Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Jeg er kjøkkenansvarlig på arbeidsplassen min, og er derfor også innkjøpsansvarlig for mat. Siden bedriften bruker kredittsystem på lunsj, så er dagsbudsjettet mitt ganske så varierende. Aldri mer enn 150,- i kassa. Disse pengene skal dekke kaldmat (brød, ost, smør osv, og drikke som juice og melk) og varmmat tre ganger i uka.

Siden varmlunsj er noe nytt som jeg introduserte når jeg tok over kjøkkenet, så var ikke ting som pris noe viktig for disse folka.

 

Så det jeg første jeg gjorde når jeg så innkjøpene de gjorde med kaldmaten, var å sette ned foten på prisene. Jeg ga klar beskjed om at maten skulle være så billig som mulig. Jeg begynte å handle kun First Price-produkter, uten at dette hadde noen effekt på inntaket til de ansatte.

 

I løpet av 2 måneder gikk jeg fra et underskudd på 300,- til et overskudd på 300,- i kassa. Så hadde jeg to uker ferie. Jeg ga beskjed om at innkjøpene skulle holdes på et minimum, sånn at jeg hadde noe å bruke når jeg kom tilbake, siden jeg regnet med at ingen kom til å betale for seg mens jeg var borte.

I følge kvitteringer, så har de brukt 240,- på 3 x 1kg ost, 90,- på 3 x 12pk egg og 100,- på 4 x 1L juice. 340,- til sammen, pluss råvarer til varmmat på 200,-. 540,- på to uker.

 

Hadde de gjort som jeg sa, så hadde de brukt 250,-. Hva faen er det idioter tenker med?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen bloggere. f.eks de som gir slanke råd " spis 1 knekke brød om dagen" tenker ikke på hvilke konsekvenser sånne ting kan ha for folk..

 

de burde ikke få lov og spre slike helse farlige råd... de burde blitt hengt opp ned og tvangsforet med bacon fett. noen dager.

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

"Quote Homer Simpson" gaaaaaaaaaaah, Bacon........mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

 

:D

Lenke til kommentar

At jeg var en jævla feiging når jeg var blitt invitert hjem til tidenes søteste jente dagen før jeg dro 100mil sør!!!

 

kjenner til hvordan det der er. Man er LITT fornøyd fordi man ikke ble utsatt for noe ubehag / kom ut av komfortsonen, men utpå kvelden så sitter man å irriterer ræva av seg og lurer på hvorfor i helvette man sitter her.

 

Gutter som tror du blir kåt ved at de viser fram junior på et bilde.

 

Herregud, innse det...

 

Vært på Chatroulette nå? :p

Endret av Sno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

irriterer meg at i sverige er det 16 ganger billigere enn her i landet....

 

Hvorfor det? Det er dyrere fordi vi er rikere. Det er få land som har samme importeringsfordelene som det vi har.

 

VI er rikere ? :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit:

det er veldig mange i dette norske land som har penge problem...

og vis maten ikke hadde vært så dyr hadde dem ikke hatt det.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...