Kasp0me Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Notelitten, jeg sliter med det. Gi meg reglene, så skal det pugges! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Notelitten, jeg sliter med det. Gi meg reglene, så skal det pugges! Forklarte det veldig dårlig, http://www.korrekturavdelingen.no/K4OGellerAA.htm Endret 11. oktober 2010 av Notelitten Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Å brukes før verb. Altså... før en aktivitet. Jeg liker Å danse. Og brukes når man lister opp ting, eller stort sett alle andre tilfeller. Jeg liker Å danse OG synge. Get it? -- Når det kommer til norskspråket er det én ting som irriterer meg mer enn noe annet. Ordet "hvem". Altså... HVEM modell kjøpte du? Hvem farge har du på genseren? Jesus christ. Øynene mine blør. Det heter hvilken. Til hvem-misbrukerene her; prøv å (forresten, her bruker jeg "å" fordi bruk er et verb. "å bruke") bruk hvilken noen ganger også. En annen ting er folk som sier åssen. Det er ikke nødvendigvis feil, men... hvordan høres jo mye bedre ut. "Åssen går det?" "Hvordan går det?" "Åssen klarer du å bry deg slike bagateller?" "Hvordan klarer du å ikke bry deg om slike "bagateller"? Endret 11. oktober 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Busssjåfører som har på full varme I bussen når sola steker og bussen er stapp full.. 3 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Busssjåfører er sadister. 2 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) <snip> </snip> Åssen og hvordan er jo en dialekt ting. For meg høres hvordan skikkelig teit ut Hvem dialekt snakker du? Endret 11. oktober 2010 av Refsa Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Rutenettet ble omgjort -> Trafikanten.no -> Finner rute som passer meg og går til busstoppet jeg skal -> Går på bussen -> Bussen begynner å kjøre et godt stykke og kjører helt gal vei i rundtkjøringen -> Nei, denne bussen skulle visst ikke dit allikevel. Trafikanten.no jeg hater deg. <snip> </snip> Åssen og hvordan er jo en dialekt ting. For meg høres hvordan skikkelig teit ut Hvem dialekt snakker du? The horror. 2 Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 At jeg ikke har kort eller kontanter. Og jeg har så sinnsykt lyst på snus. Har ikke snus på lenge, og i dag kunne jeg tenkt meg det! MØØØØØØØØØKK. Gi mæ snus Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) <snip> </snip> Åssen og hvordan er jo en dialekt ting. For meg høres hvordan skikkelig teit ut Hvem dialekt snakker du? Hvem dialekt snakker du? Hvem dialekt snakker du? Hvem dialekt snakker du? Hvem dialekt HVILKEN FOR HELVETE Edit: Bokmål/Oslo Endret 11. oktober 2010 av Ajaco 7 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Og de som skriver "jeg har spiat ett eple" når de mener "et" "Jeg har spist ett eple idag". "Skal jeg spise ett eple, eller to epler?" Your point being? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Ett = tallet 1 Et = objektet. F.eks et tre. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Haha, er jo du som skriver feil, luringen! Hva skrev jeg feil? Fortell! Når folk ikke mener antall, men at de har spist et hvilket som helst eple, da sier du et eple. Ikke "jeg har spist ett eple"!! Ett = tallet 1 Et = objektet. F.eks et tre. Ja? Endret 11. oktober 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Vet ikke om jeg skal på jobb idag siden det er ferie (arbeidsgiver sa at jeg skulle få nærmere beskjed). Jeg har ikke fått noen beskjed enda, så jeg vet ikke om jeg skal på jobb snart eller ikke >.< Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Å brukes før verb. Altså... før en aktivitet. Jeg liker Å danse. Foran verb i infinitiv, ikke verb generelt. Det skal heller ikke brukes "å" når man ramser opp flere verb eller handlinger etter hverandre. "Jeg liker å pirke og klage". Endret 11. oktober 2010 av Pokey Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Kjipt at du må stå på standby som en og annen kjøter. Jeg mener, forventer virkelig arbeidsgiver at du skal stå standby for resten av dagen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) At norsklæreren was all like: "Norsk idag klokken 15:00" Og etter å ha ventet på skolen i to timer var hun all like: "Er syk idag, ingen norsktime" Og da var jeg all like: Endret 11. oktober 2010 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Busssjåfører er sadister. Sant.. MEN han lot meg slippe på uten busskort for det glemte jeg hjemme, så da er han halvveis tilgitt. 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeb ble kasta av bussen når jeg hadde én krone for lite, altså 14 kroner. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Hehe på morgenen idag så sa busssjåføren "ja, da må du betale da..." og jeg: "Mmmm nei det kan jeg nok ikke du.." han: "ok bare gå på..." xD Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 jævla dritt diskusjon.no = idioti.no Hva skjer når jeg skal poste et langt innlegg jo hele driten forsvinner dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg