Dorian Gray Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Selvsagt er det stjeling! Nasking er stjeling, underslag er stjeling, piratkopiering er stjeling. Det forekommer i forskjellige former, men går ut på det samme. Du tilegner deg noe på en ulovlig måte. stjele stjal, stjålet (norr stela) 1 ta noe som tilhører en annen, tjuve, naske s- en bil / s- varer i butikken / s- som en ravn / s- en idé fra en 6344684[/snapback] Her må jeg gå imot det, dessverre. Det er snakk om tyveri (yveri el. tjuveri n3 (fra lty) forbrytelsen å stjele), og den norske lovs definisjon på tyveri er "å borrta en gjenstand som tilhører en annen". Det forutsetter at en annen eier gjenstanden, og den blir fratatt. Det er ikke tilfellet med piratkopiering, og det er derfor piratkopiering er et begrep. Det er ikke engang staten som står bak disse utsagnene, men selskapene som tjener penger på produktene. Subjektivt: Det er galt, uetisk, dårlig gjort og urettferdig. Objektivt: Det er ikke stjeling. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Subjektivt: Det er galt, uetisk, dårlig gjort og urettferdig.Objektivt: Det er ikke stjeling. 6344822[/snapback] men det er heller ikke helt lovelig, du har lov og dele materilaet med dine venner. Men du har ikke X antall venner i USA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Her må jeg gå imot det, dessverre. Det er snakk om tyveri (yveri el. tjuveri n3 (fra lty) forbrytelsen å stjele), og den norske lovs definisjon på tyveri er "å borrta en gjenstand som tilhører en annen". Det forutsetter at en annen eier gjenstanden, og den blir fratatt. Det er ikke tilfellet med piratkopiering, og det er derfor piratkopiering er et begrep. Det er ikke engang staten som står bak disse utsagnene, men selskapene som tjener penger på produktene. 6344822[/snapback] Det forutsetter at en annen eier gjenstanden, og den blir fratatt. Filmene og musikken som deles i fri trafikk på nettet tilhører produksjonsselskapet. Distributøren betaler for å få vise/selge den, mens en som laster ned samme produkt, frarøver produksjonsselskapet noe som for dem koster penger både å lage og selge. Det er ikke verre enn å bytte litt på ordene i lovutsagnet. Definisjon: Å bortta en gjenstand som tilhører en annen. Definisjon: Å bortta en produksjon som tilhører produksjonsselskapet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Subjektivt: Det er galt, uetisk, dårlig gjort og urettferdig.Objektivt: Det er ikke stjeling. 6344822[/snapback] men det er heller ikke helt lovelig, du har lov og dele materilaet med dine venner. Men du har ikke X antall venner i USA. 6344835[/snapback] Det har jeg ikke sagt noe imot, men å kalle voldtekt for mord er feil. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det har jeg ikke sagt noe imot, men å kalle voldtekt for mord er feil. 6344869[/snapback] men da er vi enige. det irriterer meg når folk ikke er enige med meg Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det forutsetter at en annen eier gjenstanden, og den blir fratatt. Filmene og musikken som deles i fri trafikk på nettet tilhører produksjonsselskapet. Distributøren betaler for å få vise/selge den, mens en som laster ned samme produkt, frarøver produksjonsselskapet noe som for dem koster penger både å lage og selge. Det er ikke verre enn å bytte litt på ordene i lovutsagnet. Definisjon: Å bortta en gjenstand som tilhører en annen. Definisjon: Å bortta en produksjon som tilhører produksjonsselskapet. 6344866[/snapback] Det blir som å si at underslag er å frarøve fordi de hadde fått pengene. Det er en grunn til at piratkopiering er så mye diskutert; det er ikke så enkelt som du sier. Det er f.eks. ikke lov med tyveri fra sine nærmeste venner. Problemet er at det er ingen måte å påvise at jeg hadde kjøpt produktet hvis jeg ikke lastet det ned. Hvis jeg ikke har noen penger, men jeg har tilgang til PCen på det lokale biblioteket, så kan jeg laste ned og høre på album. Det er rimelig klart at hvis jeg ikke hadde lastet ned albumet, så hadde jeg ikke fått høre på det. Jeg har ikke penger, jeg kan ikke kjøpe produktet, derfor er det enten piratkopiering eller ingenting. Kan jeg da straffes for tyveri? Jeg har ikke tatt noe som helst fra noen som helst. Selv de sterkeste motstanderene vet at collegegutter med mange TB med musikk ikek hadde kjøpt alle de albumene de har på PCen, skal de da straffes med 150kr ganget med x antall album? Lenke til kommentar
Chrynarx Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Det som irriterer meg mest, er denne jenta i klassen min. alt HUN sier er rett og alt vi sier er galt. hvorfor? fordi hun har sett det på TV. hun sier tolkien har skrevet ringenes herre i skyttergraven under 2. verdenskrig. Det var hun fast bestemt. dette krangla vi om i nesten 4 timer. jeg og 2 andre med hun.. eller krangla ikke men prøvde å få det inn i det lille hue hennes at tolkien ikke gjorde det. dette er ikke det eneste tilfellet der hun skal ha rett. ALT hun sier er rett. Mener hun i hvertfall da. Det er ikke mulig å forklare henne noe annet. Uansett hvor hardt du prøver så har hun rett. BRENN! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvis man etter 5 minutter forstår at personen ikke skifter mening av at du maser, er det lite vits i å fortsette. Jeg hadde heller forsøkt å finne bevis, framfor å ha en "Nehei! Joho! Nehei!"-krangel i 4 timer. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 At noen ikke forstår en ting som har blitt forklart 124 ganger før Lenke til kommentar
Chrynarx Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Thewiz jeg har ikke lest hele tråden. . jeg måtte bare få det ut. noe annet som irriterer meg sykt er folk som kaster seg over deg med en gang du tar opp snusboksen for å bomme. Det er alltid de samme. KAN DE IKKE KJØPE SIN EGEN JÆVLA SNUS selv. sier jeg nei, så syter de helt sykt om at de trenger nikotin og at de er så avhengige. når de har en egen snusboks i måneden. å snuser kun når de får. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 jeg irriterer meg over at rommet mitt ser ut som ett helvete. Lenke til kommentar
Chrynarx Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Da må du gjøre en hard og tapper innstats og prøve og rydde litt. Blir det for vanskelig så prøv noe annet. Tenk deg ut at du har rydda rommet og at det ser så pent ut^^ Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 At noen ikke forstår en ting som har blitt forklart 124 ganger før 6345378[/snapback] irriterer meg over folk som ikke tåler kritikk (unyttig fakta-tråden?) og lar det gå utover andre Lenke til kommentar
Chrynarx Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 At noen ikke forstår en ting som har blitt forklart 124 ganger før 6345378[/snapback] irriterer meg over folk som ikke tåler kritikk (unyttig fakta-tråden?) og lar det gå utover andre 6345734[/snapback] Ville si det samme, men orker ikke the drama. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) - Hater religiøse som gjerne vill vise hele verden hvor heldige dem er og stopper deg på gate for å fortelle om hvor inni helvetes bra dem har det. - Hater folk som kjører langt under fartsgrensa. - Hater folk som står lenge etter lykrysset blir grønt sånn at akuratt ikke jeg rekke å kjøre. - Hater folk som bare er ute etter bråk. - Folk med overdreven selvtilitt. - Folk som trur dem er så jævlig mye bedre enn folk flest. Dette er bare en liten liste. Endret 20. juni 2006 av kcobain Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Ting som irriterer meg grenseløst er mennesker, ikke noen spesielle mennesker, aldri noen bestemt grunn, men folk. Halvparten av folkene jeg kjenner irriterer jeg meg over. Jeg kan irritere meg gal grunnet at en hører på feil musikk, men kan likegodt like en annen som hører på samme musikk, kan ikke forklare det men slik er no det Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Folk som applauderer etter at filmen er slutt på kino. Denne avskyelige aktiviteten inntreffer stort sett på premieredager, og utføres av fjortiser og andre misforståtte kukkhuer. De tror sikkert de er med på et eller annen jævla spesielt siden det er premiere og alt. Hva skal det være godt for? Newsflash: Menneskene du ser på lerretet er ikke til stede i virkeligheten. De hører ikke at du slår hendene sammen som en annen mongo som er stolt over å ha fått såpass koordinasjon at han klarer det, så hold hendene atskilt under hele forestillingen, takk. Hvis dere plent må holde hendene samlet, før dem mot hverandre forsiktig så de ikke avgir noen som helst form for lyd når de møter hverandre. Her er en enkel regel: Hvis regissøren ikke er til stede for å presentere filmen og takker for seg etterpå, klapper du IKKE! IKKE! IKKE! Det verste jeg har opplevd i denne sammenhengen er da jeg var på Men In Black på premieredagen. Da satt det en gjeng og KLAPPET I TAKT under rulleteksten. AAAAARGHHHH! 6334809[/snapback] Helt enig! Har aldri skjønt hva folk for ut av å stå å klappe mot et lerret,spesielt normenn... Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hva heter den sangen her: "hvor er kompis" bla bla bla bla bla husker ikke mer... norsk raplåt Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 hva heter den sangen her: "hvor er kompis" bla bla bla bla bla husker ikke mer... norsk raplåt 6347826[/snapback] donk donk donk donk donk donk (feel the floo?) Dette er feil tråd vettu. YOYO går ikke ann å bare skrive noe her å der! yoyo Bom chicha bom chicicha bom chicicha Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 en ting som virkelig irriterer er folk som absolutt MÅ gå offtopic! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg