Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pakkis er et meget negativt ladet ord.

 

Oppfatter du "pakkis" som et vennlig kallenavn på folk fra Pakistan?

 

De fleste andre vil mene at det er et negativt ladet ord, og bør ikke brukes som fellesbetegnelse for 85% av drammenserne.

I hvert fall ikke hvis dette er ment å være noe negativt.

Mange pakistanere sier pakkis om hverandre. Jeg kjenner mange som kaller venner fra Pakistan for pakkiser. Det er ikke noe mer negativt ladet enn blondinevitser eller svenskevitser.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal være fordomsfull jeg også, så må jeg si at det er overraskende hvor ofte folk med "politisk ukorrekte" holdninger bruker "dem" når de skal beskrive innvandrergrupper.

 

Eks: "nei, seppåfaan, nå skal jæ faenmæ ta på mæ slagstøvla å stikke ut og plage dem derre jælva pakkistaneraaa..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange rappere synger om "niggaz from da club" også.

Hva er poenget?

At da er det greit å omtale alle mørkhudede som nigger?

 

Poenget er at det går an å omtale innvandring uten ordet "pakkis".

 

Jeg nekter ikke for at utlendinger er overrepresentert på diverse lite flatterende statistikker, men man kan passe på hvilke ord man benytter fordet.

Jeg har ikke noe som helt problem med å si nigger. Så lenge musikere og mørkhudete slenger om seg med ordet, så ser ikke jeg noen grunn til at jeg ikke kan bruke det. Vi lever jo i en verden der alle er like, så hvorfor skal kun mørke få si nigger, mens for hvite er alt annet enn afro-amerikaner eller mørkhuded strengt forbudt? Det samme kan sies om pakkis. Så lenge pakistanere sier det, har jeg all rett til å si det.

 

Ja, det går helt fint an å kalle pakistanere for pakistanere, og ikke pakkis. Jeg ser helst at kun pakistaner blir brukt, netopp fordi pakkis er et kallenavn og gatespråk, og ikke noe som skal bli brukt i seriøse debatter eller lignende.

Endret av Coa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dem er og har alltid hvert småkriminelle. Det kan ikke kalles rasistisk det er bare egenerfaring og fakta. Blir for dumt og skylde på rasisme på alt mulig.

 

Og alle blonde berter er dumme som brød?

 

Jeesus, hørt om stereotypi eller?

 

Hørt om fakta eller?? Sosialist.

Det der er et utrolig dumt utsagn. Det finnes veldig mange svært suksessfulle folk fra Pakistan, Irak, osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

dem er og har alltid hvert småkriminelle. Det kan ikke kalles rasistisk det er bare egenerfaring og fakta. Blir for dumt og skylde på rasisme på alt mulig.

 

Og alle blonde berter er dumme som brød?

 

Jeesus, hørt om stereotypi eller?

 

Hørt om fakta eller?? Sosialist.

 

Det er ikke fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke alle er like, nei.

At enkelte musikere og folk som snakker gatespråk omtaler seg selv og sine venner av samme folkeslag for pakkis og nigger, betyr ikke at ALLE av disse folkeslagene verdsetter disse ordene.

 

Noen er stolt av å være neger, andre mørkhudede tar ordet som en fornærmelse, og som en respektløs påminnelse om en vond fortid.

 

Jeg er ikke noen sosialist, og jeg skal ikke sitte her og forsvare kriminelle innvandrere. Det er SV sin jobb.

 

Jeg ønsker kun å gjøre folk bevisst på språkbruken sin. Visse ord er man forsiktig med. Sånn er det bare.

 

Men nå må vi vel la denne debatten ligge, da den er meget off-topic.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...