bruno99 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Bruno99: Jeg går ut i fra at du spiser noe annet enn brød da. Disse folkene har ikke så mange muligheter. Selvsagt, det var det som var poenget mitt. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Det som irriterer meg er folk som klager og whiner om at de irriterer seg over noe smått. For da er det faen ikke noe bedre selv. ikke noe bedre enn hvem? hvem/hva sammenligner du med? Det som irriterer meg er folk som klager og whiner om at de irriterer seg over noe smått. For da er det faen ikke noe bedre selv. - "Det irriterer meg over at det er en masse maur på gulvet mitt" - "DU ER IKKE NOE BEDRE SELV!!!!" Dere så ironien, men dårlig humor. Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 De fortjener ikke mer enn noen skiver om dagen og vann. Bare nok til at de ikke blir sjuke. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 De fortjener ikke mer enn noen skiver om dagen og vann. Bare nok til at de ikke blir sjuke. Du mener det er måten å rehabilitere dem på? Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Gir faen i rehabilitering, de skal straffes etter det de har gjort. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Det er vel ikke rehabilitering det er fengsel. Straff skal de faen meg ha og ikke bo på et pokkers hospits Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Fengsel skal være frihetsberøvelse, ikke noe mer. Det er ingen av oss tjent med. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Morsomt hvordan hodene deres fungerer. Hvorfor vil dere bygge et samfunn på hevn og smerte? 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ikke det som er poenget. Poenget er at de klager over "lite" mat i fengselet når de har gjort en kriminell handling som har plassert de der. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 dere må huske på en ting og det er det at som insatt så trener man enormt med vekter og driver aktiviteter Jeg har sotte inne i 30 dager (14 dager på åpen soning og 14 dager på lukka i en å samme soning:P ) det var der jeg trente for de som har sett at jeg har kommentert det feltet. vi hadde ikke slik mat mangel. der var det rikelig med brødskiver til frokost og smøre seg niste til lunsj (hvor mye man ville) også komme tilbake til leiren for å slappe av også begynne å trene i en times tid for så å spise god middag, middagen var gjerne litt begrensa på enkelte ting men ikke slik som beskrives her, så til slutt rikelig med kveldsmat og da kunne man smøre seg niste til senere på kvelden igjen hvis man ville (kveldsmat kl 20:00) det var rutiner og god og sunn mat med mye næring i, jobbing om dagen og tilbake i leieren. det var åpen soning så lukka soning: da skal man egentlig og jobbe men man må søke seg inn og jeg hadde kort tid å sitte igjen så jeg slapp unna det, så jeg lå på cella hele dagen å så på tv og koste meg. man får felles frokost og som åpen man smører seg niste til lunsj også kommer da en god middag også kvelds med gjerne niste til senere. men jeg som bare satt på cella trengte ikke så mye da men når jeg jobba på åpen soning så trengte jeg den maten veldig godt og med treninga og det hele i tillegg til dette så tjener man 90kr hver dag man er på "jobben" og man kan handle fra butikk 1 dag i uka (handleliste som vaktene går ut og handler og kommer tilbake med) og der kan man da til og med bruke visa kortet hvis man vil opptil 400kr, man får kjøpt alt man måtte ønske via der. man har felles tid der man blir låst ut for å ha litt sosialt i tillegg og spille litt billiard eller dart eller lignende, man har også tilgang til kjøkken som man kan lage ting og tang hvis du har handla noe ingredienser på handlelista (ofte går flere sammen om ting og tang) i tillegg har man 2 timer om dagen ut i fri luft og kan spille fotball eller trene eller bare labbe rundt i tillegg har man gjerne lørdager der man reiser ut og har aktiviteter det kommer gudstjenester og lignende med pizza fra dolly og slike ting med kaker og kaffi og hele sullamitten har fangene det vondt? haha langt derifra. det er akkurat som en leirkamp bare man blir låst inn på celle, man er på cella aleine i 3-4 timer totalt i døgnet (utenom natta) og har rikelig med mat og næring med mange aktiviteter og sosialhet. har de noe å syte over? haha nei ikke en dønn skit MEN når det kommer til slik som 2 skiver per måltid og slike ting så holder ikke det mål nettopp pga så mye aktiviteter og "jobbing". nå skjønner dere sikkert hvordan det livet er og dette er ikke helt rette plassen å skrive slikt men følte jeg måtte 1 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Selv om de er innsatte, så har de vel krav på nok mat. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Er det snakk om 2 skiver i tillegg til hvert måltid eller bare 2 skiver som selve måltidet? F.eks Lasagne med 2 skiver til. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) 2 skiver tilsvarer ett måltid. Det er vel totalt tre slike måltid pluss en begrenset middag. Btw: Det er vel ca 80kcal per skive. 160kcal + pålegget. Havner vel kanskje på 200kcal da. Selv ligger jeg på opp i mot 1000kcal per måltid. Men 200kcal per måltid er lite for omtrent alle. Endret 5. juni 2010 av McBitch Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 normale daglige inntaket av kalorier er 2000kcal. står til og med på brusflasker i liten skrift Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Det er vel for en kvinne, evt. det som trengs for å holde kroppen i live. Skal like å se voksne menn, eller voksende menn klare seg med 2000kcal om dagen sammen med fysisk aktivitet. Endret 5. juni 2010 av McBitch Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) det er det normale til normale voksne folk under normale omstendigheter aka det normale les på cola flaska eller brødposen eller noe annet som har disse nye ikonen med % av diverse ting i tingen Endret 5. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Og vi normale klarer å holde oss unna fengselet. 3 Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Noe av maten som butikkjedene kaster bør jo kunne "doneres" til disse insatte? Litt mat gått ut på dato skader vell ingen? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 hehe sant nok. jeg havna inn pga ung og dum men den tid er bak meg og har skjerpa meg ordentlig bra siden den gang (5år siden jeg var innnenfor murene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg