Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRGH.

Jeg er så jævlig lei disse alkisene av noen antirøykere. Her kommer de og sutrer over at ungdommer begynner å røyke og at vi må heve aldersgrensa og gjemme bort tobakken. 20 årsgrense og tobakkspol. Ja, for det funker jo så jævlig bra med spriten dere er så jævlig glade i. Merkelig at jeg kan lese oftere om ungdom som må pumpes eller er overstadig beruset enn en 15 åring på sykehus fordi han tok seg en røyk.

Merkelig at jeg aldri kan se overskriften "Røykekjørte og tok livet av småbarnsfamilie." Bytt ut røykekjører med fyllekjører, og du har noe man stadig ser i overskriftene.

"Men hva med når vi spiser ute da, Dragen? Det er jo såååå plagsomt å sitte på terrassen til resturanten når noen tar seg en røyk der!" Ja, det er det. Vi vet det. Men skal man da forby tobakk? Bare fordi du er for dum til å ytre følgende spørsmål? "Unnskyld, kan du stumpe røyken? Vi spiser."

Vil du se åssen en sånn scene ville sett ut?

"Unnskyld, kan du stumpe røyken? Vi spiser."

"Ja, unnskyld. Selvfølgelig."

Skal vi ta samme setting, men bytte ut røyken med alkohol?

"Unnskyld, kan du slutte å være full? Vi spiser her."

"JEG SKAL FAEN MEG TA Å DREPE DEG DIN STYGGE FAEN ARARGAGSGAAAARGHHGLGKLMURLOCSOUND"

Nei, her er det klart og tydelig røyken som er farlig.

Ja, jeg er fullstendig enig i at ungdom ikke skal få tak i tobakksvarer. Men istedet for å komme med patetiske overformynderiforslag, hva med å komme med en ordning som gjør det veldig vanskelig for dem å kjøpe sånt? Vi har allerede automater, men hva med å få dem til å sjekke alder elektronisk? Det vil aldri være umulig for en mindreårig å få tak i tobakk, men å gjøre det sånn at utseende ikke er en faktor vil hjelpe mer enn tobakkspol.

• Liker 4
Lenke til kommentar

NJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRGH.

Jeg er så jævlig lei disse alkisene av noen antirøykere. Her kommer de og sutrer over at ungdommer begynner å røyke og at vi må heve aldersgrensa og gjemme bort tobakken. 20 årsgrense og tobakkspol. Ja, for det funker jo så jævlig bra med spriten dere er så jævlig glade i. Merkelig at jeg kan lese oftere om ungdom som må pumpes eller er overstadig beruset enn en 15 åring på sykehus fordi han tok seg en røyk.

Merkelig at jeg aldri kan se overskriften "Røykekjørte og tok livet av småbarnsfamilie." Bytt ut røykekjører med fyllekjører, og du har noe man stadig ser i overskriftene.

"Men hva med når vi spiser ute da, Dragen? Det er jo såååå plagsomt å sitte på terrassen til resturanten når noen tar seg en røyk der!" Ja, det er det. Vi vet det. Men skal man da forby tobakk? Bare fordi du er for dum til å ytre følgende spørsmål? "Unnskyld, kan du stumpe røyken? Vi spiser."

Vil du se åssen en sånn scene ville sett ut?

"Unnskyld, kan du stumpe røyken? Vi spiser."

"Ja, unnskyld. Selvfølgelig."

Skal vi ta samme setting, men bytte ut røyken med alkohol?

"Unnskyld, kan du slutte å være full? Vi spiser her."

"JEG SKAL FAEN MEG TA Å DREPE DEG DIN STYGGE FAEN ARARGAGSGAAAARGHHGLGKLMURLOCSOUND"

Nei, her er det klart og tydelig røyken som er farlig.

Ja, jeg er fullstendig enig i at ungdom ikke skal få tak i tobakksvarer. Men istedet for å komme med patetiske overformynderiforslag, hva med å komme med en ordning som gjør det veldig vanskelig for dem å kjøpe sånt? Vi har allerede automater, men hva med å få dem til å sjekke alder elektronisk? Det vil aldri være umulig for en mindreårig å få tak i tobakk, men å gjøre det sånn at utseende ikke er en faktor vil hjelpe mer enn tobakkspol.

Det er jo langt fra alle som er like imøtekommende med å slukke røyken sin. Det er det som er problemet. Du kan jo i tillegg ikke sammenlikne røyk med alcohol. Det er jo to helt forskjellige ting. Begge er rusmiddler ja, men når de har en så forskjellig virkning på kroppen så er de ikke sammenlignbar. I tillegg vil røyk direkte plage andre uansett, men om noen er full vil ikke det automatisk si at de er plagsom.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Posten er helt på tryne..

Utrolig at de klarer å bruke en uke på å få en pakke fra Oslo til Vestlandet..

Vi bruker ca 10 timer herfra til Oslo, og det er med stopp

Lenke til kommentar

Posten!

Hvordan, når man bestiller alle komponenter til en pc fra samme hjemmeside, til samme adresse. Hvordan i helvette havner alle deler riktig, utenom selve kabinettet som havner i feil kommune ved siden av?!

Privatiser driten, de trenger konkurranse.

Posten har vel ikke monopol i Norge? Vi har jo tollpost f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...