Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amerika er ikke synonymt med USA

 

Og? Man kan fortsatt si at folk er amerikansk når de er fra USA. Amerikanske folk er feite kan man si, fordi folk fra USA skal i følge stereotypien være feite. Man kan si at "han er amerikansk" når han er fra USA.

 

...På samme måte som man omtaler Europeere, man kan si "Europeere er feite". Man kan si "Han er Europeer" når han er fra Norge.

 

^Its the same.

 

Catch my drift?

Lenke til kommentar

Natten som var var helt jævlig for meg.

 

Jeg la meg sånn kvart over 23, og alt gikk fint. Jeg var jo trøtt og sånn, så skulle vel få sove nå så jeg slapp å være supertrøtt på skolen. Men neida, jeg drømte hele tiden og våknet cirka hver halvtime før jeg sovnet igjen drømte de samme drømmene om og om igjen. Drømmene gikk for det meste ut på siege tanks som kjører rundt om kring og diverse andre SC2 relaterte ting og en kjip drøm om familien min og middag og noe styr. På toppen av det kom jeg også for seint til skolen og fikk ikke med meg noe som helst i begynnelsen av dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

At jeg har sittet og irritert meg over reklamene på spotify den siste timen, så kom jeg på at jeg har kjøpt premium som ligger rett ved siden av meg.. Herregud..

Lenke til kommentar

Amerika er ikke synonymt med USA

 

Og? Man kan fortsatt si at folk er amerikansk når de er fra USA. Amerikanske folk er feite kan man si, fordi folk fra USA skal i følge stereotypien være feite. Man kan si at "han er amerikansk" når han er fra USA.

 

...På samme måte som man omtaler Europeere, man kan si "Europeere er feite". Man kan si "Han er Europeer" når han er fra Norge.

 

^Its the same.

 

Catch my drift?

 

Å herreguuuud dere fatter jo ikke poenget. Mange bruker jo å si amerikanere når de kun mener folk fra USA. Og det er FEIL.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Det irriterer at hver gang jeg rydder rommet mitt, så blir det på en eller annen snål måte like rotete noen dager senere...

 

Akkurat det samme her :thumbdown:

 

Anne ting som irriterer; SPANSK, er så lei av faget. Jeg kan nok til at jeg kan overleve i Spania i en måned, og på den måneden ville jeg lært enda mer. Vurderer å skifte studieprogram, bare for å slippe spansk.

Lenke til kommentar

Å herreguuuud dere fatter jo ikke poenget. Mange bruker jo å si amerikanere når de kun mener folk fra USA. Og det er FEIL.

Er det ikke riktig å si "amerikaner" om folk fra USA da? Jeg har ikke hørt noe annet. USAer? Greit at hele Amerika ikke kun er USA, men å si amerikaner må vel være riktig. Folk i USA = amerikaner. Folk i Canada = kanader. Folk i Mexico = mexicaner. Folk i Brasil = brasilianer.

 

Har lyst å lære spansk forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...