Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Med dagens medisinske teknologi, lever foreldregenerasjonen så lenge at ingen rekker å få arven når de trenger den.

I stedet må man jobbe ræva av seg for å få råd til en knøttliten hybel. Når man endelig får hodet over vannet, DA dør foreldrene.

 

Jeg ønsker selvsagt ikke at de skal dø tidligere for at jeg skal få arven.

Men det er tragikomisk at man ikke arver noe før man er gammel nok til å klare seg uten.

 

Forskudd på arv er derfor en kjempegod ide.

Da får de unge penga når de trenger dem, og ikke når de selv er 50 år.

 

 

 

øhhhhhhh,,

 

hva med foreldrene som har jobbet "ræva" av seg for pengene skal ikke dem få bruke dem så lenge dem lever ?!

 

 

Det styrer de selv som de vil.

Men om du finleser det jeg skrev, ser du at jeg kun kommenterer hvor meningsløst det hele er.

At du ikke får en krone mens du er i etableringsfasen, og VIRKELIG trenger det.

Når du selv er 50, og er kvitt studielånet, DA dør foreldrene, og du arver penger du hadde hatt mye bedre bruk for noen år tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har hatt Norske foreldre som har jobbet og betalt skatt hele livet sitt, og har problemer med penger selv, så får man ikke noe hjelp,

 

Strider veldig med min livs-erfaring for å være brutalt ærlig.

 

Tja. Mine foreldre var "for rike" til at jeg kunne få stipend.

Dette til tross for at husgjelda slukte omtrent alt fatter'n tjente, slik at vi i praksis var fattige.

Straffen for å kjøpe elendig drittleilighet i et år da økonomien var ødelagt av jappetid. Leiligheta, nå nedslitt, er vi endelig ikke kvitt.

Lenke til kommentar
Tja. Mine foreldre var "for rike" til at jeg kunne få stipend.

Dette til tross for at husgjelda slukte omtrent alt fatter'n tjente, slik at vi i praksis var fattige.

Straffen for å kjøpe elendig drittleilighet i et år da økonomien var ødelagt av jappetid. Leiligheta, nå nedslitt, er vi endelig ikke kvitt

 

Går alltids an å klage til de rette instanser, det GIS faktisk unntak.

Lenke til kommentar

Hvor befinner den seg?

 

Vi bor i den. Fatrter'ns drøm om rekkehus eller enebolig blir aldri noe av. Heldigvis arvet vi en hytte på landet. Den er sikkerhetsventil for følelser.

 

Tja. Mine foreldre var "for rike" til at jeg kunne få stipend.

Dette til tross for at husgjelda slukte omtrent alt fatter'n tjente, slik at vi i praksis var fattige.

Straffen for å kjøpe elendig drittleilighet i et år da økonomien var ødelagt av jappetid. Leiligheta, nå nedslitt, er vi endelig ikke kvitt

 

Går alltids an å klage til de rette instanser, det GIS faktisk unntak.

 

Ca. 6 år for sent. Men takk for tipset! Håper andre har nytte av å lese dette.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Med dagens medisinske teknologi, lever foreldregenerasjonen så lenge at ingen rekker å få arven når de trenger den.

I stedet må man jobbe ræva av seg for å få råd til en knøttliten hybel. Når man endelig får hodet over vannet, DA dør foreldrene.

 

Jeg ønsker selvsagt ikke at de skal dø tidligere for at jeg skal få arven.

Men det er tragikomisk at man ikke arver noe før man er gammel nok til å klare seg uten.

 

Forskudd på arv er derfor en kjempegod ide.

Da får de unge penga når de trenger dem, og ikke når de selv er 50 år.

 

 

 

øhhhhhhh,,

 

hva med foreldrene som har jobbet "ræva" av seg for pengene skal ikke dem få bruke dem så lenge dem lever ?!

 

 

Det styrer de selv som de vil.

Men om du finleser det jeg skrev, ser du at jeg kun kommenterer hvor meningsløst det hele er.

At du ikke får en krone mens du er i etableringsfasen, og VIRKELIG trenger det.

Når du selv er 50, og er kvitt studielånet, DA dør foreldrene, og du arver penger du hadde hatt mye bedre bruk for noen år tidligere.

 

 

arv er ikke en selvfølge ! det er mange som velger og gi penga til noen andre en unga sine.

