Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror søvn er for å sortere minner, kunnskap og erfringer den har skaffet seg i løpet av den foregående dagen. Leste dette i illustrert vitenskap, husker ikke hvilket nummer men...

-MK-

Det er fortsatt irriterende at man trenger søvn. Snakk om bortkastet tid.

Exactly. >.< Bruker bare opp masse tid man kunne brukt til andre ting. Ikke er det noe gøy, heller.

Lenke til kommentar
jeg irriterer meg over, at folk som drar til utlandet for å studere medisin tar turnusplassen til de som studerer her i norge. Hvorfor kan de ikke ta turnusen sin i utlandet også??

jaja berre tenk på alle dei norske som reiser til polen og tsjekkia og der bortover for å studere medisin fordi di ikkje har gode nok karakterer til å studere i norge

Lenke til kommentar
jeg irriterer meg over, at folk som drar til utlandet for å studere medisin tar turnusplassen til de som studerer her i norge. Hvorfor kan de ikke ta turnusen sin i utlandet også??

Fordi de skal jobbe i det norske systemet. De strenge inntakskravene på medisin er ikke først og fremst fordi du er nødt til å være Einstein for å gjennomføre studiet, men fordi det er veldig populært. Samtidig er det behov for mer medisinpersonell enn det norske institusjoner er i stand til å utdanne, og dermed bør man legge til rette for at det å studere medisin i utlandet ikke blir noen stor hemsko for de som velger det.

Lenke til kommentar

problemet er at det er så sinnsyk mange som drar til utlandet for å studere medisin, hvorfor kan de ikke bare prøve å forbedre karakterene sine og komme inn her i norge? Folk som kommer inn her i norge burde fått plass først, og de som studerer i utlandet burde vente minst to år før de fikk begynne på turnus- kanskje det kunne fått redusert den store mengden av studenter som drar til utlandet for å bli leger.

har null respekt for norske leger utdannet i østeuropeiske land. De irriterer meg.

Lenke til kommentar
problemet er at det er så sinnsyk mange som drar til utlandet for å studere medisin, hvorfor kan de ikke bare prøve å forbedre karakterene sine og komme inn her i norge? Folk som kommer inn her i norge burde fått plass først, og de som studerer i utlandet burde vente minst to år før de fikk begynne på turnus- kanskje det kunne fått redusert den store mengden av studenter som drar til utlandet for å bli leger.

har null respekt for norske leger utdannet i østeuropeiske land. De irriterer meg.

Fordi, som jeg sa, vi trenger flere leger enn det Norge klarer å utdanne; vi skulle gjerne hatt flere studieplasser på medisin, men det er lettere sagt enn gjort. Derfor er det bare bra at utlandet kan ta seg av dette behovet. Rettferdighet er uinteressant i denne saken, og hvis det er noen som er skurker her, er det staten som ikke sørger for at flere kan ta utdannelsen i Norge.

Lenke til kommentar
Morsomt at leger utdannet i f.eks. Polen kan mer en de som er utdannet her hjemme.

Hvordan kan du påstå at leger utdannet i polen kan mer enn leger utdannet i norge? Her i norge har vi pasientkontakt allerede fra første semester, vi blir opplært i norske prosedyrer, lærer norske lover, kvaliteten på utdanningen spesielt i oslo er svært høy, og noe at annenrangs universitet i øst-europa ikke kan måle seg med. Og jeg kan godt fortelle om all den korrupsjonen som er gjeldende i de landene, det er bare å betale seg til en god karakter, eller betale seg til bestått karakter i øst-europa. Jeg kan virkelig ikke stole på slike leger, uff

Lenke til kommentar

Sier ikke at jeg stoler på dem. Det er bare et faktum at utdanningen i f.eks. Polen er helt rå. Nå skal jeg ikke begi meg ut på en slik diskusjon, da, i og med at jeg ikke har mye som bygger opp under mine påstander. :roll:

Lenke til kommentar

Helt enig - irriterer meg at mennesker som absolutt ikke passer seg til å være leger - verken ansvaret eller det faglige - kan dra til Øst-Europa og få en utdannelse som senere "ødelegger"(må kunne kalle det å sette andre, norskutdannede bak i køen for ødeleggelse for sistnevnte) for norskutdannede leger...

Ikke noe galt med verken Øst-Europa eller leger utdannet der, men jeg kjenner til flere, som etter min mening, ikke burde være leger som har kommet med en halvkorrput attest og skal ha turnus i Norge...

Makan! :)

Lenke til kommentar

Enig, men det plager meg mer at karaktersystemet vi setter vår lit til i Norge fører til at en stor forsamling forpuggede fåreskaller kommer inn på landets mest ettertraktede studie og ender opp som leger uten at de noensinne burde ha noen innflytelse på andre menneskeliv overhodet.

Lenke til kommentar
Enig, men det plager meg mer at karaktersystemet vi setter vår lit til i Norge fører til at en stor forsamling forpuggede fåreskaller kommer inn på landets mest ettertraktede studie og ender opp som leger uten at de noensinne burde ha noen innflytelse på andre menneskeliv overhodet.

Helt enig, blir gal av de som kan side opp og side ned av diverse lærebøker, men ikke kan tenke selv...

Men samtidig - disse menneskene er ofte ganske måbeviste og jeg tror faktisk også mange er ansvarlige, men å tro at disse er de som kan gjøre noe særlig fra eller til er naivt - samtidig kan de formidle bokkunnskapen fra studiene, men å forvente noe mer enn dette kan vi ikke... De er neppe morgendagens forskere...

Lenke til kommentar

Det som er virkelig morsomt er at den virkelig praktiske legeopplæringen ikke begynner før turnustiden. Det er så mye vås og tull i legestudiet at store deler den praktiske kunnskapen som man faktisk trenger i legepraksisen ikke læres før man sitter med det i fanget.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...