chokke Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Er jo det jeg mener med at man skal bruke barneskolen til sånt, og heller ha ting som ikke er direkte lenket til utdannelsen som valgfag. Barneskole, eller grunnskole? Tviler på at 12-åringer vet hva de vil bli fra et realistisk synspunkt. Skal ikke elektro-linja ha noe norsk eller noe sånne fag? Ikke lære noe særlig etter ungdomsskolen annet enn elektro-ting? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Nynorsk er et av disse fagene hvor du bygger opp almennkunnskap, på samme måte som hele norskfaget er med på å berike ditt sinn. Nynorsk bidrar overhodet ikke til allmennkunnskap. Nynorsk er bare en alternativ måte å skrive bokmål, som ingen får bruk for etter at de går ut av skolen. Norskfaget beriker ikke ditt sinn. 5% av faget er å lære kommunikasjon, så du f.eks. vet hvordan du skriver en jobbsøknad. Og 95% er analyse av gamle dikt der nesten alle ordene er stavet feil fordi det er en veldig gammel norm for skriftspråket. Om det å kunne analysere et dikt er nyttig, kan debatteres. Sikert kjekt å ha hvis du skal bli profesjonell filmanmelder. Det man IKKE lærer er staving, grammatikk, setningsoppbygging og utforming av formelle henvendelser. Alle kan skrive brev til Bestemor. Men det er veldig lite fokus i norsktimene på innleveringsoppgaver som IKKE handler om å analysere en gammel tekst. Endret 29. juni 2010 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Nynorsk er bare en alternativ måte å skrive bokmålEr vi litt på bærtur nå kanskje? Nynorsk er en annen måte å skrive "norsk" på. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Feil. Språkene er så like at kun en norsklærer bryr seg om forskjellen. Alle kan lese nynorsk. Ingen grunn til å lære å skrive det riktig. Nynorskfolka forstår nemlig bokmål. Endret 29. juni 2010 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hva med å gå over til engelsk da? Alle forstår jo engelsk. Da kan vi jo like godt droppe norsk, siden "alle forstår det". 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Gjerne for meg, hvis vi kan droppe to fag på skolen, og slippe en time tidligere hver dag. Å søke på google blir også lettere, for du slipper å prøve begge språkene. Men jeg skal si meg fornøyd bare vi dropper nynorsken. Det samme gjelder tysk og fransk. La dem lære seg engelsk, heller. Vi lærer jo ikke nok tysk til å kunne ha en samtale, uansett. Endret 29. juni 2010 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Da er vi tilbake til hele diskusjonen om å "lære seg noe nyttig" og ikke lære seg noe "unyttig". Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Vi lærte å telle i tysken først i andre termin, i 9'ende klasse. Jeg kom utrolig nok ut med en 3'er. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Grundig lei av reklamen for New AXE Twist -the fragrance that changes. Hora avviser typen intet mindre enn to ganger på 15 sekunder. Han har en robot som endrer utseendet hans to ganger for å få bli med hora hjem, i stedet for å bli avvist. Første gangen han endrer utseende, blir han en skikkelig douchebag. Hva skal han med den hora? Og hva skal hun med en homo? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Vi lærte å telle i tysken først i andre termin, i 9'ende klasse. Jeg kom utrolig nok ut med en 3'er. Jeg hadde et halvt år med tysk og fikk 5'er. Så kom satanist læreren med svæææære ræv inn igjen og da ga jeg meg. Kan telle til 100 på tysk Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hva med å gå over til engelsk da? Alle forstår jo engelsk. Da kan vi jo like godt droppe norsk, siden "alle forstår det". God ide, da hadde kanskje kidza lært seg å skrive ETT språk noenlunde okei istedenfor å være kjempedårlige i bokmal, nynorsk og engelsk. Irriterer meg over lag mens jeg spiller wow. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Word on that. I det siste har jeg blitt tvunget til å gå en liten omvei pga noen jævla fjærkre som har lagd reir på en lyktestolpe. Må ha rustning på meg for å komme levende ut av det når jeg passerer området. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 En viss ny bruker som spammer ned alle tråder med reklame. Trodde du kunne bli bannet for det? Foreløpig 30 innlegg med reklame som alle er fjernet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hater de intenst. Bråker og maser konstant. Stuper og oppfører seg rett og slett dårlig hele tiden. Dagen det utlyses skuddpremie på måser skal jeg bli temmelig rik. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det verste er jo at måsene av en eller annen fucksnodig grunn bare ikke holder seg nede i fjæra, istedet for å forflytte seg lenger og lenger opp i sivilisasjonen. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Tror jeg har blitt scammed på eBay.. -.- Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hvis du har brukt PayPal så får du igjen pengene da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg