Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! Jeg vil tørre å påstå at det er mye mindre ferdsel på gang og sykkelstien enn på bilveien. Dere sinker jo bilene noe helt vannvittig med tullet deres. Hva om du måtte sykle BAK fotgjengerne hele tiden, og følge deres tempo? Hadde ikke vært så artig nei. Dessuten er det mye mer samsvar mellom farten til gående og syklende, enn syklende og kjørende ;)

Ti ganger bedre trent enn meg? Når det gjelder kondis så. Men jeg har trent styrke ganske lenge + er naturlig sterk, så er ikke så redd for deg og dine oversize legger.

Da retter jeg det til : DU kan trøste deg med at du har 10 ganger bedre KONDIS enn meg, så du kan løpe/sykle fra meg når jeg skal banke deg for uakseptabel trafikkoppførsel :tease:

Og jeg vil også si det er heldig for meg at jeg er 10 ganger smartere enn deg.

Stopper du på rødt lys når du sykler kanskje? Eller tråkker du bare rett forbi?

Lenke til kommentar
Haha! Jeg vil tørre å påstå at det er mye mindre ferdsel på gang og sykkelstien enn på bilveien. Dere sinker jo bilene noe helt vannvittig med tullet deres. Hva om du måtte sykle BAK fotgjengerne hele tiden, og følge deres tempo? Hadde ikke vært så artig nei. Dessuten er det mye mer samsvar mellom farten til gående og syklende, enn syklende og kjørende ;)

Ti ganger bedre trent enn meg? Når det gjelder kondis så. Men jeg har trent styrke ganske lenge + er naturlig sterk, så er ikke så redd for deg og dine oversize legger.

Da retter jeg det til : DU kan trøste deg med at du har 10 ganger bedre KONDIS enn meg, så du kan løpe/sykle fra meg når jeg skal banke deg for uakseptabel trafikkoppførsel :tease:

En bil som kjører i 60/70 og en syklist som ligger i 40-50 er bedre enn gåere som går i under 10km/t og syklister i 50km/t... ikke så smart allikevell?

Hadde du vært 10 ganger smartere enn meg hadde du ikke vurdert å presse ut noen av veien ;)

Kanskje du blir utrolig kul av å si at du skal det, men hvor høy i hatten er du når du har drept noen?

Jeg følger trafikkreglene fordi jeg ferdes i trafikken, og jeg følger samme reglene som alle andre i fila jeg ligger i.

Å sykle på rødt lys for en syklist er dummere enn å kjøre på rødt for en billist...

Lenke til kommentar
Dessuten er det mye mer samsvar mellom farten til gående og syklende, enn syklende og kjørende ;)
Tja...La oss se på fart på flat vei.

Gående: maks 6 km/h

Løpende: ca. 12 km/h

Syklende: ca. 30-35 km/h (faktisk ikke lov til mer enn 30 på fortau)

Bil: ca. 50-60 km/h

Og et par forholdstall:

30/6 = 5 ganger fortere (sykkel:gående)

60/30 = 2 ganger fortere (bil:sykkel)

Hvor er samsvaret ditt?

I nedoverbakkene holder vi 50-sonen greit. De med racer tar kanskje 60 også. Altså ikke noe problem.

I oppoverbakken sykler vi så seint at det er griselett å kjøre forbi. Altså ikke noe problem.

Men hvis det blir milevis av kø bak en syklist, så vil jeg påstå at det er sjåførene det er noe galt med. På de aller fleste veiene her i Norge er det faktisk mulig å sykle forbi syklister på en grei måte. Selv på flaten. Du må kanskje vente i 20 sekunder på en luke, og for en hissigpropp føles det kanskje som en evighet. De fleste i byen står sikkert i kø minst 10 minutter daglig, og da blir 20 sekunder en dråpe i havet.

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk ikke alltid lov til å sykle på gangstien...

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere har lagt merke til det, (tydeligvis ikke :roll: ) Men det er ikke alltid flat vei og nedover bakke.

Når det er litt oppoverbakke, og det kommer biler imot kan det faktisk være VANSKELIG å komme forbi dere, pluss at da går vel ikke trøverket fortere enn 20 maks?

Og det regnestykket ditt kan du stappe opp der sola ikke skinner.

Greit nok, hva med en gammel dame som bruker rullator og går i 1 km/t mens dere jogger i 10km/t ? Da er dere 10 ganger raskere enn henne, og kan derfor jogge i veien?

Om det er 60 sone og sykkelen deres går i 20 vil jeg si det er ganske ille. Har dere selv kjørt bil bak en av deres like?

Og nå er det faktisk syklister som sykler i veien der det ER sykkelsti som først og fremst irriterer meg. Dette er en tråd der man skriver hva man blir irritert av, har dere ikke skjønt det? Kan ikke noe for at jeg synes det er irriterende å ligge bak en sykkel 40 km/t under fartsgrensa når det er nærmest umulig å kjøre forbi.

Blir man hissig av å sykle eller? Forstår det kan bli frustrerende med klissvåt underbukse iblandt men men.

Tar deg med døra snart. Bare vent :tease:

Edit : Jeg vurderer ikke å kjøre ned noen av dere sviminger heller, og ikke har jeg sagt at jeg gjør det. Man må jo få lov å krydre et innlegg bittelitt?

Endret av AlltidRett
Lenke til kommentar
Vet ikke om dere har lagt merke til det, (tydeligvis ikke :roll: ) Men det er ikke alltid flat vei og nedover bakke.

