Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Det er minst like irriterende med folk som absolutt MÅ ha kilder, selv på elementære påstander som alle kjenner.

Jeg synes ikke det. Skal man komme med en påstand, så må man ha dekning for at den er sann. Om du ikke kan bevise for meg at det du sier er sant, er det i mine øyne løgn.

 

Dette irriterer meg. Dumme mennesker generelt irriterer meg. SVere irriterer meg. Kommunister irriterer meg. Men noe av det som irriterer meg mest, er den rød/grønne regjeringen dette landet er bli velsignet med. Men jeg vil vel tro at alle disse irriterende tingene ramler inn under irriterende ting #2

 

dontgetit.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her kunnet jeg skrevet mange mange a4 sider med tekst og ting som jeg irriterer meg noe sinnsykt på men kan si det ganske kort også og veldig mange vil forstå hva jeg mener:

STATEN ( R )

 

altså systemene vi bruker her på jorda som prissetting og miljøavgift og alt mulig dill dall. alt av systemer og stat generelt sett.

 

hvordan kan vi betale miljøavgift på ting? jo vi betaler fordi vi tar resurser fra naturen, dermed så betaler vi til staten. men hvem faen er det staten betaler til da? det er jo kun oss mennesker her på jorda som vet hva penger er for noe. vi betaler ikke naturen med nye resurser eller noenting som helst. det er helt bak mål. avgift på alt og ting går bare til staten og i tillegg så gidder ikke den norske stat å bruke peng på vårt land.

 

dårlige veier, sykhus, skoler, nett linje (40ende plass i verden elns), kollektivtrafikk er dass.

 

hvorfor tror dere vi er nesten rikest i verden???

fordi staten bruker ikke penger, de bare sparer

 

hvis alle land hadde gjort det så ville alle vært så rike som vi er

 

norge får inn over 1000 milliarder hvert år i fondet men bruker kun 6-17 milliarder av de hvert år. de skulle bruke det tidobbelte hvertfall

 

avgifter på absolutt alt og blodpriser er det som gjør at staten får inn hver eneste krone de har i utgifter omtrent og de tjener rått årlig i tillegg. de ligger i mange mange hundre milliarder kroner i pluss hvert år

 

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

Gå inn her og klikk på statens pensjonsfond (oljefondet) og scroll ned til tabellen så ser dere selv

 

når man jobber i denne verden så føler man seg som slave

bytt ut pisken med penger så har du akkurat det samme som var for noen hundre år siden

 

man jobber 8 timer daglig og sliter ræva av seg for å slappe av med familien 3-5 timer om dagen for en bitteliten slump penger

 

som narkodealer har man det gøy og arbeider et par timer om dagen og tjener inn 100ganger så mer enn en vanlig jobb.

 

snakker om forskjeller ja.

 

prissettingen på ting er jo også helt tåpelig. betale 200kr for en bitteliten skvettlapp til parabolhodet for å beskytte mot regn og snø mens du kan kjøpe en 3-4ganger så stor skvettlapp til moped/bil eller lignende veldig mye billigere

 

patetiskt

 

irriterer livskitten utav meg

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
som narkodealer har man det gøy og arbeider et par timer om dagen og tjener inn 100ganger så mer enn en vanlig jobb.
Jeg må bare sitere det utdraget her.

Risikoen øker betraktlig også da. Forskjell å lange dop og sitte på kassa på Rimi.

 

Og siden det er ulovlig er det større gevinst.

Lenke til kommentar

er klar over det men det er alikavel helt på trynet fordi vi er mennesker og mennesker aleine som jobber her på jorda. vi skal liksom hjelpe hverandre og være snille og greie og forholde oss til lover og alt mulig. og dermed så kjemper vi bare mer og mer imot hverandre for hver dag som går. (vanskelig å forklare pointet mitt men håper du forstår)

 

 

 

ja men hadde det blitt lovlig så hadde ikke prisen på det sunket noe. bare lønna for jobben hadde sunket kraftig

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

er klar over det men det er alikavel helt på trynet fordi vi er mennesker og mennesker aleine som jobber her på jorda. vi skal liksom hjelpe hverandre og være snille og greie og forholde oss til lover og alt mulig. og dermed så kjemper vi bare mer og mer imot hverandre for hver dag som går. (vanskelig å forklare pointet mitt men håper du forstår)

 

 

I Kardemomme by kanskje.

 

 

 

ja men hadde det blitt lovlig så hadde ikke prisen på det sunket noe. bare lønna for jobben hadde sunket kraftig

Hadde det vært lovlig hadde nok både prisen og lønna sunket.

Lenke til kommentar

når man jobber i denne verden så føler man seg som slave

bytt ut pisken med penger så har du akkurat det samme som var for noen hundre år siden

 

man jobber 8 timer daglig og sliter ræva av seg for å slappe av med familien 3-5 timer om dagen for en bitteliten slump penger

 

som narkodealer har man det gøy og arbeider et par timer om dagen og tjener inn 100ganger så mer enn en vanlig jobb.

Jeg er delvis enig i det der. Sånn sett har ikke livet på jorden noe poeng. Man jobber 8 timer om dagen, for å tjene penger slik at man kan bo i et hus eller en leilighet som står tom mesteparten av dagen. Man betaler skatter og avgifter som det ikke egentlig er noe vits å betale, det er bare formaliteter. For så å bli pensjonist, og knapt ha råd til å leve, for så å dø. Hva er liksom vitsen?

