Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hun har vel lært at det er best for flinke piker å være enig i hva menn sier. Good for her.

Vil gå så langt som å kalle henne et forbilde jeg.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spray på litt quick detailer og tørk av med mikrofiberhåndkle. Om du da ikke har kjørt og tilgriset bilen :p

Da må jeg kjøre og kjøpe... :p

Regn og vind irriterer. Jeg vil ut med båten vår!

Ahh tenk, hva er ikke bedre enn en båttur til Strømstad i strålende vær og så dra til Herføl (Hvaler) og spise burger der, for så å dra ut og fiske på kvelden... :cool:

Lenke til kommentar

"komt" er ikke et norsk ord.

"Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'komt' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka."

Eh? Er to forskjellig ord etter det jeg har forstått. Som på engelsk sitt "Come/Came/come" bruk.

komme, kom, kommet.

Kilde

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

"komt" er ikke et norsk ord.

"Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'komt' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka."

Eh? Er to forskjellig ord etter det jeg har forstått. Som på engelsk sitt "Come/Came/come" bruk.

komme, kom, kommet.

Kilde

Så hva er "komt"? Søkte en del på google, og det virker som om det er svært mangen som bruker det. Så det er vel et ord?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Mangen er heller ikke er norsk ord, det heter mange

Synd at du ikke klarer å lese mitt "tag"....og følte heller for å angrepe meg enn å ta stilling til det jeg spurte ang "komt".

Alle sier "mangen" her i stavanger. Mulig det er noe lokalt?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Det er dialekt... Det er mange ord som man finner i dialekt men ikke i ordbøkene..

Komt, mangen osv..

Lenke til kommentar

"komt" og "mangen" er ikke ord i det norske skriftspråk. Derimot, så kan de være ord i en eller flere norske dialekter.

Jeg er sunnmøring, og sier vel "komt". Derimot så skriver jeg "kommet". (Hekje du komt dej heimatt endå? / Har ikke du kommet deg hjem igjen ennå?)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...