Pokey Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Helt enig. Handicaptoalett er for handicappede, ikke andre. 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 At alle nye boliger nå må ha handicaptoalett og mange andre HC ting, irriterer. Sitter og øser meg opp her så jeg nesten sprekker! Fucking signed! Hva skal jeg med HC toalett? Dersom jeg faktisk blir HC, så kan jeg skaffe det. Men jeg gidder faen ikke betale i dyre dommer uten av det blir det. Faen i helvete. 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Du kan bli lam så du setter pris på det. Irriterer meg på folk som ikke tar hensyn.. Jo, jeg tar hensyn til alle folk innenfor viss grenser. Jeg vil derfor ikke ha HC toalett i alle boliger. Alle må jo se galskapen i dette? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ikke faen at jeg skal ha no dass for downsinger i mitt hus. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ikke faen at jeg skal ha no dass for downsinger i mitt hus. Må da ikke nødvendigvis ha downs syndrom for å være handikappet. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg føler meg skitten hvis jeg så mye tom titter inn på et handicaptoalett Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg føler meg skitten hvis jeg så mye tom titter inn på et handicaptoalett Da bør du nok investere i en bøtte eller portapotty om du skal kjøpe et hus bygget etter 1 juli 2010 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er vel ikke snakk om privateide eneboliger er det? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er vel ikke snakk om privateide eneboliger er det? Jo det er det. http://www.nettavisen.no/nyheter/article2861472.ece Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Åh herregud. IMDB gjør det igjen! De skjønner at jeg er fra Norge, så da får jeg alle titlene på serier og filmer med norsk oversettelse?! FUUUU!! Ikke noe sted å bytte som jeg finner heller....... #"%#"()/%#"% Endret 8. oktober 2010 av chokke 1 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er vel ikke snakk om privateide eneboliger er det? Jo det er det. http://www.nettavisen.no/nyheter/article2861472.ece Kjempeobjektiv artikkel og nydelige særskrivingsfeil. Fortsatt helt enig, da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Er det vedtatt og 100% bestemt? Det er så latterlig at jeg ikke vil tro det. Endret 8. oktober 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er det vedtatt og 100% bestemt? Det er så latterlig at jeg ikke vil tro det. Allerede begynt (om jeg ikke tar feil), alle hus i dag som er bygd SKAL ha handicap-toalett Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva skjer hvis man lar vær å bygge det da? er jo ditt hus. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva skjer hvis man lar vær å bygge det da? er jo ditt hus. Det er kun nye hus dette gjelder. Du har ikke lov til å sette inn toalett om det ikke allerede er et handicap toalett installert. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Åh herregud. IMDB gjør det igjen! De skjønner at jeg er fra Norge, så da får jeg alle titlene på serier og filmer med norsk oversettelse?! FUUUU!! Ikke noe sted å bytte som jeg finner heller....... #"%#"()/%#"% JEG VEIT DET. Jeg blir kvalm! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva skjer hvis man lar vær å bygge det da? er jo ditt hus. Det er kun nye hus dette gjelder. Du har ikke lov til å sette inn toalett om det ikke allerede er et handicap toalett installert. Hvem skal passe på at alle følger reglene? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg vil vekk herfra. Canada virker fint. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva skjer hvis man lar vær å bygge det da? er jo ditt hus. Det er kun nye hus dette gjelder. Du har ikke lov til å sette inn toalett om det ikke allerede er et handicap toalett installert. Hvem skal passe på at alle følger reglene? Godt spørsmål. Jeg regner vell med at du må ha godkjennelse av alt som bygges i Norge, og de vil vell nekte deg godkjennelse om du ikke møter kriteriene for handicaptoalett. Her er forresten kravene: * Rommet skal ha plass til en hinderfri snusirkel, som har en diameter på 1,5 meter utenfor møbleringssonen.* Det skal være minst 900 millimeter fri sideplass på den ene siden av vannklosettet og minst 200 millimeter på den andre siden. * Ved gulvmontert vannklosett plasseres avløpsrør i vanlig avstand fra veggen. Når det er aktuelt med plassering av vannklosett ut på gulvet med forkanten inntil 850 millimeter fra veggen, kan dette løses med en såkalt p-lås. * Ved et eventuelt veggfestet vannklosett skal det benyttes en skål som bygger minst 700 millimeter ut fra veggen. * Dusjarmaturen skal være ettgreps, ha termostat og skal plasseres mellom 800 millimeter og 900 millimeter over gulvnivå. * Dusjhodet skal kunne høydereguleres mellom ca 900 millimeter og 2,1 meter over gulvnivå. * Dusjnisjen skal være uten trinn og kanter i forholdet til gulvet rundt. * Veggen i dusj- og toalettsoner utføres med skrufaste plater eller tilsvarende for å gi festemuligheter til ettermontering av utstyr som armstøtte, bøyler, klappseter e.l lignende i en høyde på mellom 400 millimeter og 1,6 meter over gulvnivå. * Gulvet skal være sklisikkert * Kontrastfarger mellom flater og inventar skal forenkle orienteringen. * Dersom det leveres belysning, skal den være avblendet. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 At musa jeg kjøpte for 1,5 måned siden for 600kr plutselig har gått til helvete og at jeg ikke har en fjerneste anelse hva som er galt, selv om at jeg mistenker at det er hardware relatert. Får ringe komplett og mase om ny på mandag hvis jeg ikke får ordnet det innen den tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg