Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg irriterer meg over folk som ikke bryr seg om rettskriving. Idioter.

Bryr meg kun om rettskrivning når det gjelder mine egne poster (og det kommer an på hvor nøye jeg gidder å være også) - andre får bare gjøre hva svarte de vil. Men det kommer an på, om en fyr skriver "di" istedet for "de" så sender jeg ham sikkert en melding. Heldigvis er det ikke så mange som bryter inn i en tråd og begynner å korrigere her, det irriterer max.

Med mindre det er i en useriøs tone og tråd (DNFK, fotballchattetrådene etc.) så gjør jeg ikke det. Men det irriterer meg at de skriver så jævla dårlig, hvis du ikke kan skrive bør du nesten jobbe med det, eller bruke et retteprogram.

Lenke til kommentar

Skrives det norskeksamen?

Selvsagt, på samme måte som at "butikk", ikke skrives "bu tikk", eller "skole" ikke skrives "sko le". Særskriving eller orddeling er et fenomen som er blitt mer og mer vanlig, jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å la være å dele opp ordene, eller orddeler folk når de prater også?

Norsk og eksamen er også to ord alene, det er ikke sko og le, bu og tikk. Så akkurat der er det vel litt forskjell.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Da var det verdt det.

Forøvrig irriterer det meg at det er ''sommerfest'' på alle utestendene idag(ivertfall Trondheim) og at jeg på død og liv MÅ ut.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...