Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JO! Mac har en sånn en! trur den er grønn :p

9369670[/snapback]

men MAC er jo ikke en PC da...

9369720[/snapback]

 

Joda, det er den. PC = Personal Computer.

 

Faktisk så var Mac en av de aller første PC'ene som så dagens lys.

 

Om den er grønn? Tja, en på ´90 tallet en gang var grønn, men etter det har de alle vært hvite. Og for en måned siden ble de grå (dekket av alu).

 

Har to stk. selv foresten.

 

Og det finnes Windows maskiner også (klart, Mac kan også kjøre Windows, men nå tenker jeg på rene Windows/Linux maskiner) som har datakomponentene inne i skjermen, f.eks. IBM har noen.

 

edit: Når jeg tenker meg om, så irriterer det meg faktisk litt at folk tror at "Mac" er et firma. Nei, Apple lager Macintosher! Dessuten er MAC og Mac to helt forskjellige ting (legg merke til små/store bokstaver).

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
JO! Mac har en sånn en! trur den er grønn :p

9369670[/snapback]

men MAC er jo ikke en PC da... :nei:

9369720[/snapback]

 

Så nye Macer med en Intel-prosessor som har X86-arkitektur kan ikke kalles PC, altså?

9372274[/snapback]

 

Neineinei. Det heter jo 'Mac'. De bruker OSX, ikke windowns, DUUUUUUUH!

Lenke til kommentar

Alle macer som brukes til personlig arbeid, både gamle PowerPC- og nyere intel-MACer er PCer. I tillegg finnes det noen som liker å skille mellom "windowspcer" og "osxpcer" ved å kalle de henholdsvis PC og MAC. Men en mac er altså en personlig arbeidsmaskin, og er derfor en PC.

 

I tillegg kan jeg jo nevne at du kan kjøre både linux, os x og windows på alle Intel-macer og en god del andre intel/amd-baserte PCer.

 

Irriterer meg at fanboys ofte ikke er enig i at en MAC er en PC, men det får da være så..

Lenke til kommentar

At opera browsern min er utrolig gay om dagen. Helvette ass. Jeg går inn på play.com, men så får jeg opp photobucket.com. Hva faaa?

 

Samme skjer hvis jeg prøver imdb.com, da kommer den til google.com

 

Pleier som regel å fikses ved ctrl+r, men neida!

 

 

Jeg kommer ikke til å bytte til FF, så ikke ork å skriv det engang!

Lenke til kommentar
w00t? Har du den nyeste?

9372641[/snapback]

 

Har 9.23, ja. Og jeg blir no så inn i helvettes forbanna også :mad:

 

Irriterer meg også hardt over at den loader noen ganger. Meh, Opera eier FF og IE lett. Men at sider blir redirected til noe så teit som google er bare totalt latterlig.

Om jeg googler skriver jeg enkelt "g ....." eller trykk tab én gang fra adressefeltet!

Lenke til kommentar
Alle macer som brukes til personlig arbeid, både gamle PowerPC- og nyere intel-MACer er PCer. I tillegg finnes det noen som liker å skille mellom "windowspcer" og "osxpcer" ved å kalle de henholdsvis PC og MAC. Men en mac er altså en personlig arbeidsmaskin, og er derfor en PC.

 

I tillegg kan jeg jo nevne at du kan kjøre både linux, os x og windows på alle Intel-macer og en god del andre intel/amd-baserte PCer.

 

Irriterer meg at fanboys ofte ikke er enig i at en MAC er en PC, men det får da være så..

9372342[/snapback]

 

Bakgrunnen for hele greiene er at tidligere var ikke Mac en IBM-kompatibel maskin, som fulgte "standarden" satt av IBM, siden dette krevde en X86-arkitektur.

 

Mener jeg å huske. Nå er det argumentet borte, i hvert fall for PowerBook Pro-serien.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...