Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Rettigheter til kommersiell bruk er en ting. Men Wikipedia er non-profit.

 

All juss til side: Jeg må få lov til å irritere meg over at NOE hindrer Wikipedia fra å bli så bra som det kunne ha blitt.

 

Det er ikke slik at "rettighetshaver" taper en femmer hver gang noen leser artikkelen og ser illustrasjonen.

 

Herr Brun: Ditt siste innlegg er en juridisk forklaring, men ikke en løsning.

Wikipedias artikler er fortsatt uten illustrasjoner som enkelt kunne vært publisert. Det er DET som irriterer.

 

 

Disse bildene burde lovlig kunne brukes til alles beste på Wikipedia, selv om det ikke er fritt fram å også trykke dem i Se & Hør.

Fordi Se & Hør og Wikipedia er to ulike forretningsmodeller.

 

Det er noe som heter Fair Use, men det later ikke til å gagne Wikipedia.

 

Rettighetshaverne kunne fortsatt tjent seg rike på tabloider, uten å saksøke Wikipedia for å bruke bildene.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt bilen min i 3 dager og nå må den taues inn til verksted... er mammakjørt og sikkert aldri vært over 2500rpm, har jo bare blåst den ren. NÅ FÅR JEG STRAFF JA.

Av nysgjerrighet, hva slags bil og hvor mange kilometer var den kjørt før du overtok den? Det første jeg gjorde med den gamle bilen til mormor var å ta en lang kjøretur på jevnt og relativt høyt turtall.

 

2002 mod Volkswagen kjørt 37 000...

Lenke til kommentar

PCen min klikker visst. Hele tiden kommer det opp beskjed om "Windows Utforsker har sluttet å virke" og jeg har ikke peiling hva jeg kan gjøre med det...

 

Samme problem hadde jeg, måtte gi opp den brukeren og bruke en annen. Håper du har flere brukere lagret på mnaskinen

 

Virus eller dårlige minnebrikker. I'll say no more.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

At mine visdomsjeklsler vokser ut nå, i en alder av 24. Hvorfor kunne dem ikke bare holde seg borte. Nå har jeg vondt, fordi det gnager på tannkjøttet og på siden, og har blitt sårt. :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...