Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bokmål og nynorsk er begge skriftspråk, og ingen snakker dem. Jeez. Dette har folk fått inn med teskje før, men enkelte steder på østlandet står de fast ved at de snakker bokmål, det er umulig å få dem til å endre meninger, omtrent som de med den "Omg, nynorsk suger, lizm"-attitude.

En venninne sin klasse skriver nærmere svensk enn nynorsk, så de blir sendt på kursdag, og da utbrøt store deler av klassen "Eg tror ikkje eg giddar det, eg hatar nynorsk!" (...) bergensungdommen.. :(

Lenke til kommentar
Hæ?

Jeg siterer: "Jeg prater bokmål og har alltid gjort det, men.."

At det ble "snakker prater" var en aldri så liten feil fra min side, om det var det du reagerte på.

k hehe ;)

Er fra Halden i Østfold (går på skole i Bardufoss)

I Halden prater vi :p eller noen vil ta litt fra Fredrikstad så det er mange som Prekær åsså :p

Lenke til kommentar
bokmål og nynorsk er begge skriftspråk, og ingen snakker dem. Jeez. Dette har folk fått inn med teskje før, men enkelte steder på østlandet står de fast ved at de snakker bokmål, det er umulig å få dem til å endre meninger, omtrent som de med den "Omg, nynorsk suger, lizm"-attitude.

En venninne sin klasse skriver nærmere svensk enn nynorsk, så de blir sendt på kursdag, og da utbrøt store deler av klassen "Eg tror ikkje eg giddar det, eg hatar nynorsk!" (...) bergensungdommen.. :(

Svensk+bokmål og litt dialekt er jo nynorsk da..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...