thadon Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Heldigvis(!!) ikke mange som skriver på sognemål eller nordnorsk Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Hva slags mystisk dialekt er "nordnorsk", egentlig? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Æ bor i Finnmark, e d nord-norskt nok? EDIT: Får kutte ut den falske dialekten, snakker egentlig ganske bokmål her oppe Endret 16. desember 2007 av IQ Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Hva slags mystisk dialekt er "nordnorsk", egentlig? Er det ikke et fylke som heter Nordnorge? Samisk? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Er det ikke et fylke som heter Nordnorge? Jo, og et som heter Sørnorge. Vent, må ikke glemme vest- og østnorge. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Irriterer meg over folk som tror alle over midten av Nordland er samer. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Heldigvis(!!) ikke mange som skriver på sognemål eller nordnorsk Hva er nordnosk? blir det noe slik som for eksempel vi i Bodø snakkee? "æ trudde nu egentlig ikke at det va nåkka form før dialekt som heite nordnorsk da.." Vi har 3 nordlige fylker i Norge. Nordland, Troms og Finnmark og forskjellen mellom dialektene er ganske store. Så hva du deffinerer som nordnorsk hvet jeg ikke. Irriterer meg over folk som tror alle over midten av Nordland er samer. Kan ikke si at jeg har møtt noen som tror det.. Men så er jeg ikke så ofte sør på da. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Er mange ting jeg irriterer meg over idag: Irriterer meg litt over at jeg ikke drikker (alkohol), er mye her som liksom "krever" det. Endret 16. desember 2007 av IQ Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 16. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2007 Er det ikke et fylke som heter Nordnorge? Jo, og et som heter Sørnorge. Vent, må ikke glemme vest- og østnorge. Nei, jeg tok feil. Det var Nordland jeg mente, men du tar også gruelig feil vil jeg tro. Hvis det var noe som het Østnorge så hadde nok fylket jeg bor i, Oslo, vært en del av det. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 men du tar også gruelig feil vil jeg tro. Åja. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Irriterer meg over sjefer som ikke gjør det de sier de skal gjøre. Som for eksempel plukke meg opp på vei til jobb. Det er ikke faktisk ikke direkte behagelig å stå vente ute i -13c i 40 min. (Han har ikke kommet ennå) Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Reklame bare fire minutter inn i alle programmer på Discovery. Fixed ... Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Irriterer meg over sjefer som ikke gjør det de sier de skal gjøre. Som for eksempel plukke meg opp på vei til jobb. Det er ikke faktisk ikke direkte behagelig å stå vente ute i -13c i 40 min. (Han har ikke kommet ennå) Du står med dataen ute? Irriterer meg over folk som ikke gidder å gjøre noe på gruppearbeid. Nei vel, da gir jeg f jeg også. Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Reklame bare fire minutter inn i Mythbusters på Discovery. Enig... Rekker jo bare en liten intro, før det kommer en 5-6 minutters reklame-pause! TVNorge har forstått det, og de pleier kun å ha en reklamepause på 2 minutter i løper av et helt program! Lenke til kommentar
johnj Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 De uoppdragne drittungene fra den lokale skolen som er innom Bunnprisen rett over gata i storefri for å kjøpe Litago og skolebrød. Jeg kom i skade for å stikke innom rett etter jobb, og møtte en flokk av arten som hoiet og skrek til hverandre, stod midt i gangene for å prate og oppførte seg generelt som om de var verdens midtpunkt. Brenn. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Hva slags mystisk dialekt er "nordnorsk", egentlig? Alt fra Sinsenkrysset og opp... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg vil si Trondheim og nordover, sør fra samer er nordnorsk oO Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 ...at enkelte busser bare tar opp folk med månedskort slik at vi som ikke har det må vente en 10-15minutter ekstra i kulda ...lightere med barnelås. Jeg mener, hva faen? De står jo allerede bak kassa eller så utilgjenlig at unger ikke får tak i dem. Har de designet dem slik at det skal være vanskligst mulig å være røyker eller? Faen heller! ETT sted går grensa mellom brukervennlighet og sikkerhet!!!! ...random dude som kommer opptil deg og mumler ett eller annet du ikke skjønner. Fyren ser ut som han godt kunne vært uteligger/narkoman og det er umulig å skjønne om han prøver å si "God dag" eller spør etter noe småpenger. Nå er ikke jeg blandt de mest gniene på småpengene men når du mumler så jeg ikke skjønner en dritt og i tillegg når jeg prøver å si at jeg ikke fikk det med meg så kommer det bare en lang regle som er helt umulig å fatte, da blir jeg irritert... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 17. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg vil si Trondheim og nordover, sør fra samer er nordnorsk oOSamene er hovedsaklig konsentrert rimelig langt sør i Finnmark, inni Kautokeino og der. Lenger nord finner vi fisker-bygder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg