Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som sliter

 

Det er forresten forran verb i infinitiv, men men...

 

Jaja. Vet :!: Har alltid skrevet ganske korrekt, men de forskjellige grammatiske begrepene klarer jeg aldri å få inn i hodet (er noen år siden nå, men fikk karakteren 1 på siste prøve hvor jeg nettopp skulle FORKLARE de grammatiske begrepene). Har generellt lite behov for å forklare akkurat dem, men nøyer meg heller med å forstå hvordan jeg skal skrive riktig :new_woot:

Lenke til kommentar

Ja herregud, gjør dem til passivrøykere og gir dem kreft og jævelskap! O_O

De burde kaste ungene ut eller opp på rommet i stedet. :D

(Ser du, saken er den at om man så bestemmer seg for at "Mhm, vi voksne røyker ute på kjøkkenet med vinduet åpent", så vil faktisk ungene følge etter, for de er glad i foreldrene sine.)

EDIT: Måten du skrev "irriterer" irriterer meg. Og anti-røykere som er "on a mission".

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Ja herregud, gjør dem til passivrøykere og gir dem kreft og jævelskap! O_O

De burde kaste ungene ut eller opp på rommet i stedet. :D

(Ser du, saken er den at om man så bestemmer seg for at "Mhm, vi voksne røyker ute på kjøkkenet med vinduet åpent", så vil faktisk ungene følge etter, for de er glad i foreldrene sine.)

EDIT: Måten du skrev "irriterer" irriterer meg. Og anti-røykere som er "on a mission".

 

Når man flere ganger i uka får hjem en guttunge som lukter fyllefest fordi mora har som kampsak i 2007 at røyken KUN angår henne - ja, da blir jeg SKIKKELIG irritert. Spesielt når ungen hoster og harker og mor nekter å ta ham med til doktor (doktor kan jo fortelle henne at hun kanskje burde begrense innerøykingen). Den gangen jeg røkte 30 om dagen selv, så gikk jeg ut om det var barn til stede.

 

Jeg HATER folk som ikke finnes ydmyke og som nekter for at noe de gjør KAN finnes galt! Som mora til ovenstående; "Nei, han lukter IKKE røyk" (noe ikke en gang JEG gadd å nekte på den gangen jeg var storrøyker).

 

Folk kan røyke så mye de vil for meg. Med meg i nærheten også. Men gidder de ikke ta hensyn til småunger - ja da blir jeg JÆVLIG IRRITERT!

Lenke til kommentar

Men unger følger etter foreldrene, enten de røyker eller ikke der de er. Selv gikk vi ut da mamma var dagmamma, fordi ungene var inne i stuen og kjøkkenet og egentlig overalt. Ikke bare fulgte de to små jentene etter oss ut, de klatret på oss og skulle opp på fanget. De virket som om de ble mer og mer fornøyd jo nærmere de kom til røyken.

Lenke til kommentar
Men unger følger etter foreldrene, enten de røyker eller ikke der de er. Selv gikk vi ut da mamma var dagmamma, fordi ungene var inne i stuen og kjøkkenet og egentlig overalt. Ikke bare fulgte de to små jentene etter oss ut, de klatret på oss og skulle opp på fanget. De virket som om de ble mer og mer fornøyd jo nærmere de kom til røyken.

 

Ja, de var vel blitt avhengige da.

 

Poenget mitt er at dersom foreldrene røyker ute, så sitter ikke røyken som en sur eim i hår og klær. Det bør også minske faren for astmatiske problemer. Litt forskjell på røyk som setter seg i veggene hjemme og røyk som siver opp og ut i intet!

Lenke til kommentar
Nei, disse ungene hadde ikke vært i nærheten av røyk før vi begynte å passe dem. De bare fulgte etter oss fordi de ville være med oss. Avhengig var de ikke, for de hostet demonstrativt.

 

Jaja. Man bør uansett vise et godt eksempel. Gå ut og røyk! Det lukter jo dritt. Jeg trodde ikke det luktet SÅ ille av meg da jeg røkte selv, men jeg kjenner det veldig godt nå. Synes det var rart at eksen kunne kjenne jeg hadde røkt når vi klinte (jeg hadde jo pusset tenner, vasket hender óg tatt tyggis).

 

Hadde mora til guttungen kjent hvordan han stinker når hun leverer i barnehagen (samt ALLE klærne som ligger i bager osv.), så hadde hun nok blitt litt flau tror jeg. Men - hun lukter jo ikke røyk. Hun bor nemlig i norges eneste lille leilighet hvor 20 om dagen ikke setter lukt!

Lenke til kommentar

I don't wanna close my eyes, I don't wanna fall asleep 'cause I miss you, babe, and I don't wanna miss a thing.. *nynne litt*

 

Den er ganske catchy, ja.

 

Jeg irriterer meg noe grenseløst over medie- og informasjonskunnskapsprøven vi skal ha i dag. Mest fordi jeg ikke ante at vi skulle ha den i dag før... I dag. To minutter siden eller noe.

Lenke til kommentar
I don't wanna close my eyes, I don't wanna fall asleep 'cause I miss you, babe, and I don't wanna miss a thing.. *nynne litt*
Nå irriterer du meg noe jævlig eple. xD *nynne* Gah! Ut av hodet mitt, dumme sang!

 

red: Og alle julegreiene rundt omkring irriterer meg. Det er starten av november, jo. Og de har hatt julemarsipan og diverse lenge allerede.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...