Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Reklamebud som ignorerer "Nei takk"-klistremerket på postkassen min. Jeg vil IKKE ha reklame og uadressert post, OK? Har dere tenkt på at enkelte faktisk bryr seg om miljøet og ønsker å redusere papirforbruket, svinepelser? Nei, det har dere ikke. Damn you all to hell! (Rettet til reklamebudene, ikke til deg som leser, så fremt du ikke er reklamebud selv.)

AUGHHH! Tror du ikke jeg fant ByAvisa og noen fordømte reklamebrosjyrer i postkassen i dag også, da?! Svarte, altså! Og nå som det hadde gått adskillige dager siden sist ...

Neste trinn nå blir å slå opp et A4-ark på veggen ovenfor postkassen, med litt større tekst, og kanskje litt piler og utropstegn på. NOEN har tydeligvis problemer med å se klistremerket mitt. Hvis ikke dette heller hjelper, må jeg seriøst prøve å vente til reklamebudet kommer, og ta en alvorsprat med vedkommende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fins reservasjoner mot den typen også, men man må PRESISERE det på postkassa. Og så er det viktig at lappen henger UTENPÅ kassa, og helst ikke på lokket. Snø dekker den på vinteren, og da risikerer dere å motta reklame likevel. Dessuten får de jævlene som leverer byavisa betalt for hvor mange stk aviser de leverer, derfor driter de som regel i hvor de legger den. Fant byavisa i de røde postkassene her en dag.. tragisk

Edit: TRAAAGIsk skrivefeil

Endret av Lise04
Lenke til kommentar

Hm ... Kanskje løsningen altså er å markere bedre og mer synlig at jeg ikke vil ha ByAvisa. Får prøve å pønske ut noe lurt. Selvskudd frister også, egentlig.

Men det at budene får betalt for hver avis de leverer - det kan da umulig være noe bra system? Jeg tenkte alle budene ville dumpet en haug aviser i nærmeste søppelcontainer og krevd lønn for alle sammen hvis det var slik ...

Lenke til kommentar

Det irriterer grenseløst at jeg skal ha lang prøve i krl i morgen, og jeg kan ikke en dritt.. Sitter med bøkene på siden av meg, men orker ikke å pugge ettersom det er to sider med mål vi må kunne. Og stoffet er tungt som bly. F*en jeg hater krl.. :hrm:

Lenke til kommentar
Ikke to hele sider, håper jeg? :ohmy:

To sider med punkter, der det står ting vi skal kunne som f.eks:

- Vite hvordan samtiden så på Paulus, hvem han var og kunne noe om brevskrivingen hans.

- Vite hvor mange brev han skreiv og hva brevene inneholder, og vite hva forskjellen mellom Paulus sine brev og de andre breva i NT.

- Kunne gi minst 10 eksempler på på litteratur (inkl. songtekster, men ikke salmer el.l.) som bruker Bibelen som inspirasjon/klangbotn.

- blabblblb.. Å sånn fortsetter det.. 2 hele sider med drittmål om bibelen. :(

Endret av ZeroZ
Lenke til kommentar
det er to sider med mål vi må kunne
Kun 2 sider? På de fleste KRL-prøvene jeg har hatt er det rundt 30-35 sider vi må kunne.

Her er det snakk om 3 hele kapitler vi skal kunne, fra læreboka vår. Det tilsvarer en ca 70 sider med stoff i tillegg til at mye av stoffet må letes fram i bibelen. Og jeg vet ikke hvordan jeg slår opp i en bibel en gang.. :S

De 2 sidene er målark, ikke selve stoff.

Lenke til kommentar
Det fins reservasjoner mot den typen også, men man må PRESISERE det på postkassa. Og så er det viktig at lappen henger UTENPÅ kassa, og helst ikke på lokket. Snø dekker den på vinteren, og da risikerer dere å motta reklame likevel. Dessuten får de jævlene som leverer byavisa betalt for hvor mange stk aviser de leverer, derfor driter de som regel i hvor de legger den. Fant byavisa i de røde postkassene her en dag.. tragisk

Edit: TRAAAGIsk skrivefeil

Slik er det ikke i Tønsberg. Så vidt jeg vet skal denne ut til alle husstander og bedrifter, men mulig jeg tar feil.

Der jeg jobber får vi ikke betalt pr byavis vi leverer ut, den fungerer på lik linje som all mulig annen reklame (som vi heller ikke får betalt for).

Er vel bare avisbud og reklamebud som får betalt for å levere slikt, postmenn har det sikkert inkl i lønna eller noe :S

Lenke til kommentar
Irriterer meg at KRL ikke er valgfritt fag. Jeg har faen ikke noe interesse av humanitært arbeid og om hvordan Moses gjorde noe faenskap nede i hvor enn det var.

Selv om kristne ikke er klar over det er kunnskap om religion det som gir oss retten til å motargumentere dem fra vårt synspunkt, og kunnskap om forskjellige livssyn er nødvendig, og viktig for at vi skal forstå dem, og like, mislike, tro eller ikke tro dem.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg alltid har irritert meg litt over KRL-faget.

På barneskolen het det "kristendom" eller noe sånt, og da var det valgfritt om man ikke sto i statskirka. Mamma og pappa tok meg tidlig ut av slikt hokuspokus og på barneskolen hadde jeg livssynsundervisning eller fri når de andre hadde kristendom. Fin ordning. Irriterer meg at den ikke fortsatte etter Reform 97 =/

Ellers irriterer jeg meg grønn over all den jævla nestekjærligheten.

Alle spør og graver om hvordan det går på skolen, hvordan man har det ellers, om alt står vel til, og om man hinter til at ting ikke er som det skal være, graves det dypt og frekt i alt mulig.

Det verste er vel at jeg selv, som prøver å ta avstand fra det, heller ikke klarer å la være.

Det er automatisk og innøvd og jeg hater og irriterer meg grønn over det!

Lenke til kommentar
Slik er det ikke i Tønsberg. Så vidt jeg vet skal denne ut til alle husstander og bedrifter, men mulig jeg tar feil.

Der jeg jobber får vi ikke betalt pr byavis vi leverer ut, den fungerer på lik linje som all mulig annen reklame (som vi heller ikke får betalt for).

Er vel bare avisbud og reklamebud som får betalt for å levere slikt, postmenn har det sikkert inkl i lønna eller noe :S

Nei, vi får ikke noe ekstra for å levere reklame. Der tar du feil. Reklamen er inntekta i posten, vi ser ikke noe ekstra tillegg i lønna selv om det nå i jula er opptil 15 ulike reklamer. Men vi har plagdes mye med byavisa, fordi den krølles og trykkes ned i kassene, som gjør det umulig for oss å levere post etterpå. Og det IRRITERER meg!

Grunnen til at vi antok at byavisa får betalt for hver avis, er fordi vi finner den i alle slags kasser som er merket med "ikke i bruk" eller "tømmekasse, hentes hverdager fra...". Hadde de kasta alle i en kontainer hadde firmaet merket det fort og antagelig gitt sparken til vedkomne. Husk at det fins "observatører" fra firma som sjekker om de mottar både reklame og byavisa, og rapporterer til de aktuelle firma etterpå. Man blir tatt om man jukser, so don't try it :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...