Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Jeg tror du er meg, for jeg har også veldig tynne håndledd.

 

Men i dette senarioet begynte de å skrike å prøvde å få meg til å tigge mat fra de andre, bare fordi jeg ikke hadde lyst å kjøpe en dyr pizza. Og når de topper det hele ved å imitere meg når jeg forklarer hvor idiotisk det er så renner glasset over.

 

Vi spøker vanligvis ved hverandre, men noen ganger går det hakket for langt.

 

Apropos tynne håndledd så irriterer det meg at folk tror det er greit å kommentere hvor tynn jeg er. De kan faen meg ikke forstå at det er umulig for meg å gå opp i vekt. Ja! kanskje dere tenker buhu, han kan spise uten å tenke på vekten, men det er ikke greit å se ut som en flis uansett hvor mett du spiser deg hver dag.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk! Tar meg nær av at jeg er tynn selv. Folk sier det hele tia, irriterende. Enda jeg er sterkere enn alle dem som sier det. Ja jeg er født tynn. Ete godis å helle i seg fløte? Faen dum du eller? Har du noensinne hørt om HØY FORBRENNING? Kroppen din bruker alt den kan få uten at det bygger på deg. Jeg trener, går opp i vekt ved hjelp av proteinshaker. Gått opp 5 kilo på 2 uker så prøv det! Et variert vanlig kost til faste tider om dagen OG TREN. Works for me

Lenke til kommentar

Herregud, fyll i deg godterier og tøm i deg fløte, hvor vanskelig kan det være.

 

Det er nettopp det som er poenget mitt WarpX. Jeg har et relativt fetende kosthold med mye fett, proteiner og karbohydrater, samt at jeg sitter på ræva mi hele dagen.

 

Problemet er gener, akkurat som noen sliter med høy vektøkning så har jeg gener til å ha en SKYHØY forbrenning. Jeg er på 62KG og 1.80M, og vekten holder seg jevnt på der den er, og om jeg spiser mer, så ville jeg spist mer enn det jeg har kapasitet og penger til.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ofte er det slik at dere ikke spiser så mye som dere tror. Jeg ville skrivd opp ALT jeg spiste på 1 uke, og deretter regnet ut hvor mange kcal det var. Da får man en liten pekepinn hvertfall.

Lenke til kommentar

Vel! Jeg har hatt dette problemet i mange år! Om jeg har anoreksi eller noe annet rart så får det være slik. Men det forandrer ikke på fakta, for det er ikke så lett å kunne gå opp 20KG i vekt på studentøkonomi i tillegg til å passe på blodsukker og ha kapasitet til å spise mer.

 

Poenget er at det er et problem for meg, så å kalle meg tynn er like skadende på selvtilliten som å kalle noen feit. Det fungerer bare ikke å frotse i seg drittmat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men kan du spise 700 gram biff, ca 4 poteter, en halv pose bayernaise og tre løk til middag? I god kombinasjon med 2-3 halvlitere? :wee: . Den andre siden er like ille ;)

 

Å spise seg mett er et vagt begrep, vært borti et par av disse som spiste sååå mye. Noe i grad av halv skive til matpakke på skolen, og en kvart potet og et liiite kjøttstykke til middag.

 

 

Ting som irriterer: å oppleve en feil, lete lenge og drit, for så å finne ut at det var en kabel som ikke hadde 'klikket' på plass når den egentlig ikke skal 'klikkes'..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke råd eller lyst til å ha en slik diet som chokke snakker om.

 

Men jeg er klar over at vekten kommer etter hvert, og jeg gleder meg delvis til det skjer. Men problemet er at jeg nå har veldig dårlig selvtillit angående vekten min, og det er jævlig å få kastet kommentarer i trynet bare fordi "det er greit å være tynn".

 

Jeg velger ikke å være tynn.

Jeg har ikke lyst å være tynn.

Det er ikke pent å være tynn.

Du skulle ikke ønsket at du var meg.

Du er en drittsekk om du kaller meg tynn.

Jeg blir deprimert fordi jeg er tynn.

 

Om dere ikke forstår dette så kan dere ihvertfall la være å diskutere vekt med andre som har samme problemet. Er du ikke perfekt på noen steder ved utseende så skal du ikke kommentere det, enten du er tykk, tynn, rundt eller har en stor rumpe.

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg mener! Mange tror tydeligvis at dette er greit, derfor er det ikke en sjeldenhet at jeg får kommentarer om mine tynne håndledd eller "du er så tynn". Derimot dem jeg kjenner på motsatt side av idealvekten får aldri kommentarer.

Får vi aldri kommentarer? Bare daglig på barne/ungdoms/videregående skole. Konstant press fra arbeidsgivere, media og stat om å gå ned i vekt. Dere har ikke problemer med å finne klær som passer.

Også har vi jo disse idiotene fra random helsestudio med stand i handlegatene som maser om at vi skal ble medlem og bli kvitt fettet. Ironisk nok kunne jeg nok rivd disse tannpirker'ne i to uten å bli svett.

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg mener! Mange tror tydeligvis at dette er greit, derfor er det ikke en sjeldenhet at jeg får kommentarer om mine tynne håndledd eller "du er så tynn". Derimot dem jeg kjenner på motsatt side av idealvekten får aldri kommentarer.

Dere har ikke problemer med å finne klær som passer.

Dette minte meg på noe som skjedde for to uker siden. Skulle kjøpe meg dressbokse pga bryllupp den helgen.

 

Og de buksene er somregel svindyre, så trålte gjennom hele Trondheim etter gode tilbud. Fant endelig bukser for en rimelig penge (300-400kr). TOk med meg en bukse på prøverommet, og fant ut at den buksen var aaaaltfor stor. Fant en bukse som var mange hakk mindre, men også den var for stor.

 

Tror du ikke jeg hadde snubblet inn i en Dressmann XXL-butikk da?!

 

Var lettere irritert akkurat da gitt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...