Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Det er faktisk ulovlig og laste ned. Dem trenger pengene, synes det er dårlig gjort av og irritere seg over at det tar lang tid å gjøre noe ulovlig, så det så.

 

Måtte bare kommentere. Det er ikke ulovlig å laste ned opphavsbeskyttet materiale, men det er ulovlig å dele det.

 

Jeg irriterer meg over å sovne når man venter på en telefon :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NRK-lisensen. Nå snakker jeg ikke spesifikt om TV-kanalene, men selve konsernet.

Nå betaler jeg ikke denne lisensen, da jeg ikke har noen mulighet til å ta inn signaler etter at vi gikk over til DVB-T. Men det er tanken som irriterer meg.

 

I løpet av de siste 10-15 årene, så har NRK hatt en ting som har underholdt meg. Kun en ting. Hadde jeg betalt lisens for disse årene, så hadde jeg betalt rundt 20-30 000 for 24 episoder av Himmelblå. Tenk på det. Opp til 30 000 for 24 episoder. Jeg var ikke den eneste som så denne serien. Serien var vel den mest sette serien i på norsk TV i nyere historie. NRK rakte inn penger som om det var løv i begynnelsen av oktober. Men allikevel nekter de å fortsette serien. Her har de et gullegg, som de velger å knuse istedet for å ruge litt mer ut av det. Istedet må hvermannsen som vil se på Desperate Housewives og Vampire Diares på helt andre kanaler betale 2300 i året. Mange unge i dag ser ikke engang på NRK, ikke hører de på radio heller. Men likevel må de betale for det. Det blir litt som å betale dieselavgift på en bensinbil. Mange har ikke Riks-TV heller, kanskje de får kanaler over satellitt fra ViaSat eller kabel fra Canal Digital. Begge disse bruker egne leveransemidler som de selv har bygd. Allikevel må vi betale for å drifte NRKs bakkenett.

 

NRK nekter å bøye seg for markedet, de tviholder på gamle serier som Norge Rundt og Tore På Sporet. De retter seg mot de gamle på gamlehjemmene, og husmødre på bygda som fant ut at vaskemaskiner eksisterer i fjor. Dette er rene utgifter for NRK nå, seertallene svikter etterhvert som gamlingene takker for seg, men NRK fortsetter å dekke på bordet for dem. De svarer med å starte NRK2, som skulle være kanalen for unge mennesker i Norge. Men nå vet ikke jeg hva dere likte når dere var unge, jeg for min del kan ikke si at jeg likte nyheter på samisk og opera noe sånt spesielt godt. Sånn fortsatte det i noen år, til de omstrukturerte og startet NRK3.

NRK3 har i dag 6-8 timer med programmer for unge, resten er tilrettelagt barn. Og programmene for unge er ikke engang norske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

^Feil. Det er ulovlig å laste ned og å laste opp opphavsbeskyttet materiale.

 

Jeg kan laste ned så mye opphavsbeskyttet materiale som jeg vil så lenge jeg har betalt for det laugh.gif

Men nå var det vel snakk om å laste ned ting du ikke har betalt for?

Lenke til kommentar

NRK-lisensen. Osv.

Måtte ha den Rikstv-boksen. Kjøpte den og oppdaget at dekninga her er så sinnsykt dårlig at jeg ikke hadde mulighet for å få med meg hva som skjedde på kanalene. Fikk ikke byttet, så penga ut av vinduet.

 

Jeg ser vel stort sett kun på nyhetene og dokumentarer. Ofte så går interessante programmer veldig sent om kvelden noe som passer dårlig både for meg og andre.

 

Snart kommer den kalde høsten med mørke morninger, kalde skurer og sur vind...

Det ser jeg faktisk frem til. :wee:

Lenke til kommentar

NRK-lisensen. Nå snakker jeg ikke spesifikt om TV-kanalene, men selve konsernet.

Nå betaler jeg ikke denne lisensen, da jeg ikke har noen mulighet til å ta inn signaler etter at vi gikk over til DVB-T. Men det er tanken som irriterer meg.

 

I løpet av de siste 10-15 årene, så har NRK hatt en ting som har underholdt meg. Kun en ting. Hadde jeg betalt lisens for disse årene, så hadde jeg betalt rundt 20-30 000 for 24 episoder av Himmelblå. Tenk på det. Opp til 30 000 for 24 episoder. Jeg var ikke den eneste som så denne serien. Serien var vel den mest sette serien i på norsk TV i nyere historie. NRK rakte inn penger som om det var løv i begynnelsen av oktober. Men allikevel nekter de å fortsette serien. Her har de et gullegg, som de velger å knuse istedet for å ruge litt mer ut av det. Istedet må hvermannsen som vil se på Desperate Housewives og Vampire Diares på helt andre kanaler betale 2300 i året. Mange unge i dag ser ikke engang på NRK, ikke hører de på radio heller. Men likevel må de betale for det. Det blir litt som å betale dieselavgift på en bensinbil. Mange har ikke Riks-TV heller, kanskje de får kanaler over satellitt fra ViaSat eller kabel fra Canal Digital. Begge disse bruker egne leveransemidler som de selv har bygd. Allikevel må vi betale for å drifte NRKs bakkenett.

 

NRK nekter å bøye seg for markedet, de tviholder på gamle serier som Norge Rundt og Tore På Sporet. De retter seg mot de gamle på gamlehjemmene, og husmødre på bygda som fant ut at vaskemaskiner eksisterer i fjor. Dette er rene utgifter for NRK nå, seertallene svikter etterhvert som gamlingene takker for seg, men NRK fortsetter å dekke på bordet for dem. De svarer med å starte NRK2, som skulle være kanalen for unge mennesker i Norge. Men nå vet ikke jeg hva dere likte når dere var unge, jeg for min del kan ikke si at jeg likte nyheter på samisk og opera noe sånt spesielt godt. Sånn fortsatte det i noen år, til de omstrukturerte og startet NRK3.

NRK3 har i dag 6-8 timer med programmer for unge, resten er tilrettelagt barn. Og programmene for unge er ikke engang norske.

Underholdningsmessig er NRK noe drit, ja. Men jeg forstår ikke hvordan de kan tjene penger på Himmelblå når de ikke er reklamefinansiert? De får jo inntektene via lisensen. Samme med møkkaprogrammer, de taper ikke noe på å lage disse selv om ingen ser dem, de trenger ikke bra seertall. Jeg griner ikke over at de la ned Himmelblå, det er en kvinnfolkserie som jeg ikke så på.

Lenke til kommentar

Fins det Adblock Plus for Chrome? Jeg har bare vanlig Adblock, og det ser ikke ut til å funke så veldig bra. Det irriterer meg.

 

Snart kommer den kalde høsten med mørke morninger, kalde skurer og sur vind...

Det er da bare kos. :love:

 

Forresten:

 

Noe som er irriterende er alt maset om iCarly, Gossip Girl, Vampire Diaries, Twilight osv osv. Gah.

Er ikke dette drit som er laget for kvinnfolk? Bare la være å bry seg med det.

 

Therawyn er et kvinnfolk. ;)

Glad noen legger merke til det. :p

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...