Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les ei bok (ikke fagbok) i den tida.

Bruker heller tida på å prate med en-to andre, men kan bli ganske lang tid.

 

I tillegg så er det lagt opp i et annet fag, slik at vi har gruppearbeid fra 10-12, så er det plenum (gjennomgang av samme oppgaver) 12-14, så er det gruppearbeid igjen av de samme oppgavene en gang til 14-16.. Helt bortkasta i mine øyne.

Lenke til kommentar

Vel, mesteparten av all tiden på skole er dødtid/bortkastet.

Universitet ;) . Uansett.

Det tar alltid sånn ca 15 minutter å komme igang med oppgaver, spesielt om en er flere, og når en begynner, så er det alltid litt småtulling slik at det blir inneffektivt.

I tillegg så er det samme fag, og eneste faget vi har sammen, så vi gjør oppgavene til faget før dennne tiden :p .

 

Huff, studielivet i Norge er fælt altså :p .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Universitet ;) . Uansett.

Det tar alltid sånn ca 15 minutter å komme igang med oppgaver, spesielt om en er flere, og når en begynner, så er det alltid litt småtulling slik at det blir inneffektivt.

I tillegg så er det samme fag, og eneste faget vi har sammen, så vi gjør oppgavene til faget før dennne tiden :p .

 

Huff, studielivet i Norge er fælt altså :p .

Joda, det er nok universitet, men jeg (og alle) sier bare skola. Det er jo bare ei stor skole og det er enklere å si. :p

 

Jeg er så sykt opptatt av å gjøre det bra i fagene mine nå at jeg starter rett på oppgavene og prøver å utnytte timene maksimalt. Da må jeg multitaske bli-kjent-snakket med de nye medelevene. De fleste andre er ikke like konsa som meg, så det blir til at de ikke jobber samtidig som de snakker. Resultatet ser jeg jo når jeg har gjort dobbelt så mye hver eneste time. :)

Lenke til kommentar

Joda, det er nok universitet, men jeg (og alle) sier bare skola. Det er jo bare ei stor skole og det er enklere å si. :p

 

Jeg er så sykt opptatt av å gjøre det bra i fagene mine nå at jeg starter rett på oppgavene og prøver å utnytte timene maksimalt. Da må jeg multitaske bli-kjent-snakket med de nye medelevene. De fleste andre er ikke like konsa som meg, så det blir til at de ikke jobber samtidig som de snakker. Resultatet ser jeg jo når jeg har gjort dobbelt så mye hver eneste time. :)

Er bare litt artig å pirke på det med skole og universitet :wee: .

 

Og kan ikke si at effektiviteten er på topp. Får nå gjort oppgavene, tar bare ekstra med tid ;) .

Lenke til kommentar

Poenget var at 45 min med 'fritid' mellom to timer av samme fag er tullete :p .

 

Andre ting som irriterer: At mer eller mindre samtlige filmer som lages idag er elendige. Avatar, nine (ikke 9), prince of persia, osv osv osv osv er rett og slett forutsigbare, kjedelige og dårlige.

 

Og hvor er extended edition av LOTR: Trilogy? :(

 

Brenn.

Lenke til kommentar

Nja. Det er ikke slik at all film som lages nå er elendig. Det spys ut enorme mengder filmer hele tiden. De med størst budsjett har også størst budsjett til markedsføring og reklame. De klarer å skape en hype ut av intet. De samme type filmene legger seg også på en linje som skal treffe alle (penger, penger, penger) og da kommer klisjeene og forutsigbarheten på rad og rekke. Kompromisser er det fullt av og det blir lite "modige" filmer. Dermed kjedelig og tilsynelatende dårlige. Men det er fullt mulig å finne bra filmer som lages nå. Utvalget er enormt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Btw, se Requiem for a Dream, tror du vil like den. Annerledes film.

Sett den. Og liker den. Godt.

 

Ellers kan en nevne Donnie Darko, Alien Trespass (SER DÅRLIG UT, MEN HALVE GLEDEN), 9 (animasjon), Crank I & II, Repo Men, Cube I & II (ikke se III), Event Horizon, The Blind Side, (ikke nødvendigvis god, men annerledes), World Greatest Dad (så trist! :( ), fearless og Warlord (begge på originalspråket) og enda fler, men bleeeh. Irritasjonstråd, begrensa hva jeg gidder å nevne :p .

 

En annen ting som irriterer relatert til dette er folk som 'eeeeelsker' en film. For eksempel Avatar. Det er jo den 'beeeeeeeeste' filmen ever. Joa, CGI-en er god, men mer enn det? Neeeeh. Klisje, full av drit og generelt en møkkafilm. More like Avaturd.

 

Edit: Til Hyperio: Det som er problemet er originalitet. Fåtall av filmer tør å satse på noe nytt. En analogi vil være MGP (Melodi Grand Prix). Sangene er generelt dårlige og forutsigbare. Fåtall tør å gjøre noe nytt. Og av de få, er det en stor del som feiler dramatisk slik at de få gode sangene (filmene fra analogien) er sjeldne og kan komme når som helst.

 

Edit2: For å bringe en liten bitanke til dette. Gud som jeg irriterer meg over manglende ifnormasjon i filmer. Jeg mener, du blir jagd av en morder og møter en fremmed. Ikke bortforklar det. Si at livet ditt står i fare og kom deg inn fort som F, ikke løp videre. GAAAAAH..... Dette glender sikker 95 % av alle filmer etter 1990.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Åh. Kan jeg legge til folk på div. forums som forventer at du vet alt om personen?

For eksempel så har bruker A et problem som trengs og fikses.

Joda, Bruker A for svar fra bruker B, men velger å skjelle ut bruker B fordi bruker A har kun mulihget til å sjekke (noe) en gang i uken, og dermed forventer at bruker B skjønner dette.

Faen, så dumt. Faen, så generelt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...