Når det er litt oppoverbakke, og det kommer biler imot kan det faktisk være VANSKELIG å komme forbi dere, pluss at da går vel ikke trøverket fortere enn 20 maks?

Og det regnestykket ditt kan du stappe opp der sola ikke skinner.

Greit nok, hva med en gammel dame som bruker rullator og går i 1 km/t mens dere jogger i 10km/t ? Da er dere 10 ganger raskere enn henne, og kan derfor jogge i veien?

Om det er 60 sone og sykkelen deres går i 20 vil jeg si det er ganske ille. Har dere selv kjørt bil bak en av deres like?

Og nå er det faktisk syklister som sykler i veien der det ER sykkelsti som først og fremst irriterer meg. Dette er en tråd der man skriver hva man blir irritert av, har dere ikke skjønt det? Kan ikke noe for at jeg synes det er irriterende å ligge bak en sykkel 40 km/t under fartsgrensa når det er nærmest umulig å kjøre forbi.

Blir man hissig av å sykle eller? Tar deg med døra snart. Bare vent :tease:

Det får irritere deg så mye som du bare vil, det jeg reagerer på er at du er en av de som sitter å klår etter å kjøre oss ned. De kaller jeg tapere!

Lenke til kommentar
Det får irritere deg så mye som du bare vil, det jeg reagerer på er at du er en av de som sitter å klår etter å kjøre oss ned. De kaller jeg tapere!

Jeg sitter ikke og klår etter å kjøre dere ned sier jeg jo. Klår bare etter å kjefte på dere når dere leker konger på veien. Det hørte også med til min frustrasjon at mange syklister ikke stopper på rødt lys, noe du med typisk sykkelsleiperi har unnlatt å svare på om du også gjør.

Slike som ikke kan respektere at andre skriver hva de irriterer seg over i "Ting som irriterer så grenseløst"-tråden, og så går til personangrep.. Det er hva JEG kaller tapere! ;)

Lenke til kommentar

Jeg sitter ikke og klår etter å kjøre dere ned sier jeg jo. Klår bare etter å kjefte på dere når dere leker konger på veien. Det hørte også med til min frustrasjon at mange syklister ikke stopper på rødt lys, noe du med typisk sykkelsleiperi har unnlatt å svare på om du også gjør.

Slike som ikke kan respektere at andre skriver hva de irriterer seg over i "Ting som irriterer så grenseløst"-tråden, og så går til personangrep.. Det er hva JEG kaller tapere! ;)

Du skriver at du vil ta krana og...... + åpne bildøra når du kjører fordi... Det kaller jeg å angripe syklsiter.

Og jeg svarte det faktisk, så du som er 10 ganger smartere enn meg burde vel klart å lest det, om du da ikke er 10 ganger dummere;)

jeg quoter så du skal slippe å lete deg ihjel jeg da ;)

En bil som kjører i 60/70 og en syklist som ligger i 40-50 er bedre enn gåere som går i under 10km/t og syklister i 50km/t... ikke så smart allikevell?

Hadde du vært 10 ganger smartere enn meg hadde du ikke vurdert å presse ut noen av veien ;)

Kanskje du blir utrolig kul av å si at du skal det, men hvor høy i hatten er du når du har drept noen?

Jeg følger trafikkreglene fordi jeg ferdes i trafikken, og jeg følger samme reglene som alle andre i fila jeg ligger i.

Å sykle på rødt lys for en syklist er dummere enn å kjøre på rødt for en billist...

Edit: Skriftkodingen på siste linjerer endret.

Endret av Performance
Lenke til kommentar

For bilister som irriterer seg over syklister vil irritasjonen nærmest forsvinne den dagen det går opp for dere at syklister har nøyaktig like mye på veien å gjøre. At det av og til fører til "forsinkelser" får man bare finne seg i, trafikken er ikke forutsigbar og ville ikke vært det uten syklistene heller.

Lenke til kommentar

Akkurat nå irriterer jeg meg over folk som absolutt skal ta ALT bokstavelig, og ikke skjønner ting som åpenbart bare er humoristisk ment. (hinthint)

Performance: Ok,jeg overså visst at du svarte på det. Kanskje du er blandt de "bedre" syklistene, men dessverre så har jeg opplevd veldig mange ganger at syklister sykler på bilveien og SINKER trafikken noe grusomt enda det er sykkelsti ved siden av veien, og den sykkelstien er omtrent ikke trafikert i det hele tatt. Og når man endelig har komt seg forbi denne syklisten, må man stoppe på rødt lys. Og hva skjer da? Jo, han sykler forbi på rødt og så har vi det gående igjen.

Dette har jeg opplevd en god del ganger, og hvem kan klandre meg for å bli irritert da?

Jaja, vi får ta med poengtavla :

AlltidRett : 1

performance : 0

:)

Lenke til kommentar
Euronicsreklamene på tv. "Hæi, eg heteg Tone. Eg va me i Idol i 2005!"

TOTUSENOGFEM?!! Det var et sinnssykt kult år da! Du er bare så kul! Jeg skal kjøpe alt Euronics har på lager bare, assa!

Unyttige raskemennesker, det er det dere er!

enig! Hun har en så utrolig irriterende, lite catchy reklamestemme, kan ikke fatte at så mange reklamer bruker stemmen henns det er bare utrolig irriterende

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...