Isbilen Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Fandens Nav og dagpengeordningen. Den skal liksom være slik at man får mindre i dagpenger enn man får hvis man jobber, men for meg er det sånn at hvis jeg jobber akkurat så mye at jeg ikke får utbetalt noe fra Nav og litt til, sitter jeg igjen med 25% mindre enn jeg hadde gjort hvis jeg hadde sittet på ræva i to uker i stedet (og levd av andres skattepenger i stedet for penger jeg tjener selv). Greit nok at det er diggere å jobbe enn å gjøre ingenting, men det er et lite skår i gleden når man blir blakk av å jobbe for mye. Endret 2. januar 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Den der er kjip. De oppfordrer jo ikke akuratt til at man skal jobbe heller. Selv er jeg irritert på frikort ordningen. Jeg kan tjene 40k, men går jeg over, må jeg visstnok betale 50% av alt. Så det blir nok til at jeg skaffer meg vanlig skattekort i år, men om jeg kommer til å tjene over 40k, det vet jeg rett og slett ikke... Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Den der er kjip. De oppfordrer jo ikke akuratt til at man skal jobbe heller. Selv er jeg irritert på frikort ordningen. Jeg kan tjene 40k, men går jeg over, må jeg visstnok betale 50% av alt. Så det blir nok til at jeg skaffer meg vanlig skattekort i år, men om jeg kommer til å tjene over 40k, det vet jeg rett og slett ikke... Det hørtes nesten sykt ut. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det hørtes nesten sykt ut. Det hørtes, norskt ut. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 hehehe sant det.. Norge ftw! Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Va er det du vill? Jeg årker ikke svare på esemeser.. Spam? Ingen vits å le av din egen skrivemåte. Be ashamed, sir. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 You don't think it was a quote, Moonshield? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Norge ftw! Helt utrolig hvor fælt vi har det. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Til tider så blir jeg irritert over meg selv, tror ikke jeg sier mer enn det.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Selv er jeg irritert på frikort ordningen. Jeg kan tjene 40k, men går jeg over, må jeg visstnok betale 50% av alt. Så det blir nok til at jeg skaffer meg vanlig skattekort i år, men om jeg kommer til å tjene over 40k, det vet jeg rett og slett ikke... Du må betale 50% skatt av det du tjener over 40k inntil skatten er regnet ferdig ut på vårparten. Da får du enten penger tilbake eller restskatt.Så hvis du tjener 50k, så får du utbetalt 40k + 0,5*10k = 40 + 5 = 45k. Og på våren finner skatteetaten ut at du har tjent 50k, og burde hatt et månedlig trekk på 248 kr (tenker at du har en månedslønn på 4200 kr og slår opp i en tabell hos skatteetaten). Månedlig trekk på 248 i 12 mnd blir ca. 3000, og siden du allerede har betalt 5000 i skatt så får du igjen 2000 kr på morodagen. Så skattetrekk er ofte bare midlertidig. Ihvertfall så lenge du er ung, uerfaren og vimsete. Edit: Dette er selvfølgelig en litt forenklet modell. Men du skal vite at tingene jevner seg ut til slutt. Mange synes bare at det er kjipt å vente så lenge på pengene sine. Endret 2. januar 2008 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hmm... det forklarte en del ja. Bedre forklart enn de jeg har snakket med som burde vite litt om det. Men om jeg kommer til å tjene over 40k, så er det vel like greit å skaffe skattekort fra første stund, eller? Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg var på et kjøpesenter i dag også kommer det tre gangster fjortiser og holder på med beatbox og "ræpper". Jeg blir små irritert plutselig så sier han ene "Sup Whiteboy(!) hva er det du hører på?" Jeg svarer av ren høfelighet "Hører på Satyricon" Da svarer faen men den lille jækelen " Ja du så ut som en av de hvite rocke homsene, POOOWWW!" også tar han og en annen på fingrene til hverandre(de berører pekefingrene) og lager denne lyden :"Tssssss". Jeg blir irritert og hoster "Faggots". Da begynner de og lage pistol med henda og lager slike lyder "peow peow padu peio peoi piim". Altså noen laser lyder og sier "Waaao du er så død Cracker. Oooooohhhh, Come on sow us what you got wowowowowo".Disse fyrene var seriøse!! Jeg hadde aldri sett dem før oså oppfører de seg slik!? Ironisk nok så var det en Mørkhudet, en Iraker/pakistaner og en Hvit gutt så hvorfor kalte de meg White boy? Hater Ganstars. Sorry for skriveleifer. Hahahahah. Du skulle spyttet på dem Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Denne kopipastaen: "92% of teens have moved on to rap. If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature." Tror ikke det finnes noe som i like stor grad kan signalisere musikalsk idioti. Og jeg er ganske sikker på at ikke alle de som regner seg for være blant de 8 prosentene (hvor de fikk det tallet ifra aner jeg ikke, særlig med tanke på at det riv ruskende galt og man må være en komplett idiot for å tro noe annet) liker adai-adai, afoxe, aleatorikkmusikk og falak, selv om de våger å påstå at det er "real music". Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Norge ftw! Helt utrolig hvor fælt vi har det. Ja, faktisk. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Idioten i en Golf på vei til jobb i dag. Ligger konstant 10 under grensa, og jeg venter og venter på ei luke så jeg kan peise forbi. I det jeg endelig får ei luke, smeller idioten gassen i bånn og freser bortetter i 10 OVER grensa, for så å roe seg ned til ti under når bilene kommer i mot igjen. Faen! Nå neste luke kommer er den såpass stor at jeg peiser forbi, selv om det virker som om han øker farten (nytter ikke komme med Golf 1,6 med 75 ponnier mot svenskestålet mitt!), men det er tydelig at han fikk opp farta etter at jeg dro forbi. Idiot. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 en om jeg kommer til å tjene over 40k, så er det vel like greit å skaffe skattekort fra første stund, eller? Jepp. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 En morgen jeg var på vei til jobb ... jeg kjører i 50-60 km/t på forkjørsvei. plutselig kommer det en idiot sigende sakte ut på en sidevei rett foran meg slik at jeg må bråbremse. Fyren (eller kjerringa?) blinker mot venstre men svinger mot høyre. Kjører så foran meg i 15 km/t i 200 meter før vedkommende svinger av og kjører inn på en bensinstasjon . Jeg var så sint at jeg kokte innvendig Mens det pågikk tenkte jeg bare.. wtf ? ? ? Å, og jeg er faktisk en av de som blir direkte kvalm av å se par stå og råkline i full offentlighet. På en buss i Tyrkia full av turister på vei fra flyplassen til diverse hoteller rundt omkring i Alanya satt jeg og samboeren min like bak ett par på omtrent vår alder, som satt og stakk tunga si langt inn i munnen til hverandre Klining i offentlighet er slik som var "råtøfft"når man var 15 og hadde sin første kjæreste og ville vise det frem til hele verden.. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noe som irriterer er at ferien ferdig,og fikk bare tre timer søvn i natt og sitter nå og holder på å sovne...matte i neste.. . Lenke til kommentar
CFM Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Noe som irriterer er at ferien ferdig,og fikk bare tre timer søvn i natt og sitter nå og holder på å sovne...matte i neste.. . Har ferie til 7. jeg ' Edit* WTF? Skrivefeil på bare 3-4 ord? Må begynne å skjerpe meg... Endret 3. januar 2008 av gilera Lenke til kommentar
haalo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 At bussen ikke kom i morges, det verste er at den bussen jeg tar er en skolerute bare for å frakte elever. Helt utrolig. Dette er heller ikke første gangen det har skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg