Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... irriterer meg at jeg nå kommer til å høre drittmusikken spilt over alt, uansett hvor jeg befinner meg ...

Nettopp samme grunn til at jeg vurderer kjøp av ny mp3 spiller og heldekkende klokker, så jeg kan høre den musikken jeg liker og ikke andre sin uansett hvor jeg er :dremel:

Er inne i en heavy dubstep periode nå :love:

Lenke til kommentar

Heh, vel, syns det var litt snålt at du klassifiserer folk ut i fra IQ ved å definere de ved navn. Attpåtil ser det ut som du tror at IQ har en direkte korrelasjon med intelligens, noe som (dessverre) alt for mange tror.

Dette irriterer meg, for øvrig.

Jeg irriterer meg over folk som ikke forstår at IQ er en forkortelse for intelligence quotient.

Lenke til kommentar

Folk som tror at siden jeg har iPhone så er jeg applefanboy til døden tar meg.

I dag så var det nyhet om at iPadsalget åpner i europa, men ikke i Norge, så sier ei jeg kjenner "Jammen æ har no sjett iPad i Norge æ da.", så svarer jeg "ja, men apple har ikke åpna salget i Norge enda". Med dette får de fram at jeg sier at det ikke går ann å få kjøpt iPad i Norge og begynner å bli sure på meg. Så sier jeg at så klart det går ann å få kjøpt iPad utenom de vanlige normene, og så sier faen meg en av dem, "wow, snakk om å forsvare apple da *himle med øynene*"

Og jeg har ikke planer om å kjøpe meg iPad engang, da kalte de meg løgnhals, lol.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over folk som ikke forstår at IQ er en forkortelse for intelligence quotient.

Det vet jeg godt, hvorfor tror du at jeg ikke vet det? IQ-tester er et forsøk på å beskrive evner (eller intelligens om du vil) til en person basert på flere oppgaver som ofte tar for seg flere temaer. Det skal sies at Internett-tester vanligvis ikke tester flere enn én type tema, og da sier det seg selv at det blir en veldig overfladisk beskrivelse av evnene til en person. Vi har nesten ti forskjellige intelligenser, og når en vanlig IQ-test (nå tar jeg utgangspunkt at det snakkes om Internett-tester) forsøker å måle noen få (maks to til tre) evner, sier det seg selv at det ikke er særlig pålitelig i den store sammenhengen. Det blir derfor feil å basere og klassifisere folk ut fra et (overfladisk og lite beskrivende) nummer. Merk deg at jeg ikke er imot betegnelsen IQ, men heller at folk misbruker betegnelsen vet at de ikke helt vet hva den går ut på, helt konkret.

Endret av Enzyme X
Lenke til kommentar

Det irriterer meg like mye at folk blander inn emner som EQ, når det er snakk om IQ. Dette er to forskjellige ting og IQ er et eget segment som tar for seg:

problemløsning

planlegging

evnen til å tenke abstrakt

osv

Internettester er ikke IQ-tester, de er i de aller fleste tilfeller, kunnskapstester. Jeg irriterer meg grønn over at folk ikke forstår forskjellen. :wallbash:

Lenke til kommentar

Når IQ står for intelligence quotient, er det faktisk snakk om sosial IQ også, samt mange andre typer intelligenser. Ja, jeg har definitivt kompetansen til å si dette, da jeg nettopp tok WAIS-3 testen. ;)

Internett-tester fra for eksempel Mensa.dk (som regnes å være en av de mest korrekte innenfor block design-testing) tester ikke kunnskap, dog disse Facebook-testene (som det ser ut som du snakker om) er definitivt ikke IQ-tester, tvert imot, de er kunnskapstester.

Har du tatt en standardisert test, forresten? Må si jeg har mine tvil.

Endret av Enzyme X
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...