Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I det siste har jeg som nettavisleser blitt mer og mer plaget av fjernsynsinnslag på avisene. Jeg ser en sak jeg kunne tenke meg å lese om, men blir videresendt til en tregt lastende video av dårlig visuell og journalistisk kvalitet. Hvis jeg vil se på tv, ser jeg på tv. Man får samme informasjonen ti ganger så fort av å lese en artikkel som å se en reportasje på fjernsyn.

Jeg vil LESE artikkelen på et minutt og være ferdig med den, så jeg kan klikke meg videre til neste. Greit nok at dere lager web-tv hvis dere har penger å avse til det og det får dere til å føle dere som liksom-reportere, men for guds skyld suppler med en brukbart skrevet artikkel så jeg slipper å pine meg gjennom flere minutter av ræva produsert svada.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hatar:

-Folk som spør spørsmål dei veit svaret på. Til dømes: "synst du Pink -Floyd er bra?"

-Idiotiske reklamer

-Orddeling

-Folk som spør om eg har sett den og den filmen og blir sinte viss eg svarar nei

-Folk som alltid anbefalar ein slags møkkafilm

-Folk med dårleg humor

-Folk som aldri greier å halde kjeft

-Tv2-Sonen

-Folk som stiller idiotiske spørsmål for å få i gong ein samtale

-Folk som diltar

-Folk som meinar det same som andre, kun for å ikkje skille seg ut

-Folk som aldri kan diskutere noko anna enn pc og speling

-Folk som alltid seier at dei har betre musikksmak/filmsmak enn andre

-Gladkristne

-Folk som alltid må låne blyant, penn eller viskelær

-At det aldri er råd å kjøpe noko godt utan at alle andre skal smake

-At eg enda ikkje har fått cd'ane eg bestilte frå Cdon for over ei veke sidan

-Folk som trur dei er best i alt

-Folk som er best i alt

-Vêret på Sunnmøre

-Arrogante folk

-Nynorskfantikarar og andre språkfikserte folk

-Kulørt presse

-Sladder

-Dårlege journalistikk

-Fj0r10zzzz-jenter som skryt av kor monge dei hadde sex med i helga

-Lærar med djevelsk jævlig ånde

-Kanal 24

-P4

-Rånarar

-Liksom-audiofile som kun skal ha mest mogleg bass og Cerwin Vega

-Stå opp tidleg

-Meiningslause samtalar med besteforeldre og grynne slektningar

-Arrogante kjendisar og hjernedaude b-kjendisar (Pia Haraldsen, Aylar Lie etc.)

-Mas

-Folk som oppførar seg dårleg mot meg, men byrjar å klage og syte når eg er frekke mot dei

-Mopedistar og mopedar

-Middelaldrande kjæringar som er hysteriske og blandar seg opp i alt

-At eg er våken på denne tida av døgnet

Det var godt å få det ut

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Nynorsk er ikkje dialekt. Nynorsk og bokmål er jamstelte målformer. Eg ber om orsaking viss det har dukka opp dialektord i posten min.

Forresten, det heiter retningslinjene.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Tre tilfeldig valgte eksempler, jeg er snill som dropper å nevne f.eks. særskriving og og/å:

- Folk som konsekvent spør, ikke stiller andre et spørsmål.

- Folk som konsekvent skriver skjokolade, youghurt, bærsj etc.

- Folk som ikke vet hvordan egennavnene til nasjonale mediebedrifter skrives; det heter ikke P-4, Tv2, Petre eller Nrk 2. P4 sammensatt, TV 2 (TV er en forkortelse, derav store bokstaver, så et mellomrom før to-tallet), Petre skiftet navn til P3 for snart tre år siden og NRK2; fortsatt en forkortelse med store bokstaver, men her uten mellomrom før tallet.

Flisespikkeri for mange, men nokså elementære greier for meg. Lite får meg til å miste troen på menneskeheten så mye som ikke-eksisterende rettskrivning, dårlig språkføring og ukorrekt norsk. Medfødt dysleksi og å blingse i enkelttilfeller er selvfølgelig menneskelig og en helt annen sak, men siden vi alle har hatt de samme forutsetningene hva norskundervisning og skolegang angår har jeg rett og slett ingen forståelse for konsekvent feil bruk av språket vårt - med mindre man da lider av ordblindhet eller en årsak annen enn "gi blaffen og ikke bry seg"-syndromet.

Det er riktig som dere sier; det ER godt å få det ut.

Og til de av dere som føler dere støtt og klør i fingrene etter å skrive et "La fålk få skrive såmm di vill"-innlegg nå: Tell rolig til ti og godta at denne tråden faktisk er til nettopp for å få utløp for ting som man hater uten at man nødvendigvis trenger å komme med motinnlegg for å ta seg selv og likesinnede i forsvar. :)

Lenke til kommentar
Folk som sier "tasskalduha" i stedet for "takk skal du ha" Vet det er vanskelig å si det, men det hører ufattelig dumt ut når man sier: "Tasskalduha" Bruk K'en!

6398108[/snapback]

:D Er det irriterende? Ja da hadde du nok blitt forbannet på meg...sier vel sånn ca : Tgskauha..

Lenke til kommentar
Folk som sier "tasskalduha" i stedet for "takk skal du ha" Vet det er vanskelig å si det, men det hører ufattelig dumt ut når man sier: "Tasskalduha" Bruk K'en!

6398108[/snapback]

:D Er det irriterende? Ja da hadde du nok blitt forbannet på meg...sier vel sånn ca : Tgskauha..

6398119[/snapback]

Ja det går greit :)

Men folk som legger vekt på S'en. taSSkaduha. *grøss*

Lenke til kommentar

PENSJONISTER, NEGERE OG VETTASKREMTE KJERRINGER I TRAFIKKEN!

Bare for å ha sagt det, så jobber jeg som varesjåfør - og jeg vil gjerne frem i den forbanna trafikken uten å pådra meg infarkt pga. raserianfall. Trafikken flyter best når alle kjører littegranne aggressivt og ikke nøler og venter og vingler med alt mulig hele tiden.

Pensjonister: Kjører AAAAAAAAAAAALTFOR sakte.

Kjerringer: Tør faen ikke ta en sjanse i det hele tatt. Gjerne 5min i et kryss.

Negere: JA det stemmer. De kan overhodet ikke kjøre bil. Og hvorfor kjører ALLE Honda Accord, Nissan Bluebird og Mazda 626. Jeg takler dem faen ikke lenger.

Det beste er selvfølgelig når en av kategoriene over kjører 20km under fartsgrensa, og jeg ser det i det fjerne. Jeg skal selvfølgelig forbi uten å bremse - for å bremse en 2tonns tungt lasta varebil på 2.5 dieselliter er et forbanna ork å få opp i hastighet igjen. Så jeg sikter meg inn på bilen i møte sånn at jeg kan justere farta til å sprette forbi pensjonisten forann i det øyeblikket den motgående bilen passerer. Men hva FAEN gjør bilen forann da? Jo da BREMSER DEN KØDDEN så det skal bli "enklere" for meg å kjøre forbi eller noe. Altså, har folk mark i hjernen? Mangler det noe vitalt?

Så idag holdt jeg faktisk på å parkere hele min Mercedes 412d Sprinter i hattehylla til en artig liten kar med søndagshatt akkurat pga. det der. Men fordi jeg KAN kjøre, så slapp han med skrekken og alle fingra jeg hadde tilgjengelig ut ruta - samt mengder med gloser han faen ikke hører på DaCapo og Norge rundt.

Takk for meg ....

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...