Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red.: Eller så kan vi jo gjenoppta slaveriet.

9178740[/snapback]

God idé. Da kan jo du ta deg en tur til Afrika, mens jeg bygger noen gasskamre og henter noen jøder. :)

Nei, grow up, people. "Thou shalt not kill". De eneste fornuftige ordene i Bibelen, og en ganske enkel regel å leve etter. :)

Lenke til kommentar

Skal vi ta en Asimov og bryte ned regelen og se på alle unntakene? Hva med å drepe en person for å hindre at to dør? Hva med å drepe noen i selvforsvar? Hva med å drepe et menneske som forbryter seg mot et barn?

Det finnes dessverre ingen enkle løsninger til kompliserte problemer.

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke for dødsstraff, men når jeg leser om fanger med livstid som dreper fengselsansatte med en make-shift kniv - da blir jeg sur.

9178570[/snapback]

Dødsstraff er en fin ting i grunn: man blir kvitt problememakerne og sparer penger.

9178679[/snapback]

Ja, du kan jo tenkte deg selv hvordan det hadde vært å bli dømt til døden for et lovbrudd du ikke har gjort. Det må være utrolig digg. Sitte å vente på døden når du vet du har alt på det rene.

Lenke til kommentar
Ja, du kan jo tenkte deg selv hvordan det hadde vært å bli dømt til døden for et lovbrudd du ikke har gjort. Det må være utrolig digg. Sitte å vente på døden når du vet du har alt på det rene.

9180915[/snapback]

Det må da ikke nødvendigvis gjelde enkeltovertredelser, men idioter med dusinvis av dommer på samvittigheten er det bare å plante en kule mellom øya på.

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke for dødsstraff, men når jeg leser om fanger med livstid som dreper fengselsansatte med en make-shift kniv - da blir jeg sur.

9178570[/snapback]

Dødsstraff er en fin ting i grunn: man blir kvitt problememakerne og sparer penger.

9178679[/snapback]

9180915[/snapback]

Ja, du kan jo tenkte deg selv hvordan det hadde vært om en gal drapsmann kom ut etter 5 år, eller rømte og så voldtok og torturerte familien din. Det kan skje.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...