 

og uansett det er ikke umulig for foreldra dine og gi deg en gave i etableringsfasen. hvis dem ikke har penger til og gi deg en gave. ( hva faen skal du arve :p ) og vis dem velger og ikke gi deg en gave (hvorfor skal dem gi deg en " forskuds arv" )

 

vær heller glad at foreldra dine har penger til det dem har lyst og gjøre så lenge dem lever. isteden for og sikle over arven ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Foreldra mine har ikke annet enn en nedslitt leilighet og en gammel bruktbil jeg kar arve. Jeg sikler ikke etter noen av delene, men håper de lever lenge fordi jeg er glad i dem.

 

Jeg bare påpeker hvor meningsløst det er at de kommer til å dø når jeg er 50 og veletablert. Ikke at jeg ønsker at de dør tidligere, altså!

 

 

 

arv er ikke en selvfølge ! det er mange som velger og gi penga til noen andre en unga sine.

 

Arv bør være en selvfølge, medmindre man har en EKSTREMT god grunn.

 

Hvis barnet har prøvd å forgifte deg med arsenikk fem ganger, har du selvsagt god grunn til å testamentere alt til Sjømannskirken.

 

Hvis barnet har behandlet deg bra, og besøkt deg på gamlehjemmet, kanskje t.o.m. hjulpet deg hjemme når du trengte det, da ER arv en selvfølge.

 

Du gir ikke penga til veldedighet hvis du har barn!

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Foreldra mine har ikke annet enn en nedslitt leilighet og en gammel bruktbil jeg kar arve. Jeg sikler ikke etter noen av delene.

 

Jeg bare påpeker hvor meningsløst det er at de kommer til å dø når jeg er 50 og veletablert. Ikke at jeg ønsker at de dør tidligere, altså!

 

det overhodet ikke meningsløst at foreldra dine kan velge og gjøre som dem vil med penga. !

hva er det som gjør at du har rett på pengene ?

 

jeg diskuterer ikke deg. :) bare synnene dine .

Lenke til kommentar

Arv er ikke en rettighet, det er et privilegium!

 

 

Å gi arv er en RETTIGHET som foreldrene dine har hvis de LIKER deg.

 

 

Du sier at du ikke vil at foreldrene dine skal dø, men du vil at de skal dø nå sånn at du kan få tingene deres. Du trenger hjelp.

Du kan ikke lese. Du trenger hjelp.

Jeg påpeker kun meningsløsheten i at du ikke arver pengene før du ikke trenger dem. Ikke at jeg ville endret noe. Sånn blir det jo, rett og slett.

 

 

Men jeg misunner de som er så rike at de kan gi forskudd på arven til sine barn, så de får slippe studielån til de er 40, og allikevel har godt med penger når de selv er pensjonert.

 

 

Alle barn burde få penger av foreldrene så de slipper studielån.

Konseptet "studielån" er idiotisk, og burde avvikles.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Fra samme link:

 

Arv etter testament

 

Utdypende artikkel: Testament

Et sentralt prinsipp innen arveretten er testasjonsfriheten, som i utgangspunktet gir mulighet til å opprette et testament som bestemmer en annen fordeling av arven enn den loven stiller opp. Testamentet går da foran loven.

Fra utgangspunktet om testasjonsfrihet er det noen viktige unntak. Ektefelle og barn har krav på henholdsvis minstearv og pliktdelsarv, som er deler av arven arvelateren ikke kan ta fra dem ved testament. Barna skal ha to tredjedeler av arven på deling, begrenset til en million kroner hver, og ektefellen skal ha 4 ganger folketrygdens grunnbeløp hvis avdøde har livsarvinger, 6 hvis vedkommende ikke har det.

For at et testament skal være gyldig, må det som utgangspunkt være skriftlig og signert av testator, med to vitner som signerer. Disse kravene kan fravikes dersom testator pga. brå og farlig sykdom eller annet nødstilfelle ikke kan overholde dem, og i stedet oppretter nødtestament. En testamentarisk bestemmelse er ugyldig dersom vitnene er inhabile, når testator er sinnssyk eller i høy grad sjelelig svekket eller når den er fremkalt ved tvang. For at testamentet til en person under 18 år skal bli gyldig, må det godkjennes av justisdepartementet.

 

DVS man er heldigere i Norge enn man skulle tro.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Jeg hater INTENST mennesker som krangler kun for å krangle. Tenker ikke på diskusjon, men de som oppsøker krangler, slenger dritt bare på faen! Det er svært unødvendig, umodent og ikke minst irriterende! Og tenk så mye tid folk bruker på det?! På facebook finnes det slike mennesker som slenger inn random kommentarer for å fyre opp en krangel, da blir jeg faen meg pissed.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...