Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Lurer litt på hva enkelte har tenkt å gjøre når de blir studenter og får kanskje en eller to forelesninger i et fag i uken men like mye eller mer pensum å kunne til eksamen :) Skal godt gjøres å lure seg unna både å jobbe hjemme eller i helgene da, er jeg redd ;)

 

Sjelden at jeg irriterer meg over to ting samme dag, men det er ganske kjipt at jeg har lagt notatene mine i et fag jeg hadde for noen år siden på en så lur plass at jeg ikke finner de igjen nå når jeg faktisk trenger dem....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Biologilæreren min gav oss lekse til mandag, så jeg må gjøre lekser NÅ, på en SØNDAG. I tillegg er oppgavene vanskelige. :mad:

9412055[/snapback]

Videregående skole er frivillig.

Jeg gjorde mine lekser da jeg kom hjem fra skolen på fredag. Lørdag kan også brukes til lekser hvis du vil ha de gjort før søndagen.

Lenke til kommentar
Ja til lengre dager og mer undervisning - ja til leksefri.

9412703[/snapback]

Lengere dager?! Føler at jeg omtrent bor på skolen jo =/.

9412721[/snapback]

 

En time ekstra gjør ikke meg noe, så lenge jeg har 100% fri når jeg kommer inn døra hjemme.

 

Fikset: Ja til kortere dager og bedre undervisning - ja til leksefri.

9412787[/snapback]

 

Joda, enig i den på et subjektivt nivå, men om man skal være litt objektiv så vil jo dette være ganske vanskelig ting å gjennomføre, og vil ikke bli en realitet. Hadde dette vært en perfekt verden derimot...

 

Man må gjøre noen kompromisser.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ikke for å dra denne helt ut i OT men;

 

Hvorfor ville bedre lærere gitt mindre lekser? Matematikk, f.eks. som er mye tekniske ferdigheter og at regning "sitter i fingrene", krever at man faktisk i tillegg til undervisningen også regner en god del på egenhånd.

 

Tiden jeg bruker på skolen vil jeg helst bruke til å LÆRE og ikke til å sitte og regne oppgaver sammen med de i klassen. Det må da være mye bedre bruk av tid at man da tar oppgavene, der man ikke til samme grad trenger lærerens hjelp hjemme (evt i avsatt "leksetid" på skolen) enn at man bruker skoletiden til det og dermed får mye kortere tid på å komme seg gjennom pensum undervisningsmessig? Det er ikke sånn at dere får lekser fordi lærerne ikke klarer å lære dere alt i timene, selv om de sier så i Pondus ;)

Lenke til kommentar

Tenker på mindre tekniske fag, som norsk. Er ikke jævla morsomt å analysere tekst A, så tekst B, deretter tekst C for så å få i lekse å lese om kulturhistorien fra 1850-1900 eller noe sånt og i tillegg svare utfyllende på spørsmål. Samme med kjemi forsåvidt, lærte hele 2KJ-pensumet fra boka, hjemme, på grunn av elendig lærer.

Lenke til kommentar

God Elev:

jobber politisk, er med i arrangementer, sier aldri nei til dugnader, selger kaker, selger lodd for diabetes forbundet/korps/fotalllag, har jobb, gjor mer enn det som var leksen, jobber alltid pa skolen, laerer andre elever det de ikke skjonner, hjelper andre med lekser far alltid 6ere, aldri vekke fra skolen, snakker perfekt norsk, nynorsk, spansk, engelsk, australsk, polsk, fransk, fransk (Provence-dialekt), fransk (Bordeux-dialekt), nederlandsk, tysk, dansk, svensk, trondersk, ostlandsk, baergensk.

 

OK...

Lenke til kommentar
Problemet er som regel ikke dårlige lærer, men late elever som forventer at lærdommen skal velte inn hodet på dem bare de møter opp på skolen.

9413907[/snapback]

 

Ikke helt sant. Vi har en lærer på skolen vår som er helt fantastisk. Vi hadde han i NMF og musikk, og det meste vi kan i dag i de fagene er det vi har lært av han, på bare ét år. Hver klasse tilnærmet kjemper om å ha han som lærer.

 

 

Så ikke kom her og si at lærerne ikke har noe av skylden (selv om du kansje ikke mente det helt slik).

 

Dessuten så gjør vi ganske mye oppgaver på skolepulten vår på egenhånd, så lekser blir overkill for det meste.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...