Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Diskutert:

Og du fikk/får ingenting?

 

Mine foreldre forskjellsbehandlet sine barn grunnet gradvis økende ølkonomi.

Vi ble født i hvert vårt tiår, og den eldste av oss fikk veldig lite grunnet økonomien da.

 

Eldstemann fikk kompensasjon for dette for å jevne ut forskjellen, i form av dyre ting senere.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

At mamma og pappa har bestemt seg for å kjøpe en leilighet i Oslo til søsknene mine :( Bortskjemte j*vler...

Lemme guess, du får ikke noe sånt?

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at da jeg tok ferga fra Molde, sitter jeg der og skal betale, men det virker ikke med Visa Electron. Hvorfor i helvette må man være over 18 for å gå sånn sjitkode på kortet?

Gjort det på samme ferga opptil 2 ganger... :p

Går vel å ta ut i kiosken. :D

 

Siste ferge for kvelden. Ingen åpne kiosker. :hrm:

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at da jeg tok ferga fra Molde, sitter jeg der og skal betale, men det virker ikke med Visa Electron. Hvorfor i helvette må man være over 18 for å gå sånn sjitkode på kortet?

Gjort det på samme ferga opptil 2 ganger... :p

Går vel å ta ut i kiosken. :D

 

Siste ferge for kvelden. Ingen åpne kiosker. :hrm:

ooo.... good luck

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Jeg mener at ALLE foreldre burde gjøre sånn.

 

At det skal koste penger å bo, er latterlig. En av mine favorittserier på National Geographic, handlet om vår egen kultur, sett med øynene til noen stammefolk fra stillehavet.

De forstod ikke hvordan det kunne være noe problem å finne et sted å sette opp hytta si, og hvordan det gikk an å være hjemløs. :love:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men for å forsvare foreldrene mine bittelitt, så gjorde de det med en hensikt også. De skjønte ikke vitsen med å betale flere hundretusen til husleie, når du heller kunne heller eie noe, og heller betale ned et huslån. Og eventult selge den en dag. Hvem vet, kanskje jeg lever mine glad studentdager i den leiligheten en dag?

Lenke til kommentar

Jeg mener at ALLE foreldre burde gjøre sånn.

 

At det skal koste penger å bo, er latterlig. En av mine favorittserier på National Geographic, handlet om vår egen kultur, sett med øynene til noen stammefolk fra stillehavet.

De forstod ikke hvordan det kunne være noe problem å finne et sted å sette opp hytta si, og hvordan det gikk an å være hjemløs. :love:

 

Vilken serie er det? :p

 

 

Noe som irriterer nå er at det ikke ser ut til og bli noe nordlys her i kveld heller.

Lenke til kommentar

Med dagens medisinske teknologi, lever foreldregenerasjonen så lenge at ingen rekker å få arven når de trenger den.

I stedet må man jobbe ræva av seg for å få råd til en knøttliten hybel. Når man endelig får hodet over vannet, DA dør foreldrene.

 

Jeg ønsker selvsagt ikke at de skal dø tidligere for at jeg skal få arven.

Men det er tragikomisk at man ikke arver noe før man er gammel nok til å klare seg uten.

 

Forskudd på arv er derfor en kjempegod ide.

Da får de unge penga når de trenger dem, og ikke når de selv er 50 år.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Serien på National Geographic Channel heter "Meet the Natives", og handlet om noen stammefolk med bastskjørt og bar overkropp, som for anledningen tok på seg vestlige findresser og kom på besøk til familier i UK og USA.

 

Vi fikk dermed deres synspunkter på vår egen kultur, slik som kunstig inseminering av svin, situasjonen til de hjemløse osv...

 

Stammefolkene ønsket at deres egne svin kunne bli så store som de amerikanske, men stilte seg meget skeptisk til praksisen med kunstig inseminering. De mente at svinene fortjente å få ha sex på en mer romantisk og privat måte.

 

Alle gjestene fra øya Tanna i Stillehavet var menn. Det var en høvding, en danser, en "happy man" og en svinerøkter.

 

UK og USA var utvalgt fordi innbyggerne på Tanna mener å ha et spesiellt forhold til disse to landene.

 

Religionen deres dreier seg om Prins Philip, som visstnok skal "returnere" til Tanna "når tiden er inne" som en slags Messias.

 

De er også glade i USA fordi en soldat ved navn "Tom Navy", som betyr omtrent det samme som "G.I. Joe", og dermed ikke kan være et ekte navn, skal ha vært der under 2. verdenskrig, og lærte dem om fred og forsoning.

Stammefolkene sloss visst på vår side under krigen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med dagens medisinske teknologi, lever foreldregenerasjonen så lenge at ingen rekker å få arven når de trenger den.

I stedet må man jobbe ræva av seg for å få råd til en knøttliten hybel. Når man endelig får hodet over vannet, DA dør foreldrene.

 

Jeg ønsker selvsagt ikke at de skal dø tidligere for at jeg skal få arven.

Men det er tragikomisk at man ikke arver noe før man er gammel nok til å klare seg uten.

 

Forskudd på arv er derfor en kjempegod ide.

Da får de unge penga når de trenger dem, og ikke når de selv er 50 år.

 

 

 

øhhhhhhh,,

 

hva med foreldrene som har jobbet "ræva" av seg for pengene skal ikke dem få bruke dem så lenge dem lever ?!

Lenke til kommentar

Jaha. Da kan du vel også forklare oss hvorfor det står B M på førerkortet mitt selv om jeg har sittet på en moped før? Jeg tok lappen i fjor.

 

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article822995.ece

 

Det virker som om dette lovforslaget ikke har blitt vedtatt likevel. Eller har det det? Om noen sikkert vet om en person med klasse B etter 2005 også kan kjøre moped, så si det gjerne.

I fjor = 2009.

Herregud da, gutt. :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg har lov å kjøre snøscooter. Har aldri tatt i en. Men hadde jeg tatt lappen senere, ville jeg ikke fått snøscooter på kjøpet.

I tillegg måtte jeg betalt for førstehjelpskurs, som jeg likevel får gratis på arbeidsplassen hvert 2. år.

Jeg tok lappen akkurat i tide. Men hadde jeg vært enda tidligere, ville jeg fått motorsykkel og minibuss på kjøpet.

 

Det er liksom mye vanskeligere å kjøre en Transit med 10 seter enn med 7.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Blir irritert over hvordan systemene er i Norge. Hvis du har hatt Norske foreldre som har jobbet og betalt skatt hele livet sitt, og har problemer med penger selv, så får man ikke noe hjelp, men negere som flytter fra utlandet inn til Norge får hjelp med en gang. JADA! Hjelp de nye som slipper inn, drit i de som har jobbet hele livet sitt og betalt skatt hele livet sitt. Kjempebra Norge!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...