Schnell Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 eg hatar eigentleg å skrive bokmål og nynorsk like mykje, eg føretrekk dialekt. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Skal levere på itslearning før 23:59 på søndag. Oo Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Når pakken min som skulle ha kommet idag, ikke kom. Buhu ! Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Ja, men jeg skal ikke klage. Er nok mye enklere å ha bokmål som sidemål i og med at vi blir mata med det i aviser, TV osv. Er litt uenig med at selvundervisning er nok. Det finnes UTROLIG mange nordmenn som ikke klarer å gjøre seg forstått gjennom å skrive, og det siste de trenger er å bli forvirret av forskjellige sidemål. Jeg mener at man skal kunne velge étt skriftspråk, og ha det resten av undervisningstiden din. De som vil ha nynorsk får det, de som vil ha bokmål får det. Det er mange i min klasse som aldeles ikke burde lært seg nynorsk, da de ikke en gang klarer å holde skikkelig styr på bokmål. Har også hørt med en fra Volda, han går på ungdomskole, og der lærer de nynorsk. De har ingen form for bokmålsundervisning, slik at han har måttet lært seg bokmål på egenhånd. Er nynorsk det "politisk korrekte" skriftspråket eller, slik at de som skriver det skal få slippe bokmål? Foresten så gjelder det samme på flere skoler i Oslo, hvor man skoler er blitt fritatt nynorsk. Selv skriver jeg begge typene ganske bra, men er allikevel ikke tilhenger av å lære begge deler. (alt er ikke rettet til Suka sin post, men er litt mer mine subjektive meninger rundt emnet) Endret 14. november 2007 av Slurt-is Lenke til kommentar
thadon Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Er vel likhet for begge "språkene". Søskenbarnet mitt sombor i høydalsmo må lære seg bokmål som sidemålsskrift. Men nynorsk er totalt unødvendig, fikk faktisk vite at faren min snakka nynorsk en måned tilbake, jeg har faktisk aldri lagt merke til det. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 eg hatar eigentleg å skrive bokmål og nynorsk like mykje, eg føretrekk dialekt. Dialekt har aldri vært regnet som skriftspråk. Takk og pris. Man skal ta hensyn til andre når man ferdes på nettet vet du Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 ja at eg tydeligvis er den einaste som skulle ynskje det, så det er difor eg anten skriv nynorsk eller bokmål mot min vilje Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 At jeg aldri kom på Snublefots forrige nick.. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 At jeg aldri kom på Snublefots forrige nick.. Var det ikke Seether? mulig jeg tar jeg feil nå... Lenke til kommentar
neadii Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Overlegne drittfolk. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 At jeg aldri kom på Snublefots forrige nick.. Var det ikke Seether? mulig jeg tar jeg feil nå... Seether er tvillingsøsteren min. Men vet ikke om hun henger her lengre. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) (haha nei, gå vekk dumme sitering) Uansett, ENDELIG ferdig med norskinnleveringa. Nå må jeg lese (kjedelig) bok innen søndag for så å analysere den opp mot en annen... Red: Ojda, litt sen. Endret 14. november 2007 av chokke Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Når pakken min som skulle ha kommet idag, ikke kom. Buhu ! Da er vi to. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 At jeg aldri kom på Snublefots forrige nick.. Var det ikke Seether? mulig jeg tar jeg feil nå... Hmm, nja... Trokke det.. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 At jeg aldri kom på Snublefots forrige nick.. Var det ikke Seether? mulig jeg tar jeg feil nå... Hmm, nja... Trokke det.. Tror det var Gullfisk Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 At jeg aldri kom på Snublefots forrige nick.. Var det ikke Seether? mulig jeg tar jeg feil nå... Hmm, nja... Trokke det.. Tror det var Gullfisk Tror nok ikke det heller.. Har sendt henne PM for åtte år siden, så hvorfor ikke kutte diskusjonen? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Var det ikkje CrazyKimmi=) elns då? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Var det ikkje CrazyKimmi=) elns då? Nei, du sier ikke det? Problem solved.. Grattis til überSviker. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Når pakken min som skulle ha kommet idag, ikke kom. Buhu ! Da er vi to. tre Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Når pakken min som skulle ha kommet idag, ikke kom. Buhu ! Da er vi to. tre Jeg fikk min! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg