Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Ingen her som har tenkt på det at Hasj ikke er avhengighetsgjørende? Man kan fint røyke hasj flere ganger uten å bli avhengig. Det er psykisk avhengighet det går i når det gjelder hasj, samme når det gjelder cannabis.

 

De som virkelig fucker for seg selv er de som begynner med hallucinogener.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol jeg bare ler av de. Fucktards som kommer til å ende opp i NAV-kø? Ikke mitt problem. Når du har så lite viljestyrke som å greie å si nei til narkotika (som er opplest og vedtatt at ikke er det lureste å si ja til) så hører du vel hjemme der? Har blitt spurt om å prøve hasj og sterkere stoffer flere ganger. Aldri vært noe problem å si nei.

 

Folk som vil ødelegge livet sitt? I don`t give a shit.

Jo, men når det er folk du har kjent hele livet og som du plutselig observerer at det bare går en vei med så er det ikke så lett å si ting på et generelt grunnlag. Det er for jævlig, jeg vet jo at dette er bra folk og så velger de dette. Jeg blir bare helt ødelagt. Men hva faen kan jeg gjøre... Og ja, jeg har også blitt tilbudt hasj og det er lett for meg å si nei, men det er ikke det for alle.

 

Det er f. eks. ei jente som er veldig fin og bra på mange måter. Hun hadde gode karakterer på skolen og ting skulle egentlig gå veien. Så treffer hun en fucked fyr som er in deep shit avhengig og de presterer å få en unge i lag. Nå klarer ingen av de å ta seg av ungen så den har blitt tatt fra dem. Det er lett å si at det er det beste og at hun er så dum som gikk etter han fyren og ble like fucked, men jeg vet jo at dette er en bra person.

 

Før tenkte jeg bare slik: "Når du er så dum og har det jævlig og bestemmer deg for å starte med drugs for å få det enda jævligere så får du bare råtne opp." Men etter hvert ser jeg jo at det er umulig å ha den innstillingen. Det strider mot rasjonaliteten og medmenneskeligheten min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen her som har tenkt på det at Hasj ikke er avhengighetsgjørende? Man kan fint røyke hasj flere ganger uten å bli avhengig. Det er psykisk avhengighet det går i når det gjelder hasj, samme når det gjelder cannabis.

 

De som virkelig fucker for seg selv er de som begynner med hallucinogener.

For å si det slik: alle "weederne" jeg kjenner går det ikke særlig bra med. Og de jeg er aller mest bekymret for er på tunge stoffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si meg avhengig av hasj og har røkt det ved flere anledninger de siste årene. Jeg røyker ikke fast og har ingen problemer med at det går en måned eller to mellom hver gang. Og det har kurert huepinene mine, samt at det er fantastisk dagen derpå. ^^

 

Uansett, jeg irriterer meg over at jeg har begynt å reagere allergisk på dusjsåpen jeg har brukt de siste to årene. ><

 

Samt på at alkohol utløser histaminer i kroppen, så jeg kan ikke drikke uten at kroppen eksploderer i kløende, røde prikker og det er jo veldig kjedelig å oppdage når man sitter og drikker ut sin søster og sin mor (og drikker hjem en bekjent) og er halvveis nede i første cava og med store planer om å tømme i seg en liter vodka og en liter rom i løpet av kvelden. -_-

Lenke til kommentar

Joda, men de jeg har sett som begynner med weed gikk det ganske dårlig med før de begynte. Ble faktisk gjort en undersøkelse om skandinavisk dopbruk, og som oftest er det de som forstår mest på skolen som faller utenfor fordi det blir kjedelig og er for enkelt. Utdanningssystemet i skandinavia er for dårlig til å ta hensyn til intelligente folk, og eventuelt prøver disse folkene forskjellige stoffer.

 

Jeg personlig har ikke prøvd noe stoff i hele mitt liv, og har ikke planer om det heller, selv om det ikke går spesielt bra med meg.

 

Irriterer meg i grunnen at jeg ikke finner kilde til hva jeg sa ovenfor, men jeg er SIKKER på jeg leste det opp til flere steder tidligere i år. Irriterer meg også når folk ikke innser at det er samfunnets feil at folk ofte ender opp med stoffet sitt.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

lol jeg bare ler av de. Fucktards som kommer til å ende opp i NAV-kø? Ikke mitt problem. Når du har så lite viljestyrke som å greie å si nei til narkotika (som er opplest og vedtatt at ikke er det lureste å si ja til) så hører du vel hjemme der? Har blitt spurt om å prøve hasj og sterkere stoffer flere ganger. Aldri vært noe problem å si nei.

 

Folk som vil ødelegge livet sitt? I don`t give a shit.

Jo, men når det er folk du har kjent hele livet og som du plutselig observerer at det bare går en vei med så er det ikke så lett å si ting på et generelt grunnlag. Det er for jævlig, jeg vet jo at dette er bra folk og så velger de dette. Jeg blir bare helt ødelagt. Men hva faen kan jeg gjøre... Og ja, jeg har også blitt tilbudt hasj og det er lett for meg å si nei, men det er ikke det for alle.

 

Det er f. eks. ei jente som er veldig fin og bra på mange måter. Hun hadde gode karakterer på skolen og ting skulle egentlig gå veien. Så treffer hun en fucked fyr som er in deep shit avhengig og de presterer å få en unge i lag. Nå klarer ingen av de å ta seg av ungen så den har blitt tatt fra dem. Det er lett å si at det er det beste og at hun er så dum som gikk etter han fyren og ble like fucked, men jeg vet jo at dette er en bra person.

 

Før tenkte jeg bare slik: "Når du er så dum og har det jævlig og bestemmer deg for å starte med drugs for å få det enda jævligere så får du bare råtne opp." Men etter hvert ser jeg jo at det er umulig å ha den innstillingen. Det strider mot rasjonaliteten og medmenneskeligheten min.

 

Opplevde noe av det samme faktisk, to (gutte)venner av meg ble hekta. Først tok de hasj ca. hver uke bak skuret på skolen. Deretter hyppigere. Så ca. hver dag. Etter det tok de sterkere og sterkere stoffer. Før de starta hadde begge to respektabelt snitt på skolen, drev med aktiviteter (fotball etc) og var greie å være sammen med. Begge to har nå rulleblad, er dopa 24/7 og jeg sitter egentlig bare å venter på at noen skal fortelle meg at en av de har dødd av en overdose, hadde ikke forundret meg noe.

 

Selv om disse var gode venner av meg opplever jeg ingen "medmenneskelighet" ovenfor de. De valgte å dope seg, akkurat som venninnen din valgte å gjøre det samme. Jeg bryr meg ikke. De får gjøre hva de vil ut av livet.

Lenke til kommentar

Ingen her som har tenkt på det at Hasj ikke er avhengighetsgjørende? Man kan fint røyke hasj flere ganger uten å bli avhengig. Det er psykisk avhengighet det går i når det gjelder hasj, samme når det gjelder cannabis.

 

De som virkelig fucker for seg selv er de som begynner med hallucinogener.

 

Først sier du at det ikke er avhengighetsdannende, og så sier du at det skaper psykisk avhengighet. Nice.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Først sier du at det ikke er avhengighetsdannende, og så sier du at det skaper psykisk avhengighet. Nice.

 

Tror du misforstår, psykisk avhengighet er en illusjon, noe som er lett å fjerne. Det er akkurat som dataspillavhengighet, alt ligger i hodet. Avhengighet of psykisk avhengighet er IKKE det samme.

 

Det er ikke noe som helst i marihuana / hasj som er gir avhengighet. Du blir derimot avhengig av å være høy. Men skal vi bannlyse alt som gjør deg høy, så må vi bannlyse humor og sex.

 

Drømmer og død også. Det er ett stoff som kalles DMT som blir utløst i hjernen når man drømmer, eller når man dør, dermed "se lyset". DMT er ufarlig, men det gjør deg høy det også.

 

 

EDIT: Man skal dessuten være rimelig svak mentalt sett for å bli psykisk avhengig av hasj eller cannabis.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Selv om disse var gode venner av meg opplever jeg ingen "medmenneskelighet" ovenfor de. De valgte å dope seg, akkurat som venninnen din valgte å gjøre det samme. Jeg bryr meg ikke. De får gjøre hva de vil ut av livet.

Tja, det er jo ikke så mye å gjøre med det, men jeg kan ikke si at jeg ikke bryr meg.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som helst i marihuana / hasj som er gir avhengighet. Du blir derimot avhengig av å være høy. Men skal vi bannlyse alt som gjør deg høy, så må vi bannlyse humor og sex.

 

Snakker ikke om å bannlyse noe, men om man (som i eksempelet som startet diskusjonen) røyer så mye hasj at det ødelegger deg er det et problem, uansett om avhengigheten er ekte nok eller ikke.

Lenke til kommentar

Selv om disse var gode venner av meg opplever jeg ingen "medmenneskelighet" ovenfor de. De valgte å dope seg, akkurat som venninnen din valgte å gjøre det samme. Jeg bryr meg ikke. De får gjøre hva de vil ut av livet.

Tja, det er jo ikke så mye å gjøre med det, men jeg kan ikke si at jeg ikke bryr meg.

 

Kjennskap til personene gir økt innsikt og medfølelse. Det er pokker meg ikke lett å forholde seg til venner som går ned den veien. Bekymrer meg fortsatt for de som har slitt med stoffer, er ikke lett å si hvordan det går med dem når jeg ikke lenger bor hvor jeg kommer fra.

Lenke til kommentar

Det store problemet er i all hovedsak ikke hasjen i seg selv, men det miljøet som ofte følger med.

 

Ofte ja, men da synes jeg heller at du skal vurdere vennene dine fremfor reven. Jeg kjenner mange koselige og fornuftige mennesker som unner seg et sjeldent blås.

 

Jeg derimot holder meg unna av flere grunner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...