Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Folk som ikke klarer å skrive riktige klokkeslett, irriterer meg noe helt sykt!

 

Sugent eksempel: "Jeg er ferdig klokken 9:)"

 

Også mener de klokken 21. Hvordan F skal man skjønne at de mener klokka ni på kvelden, eller om morgenen?

 

En filleting, men gud så det irriterer hver gang noen sier feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som ikke klarer å skrive riktige klokkeslett, irriterer meg noe helt sykt!

 

Sugent eksempel: "Jeg er ferdig klokken 9:)"

 

Også mener de klokken 21. Hvordan F skal man skjønne at de mener klokka ni på kvelden, eller om morgenen?

 

En filleting, men gud så det irriterer hver gang noen sier feil.

 

 

skjønner hva du mener, men pleier ikke det å si seg selv da?

Lenke til kommentar

Skal kjøpe en lettsykkel til 37000 kr, jeg har fremskaffet 32000 kr. Jeg jobber, men klarer ikke å skaffe pengene så fort jeg trenger de. (Jeg har betalt alt dyrt selv før, dette er det første jeg ikke ahr råd til. Da snakker vi PC tilsammen til over 20 lapper, tv og slikt. )

 

Han VET jeg klarer å betale tilbake, men er fast bestemt på at jeg må tjene alt først. Det er jeg forsåvidt enig med og, men han har ikke helt forstått at jeg driver å tar lappen, og trenger noe som heter kjøreerfaring, og har lett etter sykkel i hele sommer. Litt sånn veldig irriterrende...

Lenke til kommentar

At pappa NEKTEr meg å låne 5000 kr! Jeg har tilogmed søkt jobb idag, og får KJEFT for å låne av en kamerat.. Fy faen, takk for det..

 

1) Du har søkt jobb, det betyr ikke at du får den.

 

2) 5000,- kr er en del, og han vil ikke at du skal sløse det på bullshit.

 

3) At du får kjeft for å låne av en kamerat er greit. Kamerater er ikke til å stole på når det gjelder pengelåning. Plutselig krever de mer enn det du lånte, tar deg med til retten (vet om saker hvor det har hendt) etc.

 

4) Det var alt.

Lenke til kommentar

1) Du har søkt jobb, det betyr ikke at du får den.

Absolutt, og det skulle jeg godtatt, hadde det ikke bare vært for at jeg alt har en annen jobb, jeg vil bare tjene litt mer penger.

 

2) 5000,- kr er en del, og han vil ikke at du skal sløse det på bullshit.

Det er definitivt ikke problemet, da han selv sender meg linker med motorsykkler.

 

3) At du får kjeft for å låne av en kamerat er greit. Kamerater er ikke til å stole på når det gjelder pengelåning. Plutselig krever de mer enn det du lånte, tar deg med til retten (vet om saker hvor det har hendt) etc.

Det er nå så, men jeg kan love deg at dette ikke blir noe problem. Vi har gjort dette før.

 

4) Det var alt.

Takk.

Lenke til kommentar

Sk!ppy, tør jeg spørre hva som er vitsen med en lettsykkel til nesten 40,000,- når du kommer til å selge den 2 år senere? Lettsykler faller raskt i verdi.

Tja, jeg kjøpte en lettsykkel til 30k, hadde den i 4 år, solgte den for 25k. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte sykkel, beste jeg har brukt penger på i mitt liv, glatt!

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

Folk på gården her som skal parkere midt i den eneste veien som går ut herfra. Og dette skjer gang på gang, selv om jeg har sagt ifra. Tidligere denne uken hamret jeg på døra kl 04.55 helt til bilen ble flyttet. Det er da jaggu nok plass her.

 

Og til vintern, nei daaa skal man spare penger, så man leier inn en gammel kæll med gråtass og grusskuffe som skal måke her. Blir sinnsvakt bra da du.

Lenke til kommentar

Folk som ikke klarer å skrive riktige klokkeslett, irriterer meg noe helt sykt!

 

Sugent eksempel: "Jeg er ferdig klokken 9:)"

 

Også mener de klokken 21. Hvordan F skal man skjønne at de mener klokka ni på kvelden, eller om morgenen?

 

En filleting, men gud så det irriterer hver gang noen sier feil.

 

 

skjønner hva du mener, men pleier ikke det å si seg selv da?

 

Som regel gjør det det, men ikke alltid.

 

Nok et litt dårlig eksempel:

 

"Når var du i byen i går?"

"var der klokken 9"

 

Korrekt, hvis de var der 09, men ikke når de var der 21. Det er bare snakk om et tastetrykk ekstra, for å gjøre seg hakket mer forstått. Og med mindre man er stokk dum, vil man vel ønske å gjøre seg selv forstått, så man fremstår som en litt glupere person. Så det er vel mest i prinsippet at det er irriterende.

 

Det samme gjelder med folk som skriver på dialekt (bare at det er 1000x mer irriterende enn det med klokken), til folk de vet f.eks er fra Oslo, eller på forum, og andre steder. Man skriver bokmål, eller nynorsk. Vi på østlandet skriver bokmål (NEI, vi snakker ikke bokmål), da klarer trøndere, bergensere, og siddisene det også. Klarer man ikke det, og enda viktigere, VIL man det ikke, vel da er man jo dum. *gre alle over en kam*

Lenke til kommentar

væll, æ æ sørlænning å æ skrivår ikke på dialækt på åffentlie fårum..

:tease:

 

Trur ikkje du veit heilt kordan man skriv på nordNorsk, så bare hold dæ tel bokmål du :whistle:. Alt for mye æ og å der.

 

on topic: Irriterer meg over akkurat det der. Søringer som overdriver både når de snakker og når de skriver nordNorsk.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...