Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Timesfravær. Helt ærlig: Synes du 17 timer timesfravær er mye for hele første klasse VGS og første halvdel i andre? Hva er vanlig? Er dette unormalt mye, og kan det svekke meg i forhold til videre studier osv? :dontgetit:
Jeg synes ikke det er for mye. Veit ikke hvor mye som er vanlig, men kjenner flere som har langt over 40 timer på første året, det er for mye. Selv har jeg 14 timer så langt.

 

Irriterer meg at jeg glemte hva jeg skulle skrive her.

Lenke til kommentar
Timesfravær. Helt ærlig: Synes du 17 timer timesfravær er mye for hele første klasse VGS og første halvdel i andre? Hva er vanlig? Er dette unormalt mye, og kan det svekke meg i forhold til videre studier osv? :dontgetit:
Du har mistet 17 timer undervisning. For å sette det litt i perspektiv, så gikk vi gjennom et helt kapittel i 3FY (Gravitasjon) på 6-7 timer. Så worst-case kan du ha gått glipp av vesentlige mengder lærdom.

Jeg skal ikke uttale meg personlig siden jeg iløpet av 2,5 år har hatt 4 dager fravær og 0 timer.

Lenke til kommentar
Det kommer mye an på fagene også. Det er mye, mye verre å gå glipp av fysikk-, kjemi- eller mattetimer enn det er å være borte i noen engelsk-, norsk-, eller historietimer.

Ja for i sånne timer følger man aldri med uansett, så noen timer i fravær er vel ikke så farlig.. :p

Lenke til kommentar

Takk for svar og innspill - setter pris på dét :) Har 3 dager fravær hittil i år, og 5 timer timesfravær. Problemet var at jeg hadde 12 timer timesfravær i fjor, og i sum blir det 17 timesfravær. Bør jeg si til kontkatlærer at vedkomne bør endre de 5 timene av timesfravær til én dag for eksempel?

 

Godt å høre at jeg ikke var en av de verste, men var litt for naiv og dum med de 12 timesfraværene i fjor... Også helt enig at det kommer an på fagene - to av de timene jeg har skulka i år (de andre har vært tannlegetimer) har jeg droppa på grunn av øving til prøve til neste time. Enig at man lett kommer på etterskudd i kjemi, matte osv hvis man er borte. Men: Bør jeg endre de 5 timene av timesfravær i denne terminen til én dag for eksempel?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...