jobben sin" - er dette virkelig en ordentlig term? Hvordan dere selv opplever deres arbeidsbeskrivelse vil jo være forskjellig fra menneske til menneske. Jeg vil neppe si å være direkte frekk og pågående for en jobbeskrivelse.

 

Så kan man jo si at "man må være sånn for å selge" - ja, dette er jo et problem. Et yrke som dette er naturligvis vanskelig på en annen måte enn andre, da det handler om interaksjon med en meget varierende folkemengde, og taktikker for å selge bør tilpasses mennesketypen som ringes opp(noe som sikkert er vanskelig). Som sagt, telefonselgere oppfører seg forskjellig, men mange går etter min mening for langt.

 

Jeg antar at det ikke er deres hensikt eller mening at man skal plagee(ja, jeg mener dere plaget en venninne som begynte å gråte av en ekstremt pågående telefonselger(det bør sies at hun var "ustabil" på denne tiden, men fortsatt...))kundene sine, men dette forekommer og ødelegger ryktet til telefonselgerne...

 

Ellers ber jeg bare den generelle telefonselger å ta hensyn til kunden; vær pågående om det føles nødvendig, men føler dere at den på andre siden av røret blir opprørt eller føler seg presset - please hang up...

 

Ellers er telefonselgere sikkert topp mennesker!<3

Lenke til kommentar
men der var folk som ble veldig irritert over å bli ringt midt i middaghvilen eller middagen. Forståelig nok! :)

Nå spiser jo folk middag til forskjellige tider, sål itt vanskelig å beregne at Herr Hansen og familien spiser klokka 17.00 eller 20.00 :)

 

Selv prøver jeg å være høflig og si nei, men slike pågående folk som ikke tar nei for et nei legger jeg på uten en skruppel.

Lenke til kommentar

noe av det som irriterer meg mest er når man sitter på en buss, det er mange ledige plasser, men så kommer det en eller annen og setter seg ved siden av deg. WTF. Det verste var en gang jeg satt der, ante fred og ingen fare, siden det var så mange ledige plasser, så kommer det en gammel dame og setter seg ved siden av meg og ber meg dempe musikken...

Lenke til kommentar

I 1 år jobbet jeg i kundeservice for et mobiltelefonselskap. Da var det helt ufattelig irriterende de gangene jeg fikk noen på øret som hadde bestemt seg på forhånd for å være sint, frekk og ekkel. De som var hyggelige og hørte på meg fikk mye bedre service enn de som kjefta og smallt og var utrivelige. For ikke å nevne de som sa: nå skal du høre på meg. Nå har vi ikke hatt dekning siden klokken 2, og nå skal du ta den lille skjermen din, og trykke på tastaturet foran deg og fikse dette med en gang, og så skal jeg har 200 kroner avslag på regningen. WTF??? Tror ikke det nei!

 

Var egentlig minst like irriterende de gangene jeg fikk folk på tråden som ringte oss istedet for å ringe sextelefonen fordi det var mye billigere, og så prøve å få oss til å snakke grisete. Husker jeg en gang ble så irritert at jeg satte fyren over til han jeg jobbet med den natten. Fyren sa han ville snakke med hu dama igjen, og han jeg jobba med sa : ja vent litt så skal du få henne. Så ventet vi for å se hvor lang tid det tok før fyren la på. Dette var selvsagt etter n'te gang han ringte opp.

 

Telefonselgere og kundeservicemedarbeidere er som alle andre folk .. VELDIG forskjellige. Det samme gjelder forsåvidt kunder. Heldigvis vet de alller fleste å oppføre seg, og det var heldigvis unntaksvis at vi møtte på sure folk.

 

Nå jobber jeg heldigvis på kontoret på en skole, og slipper sure kunder . Bare masse hyggelige elever og lærere som er innom :)

Lenke til kommentar
Nå jobber jeg heldigvis på kontoret på en skole, og slipper sure kunder . Bare masse hyggelige elever og lærere som er innom :)

Skjønner jeg godt med tanke på utseendet ditt. ^^

 

Pfff ! Uansett hvordan man ser ut hjelper det masse på om man har ett godt humør og ett smil på lur til de som er innom. Om så Jessica Alba hadde sittet i skranken ett eller annet sted og sett pottesur ut og vært frekk i kjeften, hadde jeg nok klart å mislike henne sterkt . Sure folk som ikke smiler er det verste som finnes (og da spesiellt på jobb)

Lenke til kommentar
Var egentlig minst like irriterende de gangene jeg fikk folk på tråden som ringte oss istedet for å ringe sextelefonen fordi det var mye billigere, og så prøve å få oss til å snakke grisete. Husker jeg en gang ble så irritert at jeg satte fyren over til han jeg jobbet med den natten. Fyren sa han ville snakke med hu dama igjen, og han jeg jobba med sa : ja vent litt så skal du få henne. Så ventet vi for å se hvor lang tid det tok før fyren la på. Dette var selvsagt etter n'te gang han ringte opp.

 

Hahahaha. Seriøst!? Fins det folk som gjør det? :!:

Lenke til kommentar
Pfff ! Uansett hvordan man ser ut hjelper det masse på om man har ett godt humør og ett smil på lur til de som er innom. Om så Jessica Alba hadde sittet i skranken ett eller annet sted og sett pottesur ut og vært frekk i kjeften, hadde jeg nok klart å mislike henne sterkt . Sure folk som ikke smiler er det verste som finnes (og da spesiellt på jobb)

Nå er ikke du 14-årig gutt :!:

På den alderen tukter man den man elsker.

Prøver alltid å være hyggelig med folk som sitter i kasser og slikt, er ikke store greia å si "hei" og gi et lite smil og et takk og hadet nå man går. Tipper det gjør hverdagen litt lettere for dem, gjør ihvertfall meg litt mer fornøyd :)

 

Men nå må jeg irritere meg over at jeg sølte brus igjen........ Skjer altfor ofte.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg litt når telefonselgere ringer, og man sier hallo men ikke får svar med en gang. Og så hører man ett klikk , og så begynner de å snakke. Da har de sikkert ringt opp mange samtidig, og snakker til den som svarer. Jeg pleier å skynde meg å legge på hvis det er ett nummer som ser telefonselgeraktig ut og ingen sier hallo med en gang. :blush: Jeg passer på å være hyggelig å si nei hvis jeg kommer i prat med de da. Det er som regel selgere for ett telefonselskap, og da pleier jeg bare å si at jeg har jobbet for det og det selskapet, og så forstår de ganskje kjapt at det ikke er aktuellt. Også ønsker jeg vedkommende en fin dag. Jeg synes jo synd på telefonselgere også, som kommer borti så jævli mye sinte folk .Skader ingen å si nei på en hyggelig måte.

 

De gangene jeg kommer borti folk som skal utføre spørreundersøkelser er jeg som regel med på det, med mindre jeg har det ekstremt travelt.

 

Det irriterer meg at de ikke selger cola zero på glassflaske på flere enn en butikk i byen..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...