 

Men dette er nå bare min mening.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

her kunnet jeg skrevet mange mange a4 sider med tekst og ting som jeg irriterer meg noe sinnsykt på men kan si det ganske kort også og veldig mange vil forstå hva jeg mener:

STATEN ( R )

 

altså systemene vi bruker her på jorda som prissetting og miljøavgift og alt mulig dill dall. alt av systemer og stat generelt sett.

 

hvordan kan vi betale miljøavgift på ting? jo vi betaler fordi vi tar resurser fra naturen, dermed så betaler vi til staten. men hvem faen er det staten betaler til da? det er jo kun oss mennesker her på jorda som vet hva penger er for noe. vi betaler ikke naturen med nye resurser eller noenting som helst. det er helt bak mål. avgift på alt og ting går bare til staten og i tillegg så gidder ikke den norske stat å bruke peng på vårt land.

 

dårlige veier, sykhus, skoler, nett linje (40ende plass i verden elns), kollektivtrafikk er dass.

 

hvorfor tror dere vi er nesten rikest i verden???

fordi staten bruker ikke penger, de bare sparer

 

hvis alle land hadde gjort det så ville alle vært så rike som vi er

 

norge får inn over 1000 milliarder hvert år i fondet men bruker kun 6-17 milliarder av de hvert år. de skulle bruke det tidobbelte hvertfall

 

avgifter på absolutt alt og blodpriser er det som gjør at staten får inn hver eneste krone de har i utgifter omtrent og de tjener rått årlig i tillegg. de ligger i mange mange hundre milliarder kroner i pluss hvert år

 

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

Gå inn her og klikk på statens pensjonsfond (oljefondet) og scroll ned til tabellen så ser dere selv

 

når man jobber i denne verden så føler man seg som slave

bytt ut pisken med penger så har du akkurat det samme som var for noen hundre år siden

 

man jobber 8 timer daglig og sliter ræva av seg for å slappe av med familien 3-5 timer om dagen for en bitteliten slump penger

 

som narkodealer har man det gøy og arbeider et par timer om dagen og tjener inn 100ganger så mer enn en vanlig jobb.

 

snakker om forskjeller ja.

 

prissettingen på ting er jo også helt tåpelig. betale 200kr for en bitteliten skvettlapp til parabolhodet for å beskytte mot regn og snø mens du kan kjøpe en 3-4ganger så stor skvettlapp til moped/bil eller lignende veldig mye billigere

 

patetiskt

 

irriterer livskitten utav meg

Du er helt på jordet. Og hvis du virkelig hater jobben din så mye, hvorfor bytter du ikke jobb? Og at Norge får inn over 1000 milliarder hvert år er bare absurd å si, spesielt når du ikke klarer å henvise til kilde engang. Miljøavgiftene går tilbake til naturen iform av doneringer til diverse organisasjoner som bevarer naturen osv.

Lenke til kommentar

@SML

jeg viste kilde da vettu. ta vekk brillane så du ser noe heller.

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

Gå inn her og klikk på statens pensjonsfond (oljefondet) og scroll ned til tabellen så ser dere selv

 

i tillegg har jeg ikke jobbet i mitt liv i det hele tatt fordi jeg ikke takler det så jeg har levd på andre ting som uføretrygd og slike ting. hvis du vil ha kilder på ting så får du faen se å google da. det er faen ikke så vanskelig å finne. hører du noen sier noe du ikke tror på så google it også hvis du ikke finner en dritt eller finner det motsatte så kan du si noe. hvis du ikke gidder så har du ikke rett til å åpne kjeften engang, da er du bare et stort troll faen i mine øyner og dine ord er helt urelevante uansett hva du sier

(er enig med forrige irriterende ting en bruker kom med, det med nettopp dette med kilder til ting)

 

og jeg skal rette meg selv for jeg skreiv 1000 milliarder årlig men mente 100 milliarder

 

@therawyn

Exactly. jeg ser pointet i at menneskene må ha et håp for å drives fremover og at vi jobber for at vi selv og ungene våres skal få det bedre men alikavell så kunne det vært et mye bedre system på det hele

 

Systemene som er laget i verden er laget for nickels and dimes aka ører og småkroner. det kosta 1kr for et brød for 50år siden. i dag er det opp i 30kr for enkelte brød men gjennomsnittsprisen er vel 20kr ca for et brød.

og når det gamle systemet møter dagens verdier og alle ting som har kommet de siste 50årene så blir det feil

 

et fly er ment for å fly, men når det da kommer en bil så blir flyet helt på jordet til å fungere som en bil

 

@danielzu

neidu. priser øker og lønninger går oppover men veldig veldig mye treigere. prisen hadde holdt seg og økt og lønninga hadde sunker med 100ganger så hadde det gårr seint og seint oppover igjen

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Fotball er irriterende, spesielt hvor mange som er interessert. :tease:

 

Er mest landslaget som interreserer meg, da. Er liksom en grunn til å holde med dem, fordi de representerer Norge.

Utenlandske klubblag derimot, not so much. :)

 

OT: At nettleseren min crasher i hytt og gevær når jeg ser på YouTube videoer pga. Flash Player svikt.

Endret av slopedoo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...