Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke meningen å starte en lang diskusjon om det her. ^^

 

Så vi kan heller ha diskusjonen om samiske byggesøknader til gode.

 

Mer irritasjon! Jeg starter:

 

Chess, og responstiden på kundeservice. 11 dager for å få svar på første mail, og da fikk jeg egentlig ikke noe skikkelig svar i det hele tatt. Fikk beskjed om at han skulle sende en returkonvolutt til meg - og den har jeg heller ikke sett noe til, 15 dager etter.

Lenke til kommentar
Eller de som bestiller seg pølsemeny, men som ombestemmer seg når de finner ut at de må ta beger, og ikke flaske.

Irriterer meg over at jeg ikke kan velge. Ingen av bilene mine har koppholder.

 

Er også irritert over at jeg ikke klarer å få lagt meg, selv om jeg skal tidlig opp i mårra og ikke har sovet ordentlig på flere uker.

 

Vel regler er regler, og vi i disken kan ikke endre de... Send en mail som en oppi her sa..

Lenke til kommentar

At jeg må medisinere, mate, gi vann til og rydde doene til kattene alene i morgen tidlig, for ingen kunne ta morgenvakten i morgen, bortsett fra meg, virker det som. Faenfaenfaen. Håper Knaske Knas er frisk, jeg. Jeg vil ikke gi vår egen "mafiaboss" øyesalve om han ikke vil ha det. Sist var vi tre personer om det, en holdt ham stramt inntullet i et teppe, andre holdt ham i nakkeskinnet så han ikke kunne bite, og tredje (som var meg) smørte øyesalven på øynene hans. Jeg var den eneste som slapp unna uten skader.

Lenke til kommentar

Nynorsk er gøy. Jeg hadde for lite nynorsk på skolen, og det er bare synd.

 

Jeg irriterer meg over den hesten av ei lærerinne vi hadde i norsk siste året på ungdomsskolen. Forbaskede brødskalle. Tenker jeg skal ta meg en tur innom gamleskolen på "åpen dag" elns bare for å hilse på alle de lærerne jeg har hatt der, unntatt henne selvsagt, og fortelle at det blei kar av meg og! Haha.

Lenke til kommentar
Kom inn på kontoret nå, og to jævler har satt igjen pc-ene sine her for at jeg skal fikse de.

Men det står ikke "kan du fikse den" eller noe slik, men "Treg, Fiks den!" og "Fiks dette NÅ!".

Jeg er ikke nødt til å fikse en dritt nå jeg.

 

I tillegg står det sikkert ikke hva som faktisk feiler maskinene heller. Klassiker.

Lenke til kommentar
Kom inn på kontoret nå, og to jævler har satt igjen pc-ene sine her for at jeg skal fikse de.

Men det står ikke "kan du fikse den" eller noe slik, men "Treg, Fiks den!" og "Fiks dette NÅ!".

Jeg er ikke nødt til å fikse en dritt nå jeg.

 

I tillegg står det sikkert ikke hva som faktisk feiler maskinene heller. Klassiker.

 

Jeg melder meg på denne. Det som irriterer meg enda mer er når det ligger en "ukjent" maskin på kontoret mitt, som ikke er merket med noe i det hele tatt.

 

Jeg vet altså ikke:

 

A) Hvem som eier maskinen.

B) Hva som er galt.

 

Så etter en uke så kommer vedkommende og er stressa og spør: "Har du fiksa maskina mi eller?".

Lenke til kommentar
Mye av de problemene tror jeg skyldes at elevene faktisk ikke få god nok informasjon om hva de skal gjøre med maskiner som ikke fungerer som de skall. Det burde vært standardrutine å fylle ut et feilskjema e.l. å legge ved maskinen.

 

De bør vel forstå at all den tid at alle elevene har egen maskin så burde det minste de kunne gjøre være å skrive navn og klasse på en post-it og klistre på maskina. Det skal vel heller ikke være nødvendig å gi elevene informasjon om at IT-folk ikke har en tryllestav som magisk fikser feilene på maskinene. Derfor er de naturlig å anta at man bør notere ned hvorfor man leverer den inn.

 

Hvis du leverer bilen din på verksted så spør de ofte hva som er galt, slik at mekanikerne skal slippe å sjekke hver milimeter av bilen for å finne ut hvor feilen ligger. Det skal ikke så veldig mye intelligens til for å forstå at det er en fordel for deg selv og den som skal reparere at du gir så mye og detaljerte opplysninger som du kan om feilen.

Lenke til kommentar
Det skal ikke så veldig mye intelligens til for å forstå at det er en fordel for deg selv og den som skal reparere at du gir så mye og detaljerte opplysninger som du kan om feilen.
Det er mange elever som tilsynelatende ikke har så mye intelligens. :p Og svært mange mennesker gidder ikke "sette seg inn i dette datagreiene". Så lenge de kan laste ned kaaza og spyware er de happy-happy.
Lenke til kommentar

Skulle i minibanken for å sjekke saldoen der ei dame fra Romania med gulltann kom bort til meg, gav meg en rose og en lapp hvor det sto at jeg måtte hjelpe henne fordi hu kom hit til Norge for å få penger til sine to fattige barn hjemme i Romania.

Så sa hu "fifty kroner". Jeg svarte "I'm broke, sorry." og prøvde å gå, men hu ville ikke gi seg og pekte på minibanken og sa "You can withdraw cash there." hvorav jeg - som ble lettere irritert av damen - svarte med "I'm a poor student, I don't have any money, except the money I'm going to buy food for because I haven't eaten for 3 days now and I'm feeling dizzy and hungry and very fucked up." og hun fortsatte og mase, jeg trykte rosen og lappen tilbake i hånda hennes og gikk, og hu fulgte etter, jeg gikk inn på butikken og kjøpte melk og kneip, og da jeg kom ut, sto hu jaggu der og venta og prøvde å presse på meg rosen, jeg gikk fort min vei og halvveis hjemme, så jeg at hu endelig snudde og gav opp.

Herre for et mas ><

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...