Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt en tåpelig tendens til å holde gassen nede og så sleppe clutch ut(fort riktignok), går ofte fort da.

8800082[/snapback]

 

En bedre metode er å ikke gi gass først, så slipper du clutchen sakte ut til du ser turtelleren faller sakte og bilen begynner å gi tendenser til å bevege seg. Deretter gir du litt gass, og føler deg frem om du gir for lite gass. Rister girspaken og hele bilen for den saks skyld, samt turtelleren fortsetter å dale så gir du for lite. Slur litt lengre på clutchen så tar du ikke av i all hast.

 

Bare øv mye på det og prøv ut mange forskjellige metoder selv, da lærer du det fort.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Bensinbiler må gjerne ha litt mer turtall enn dieselbiler også, men 2-3k hørtes veldig mye ut. Er også veldig stor forskjell på 2 og 3 tusen omdreininger. Burde holde lenge med 1500-1700 :) . Ingen problem å bare slippe kløtsjen (sakte, ikke rett ut!) på en dieselbil for å få den til å gå rolig fremover :)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en tåpelig tendens til å holde gassen nede og så sleppe clutch ut(fort riktignok), går ofte fort da.

8800082[/snapback]

 

En bedre metode er å ikke gi gass først, så slipper du clutchen sakte ut til du ser turtelleren faller sakte og bilen begynner å gi tendenser til å bevege seg. Deretter gir du litt gass, og føler deg frem om du gir for lite gass. Rister girspaken og hele bilen for den saks skyld, samt turtelleren fortsetter å dale så gir du for lite. Slur litt lengre på clutchen så tar du ikke av i all hast.

 

Bare øv mye på det og prøv ut mange forskjellige metoder selv, da lærer du det fort.

8800216[/snapback]

 

Skal gjøre det.

 

Bestod oppkjøring forresten :D

Lenke til kommentar

Dette høres sikkert rart og uvanlig ut, men nå vil jeg vri litt på dette og skrive noe jeg gjorde i dag, for andres irritasjon.

 

Skulle ta toget, kjøpte billetten min og gikk ut. Satte meg på benken og ventet på toget. Så kom det en dame forbi, så litt på meg og spurte en annen som satt i en annen benk ved siden av om det var ledig der. Jeg stusset litt over, men fant svaret raskt: Jeg hadde satt meg midt på benken uten å tenke over det.

 

Moral: Det er lett å irritere seg over andre, men irritasjonen blir enda større når man er selv årsaken til det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...