Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*

Neppe

Anbefalte innlegg

Brukte over én time på å skrive en ny tråd på et annet forum. Litt før jeg var i ferd med å poste tråden, greide jeg å trykke på feil taster slik at jeg kom til en annen side. I håp for at teksten ble autolagret, trykket jeg tilbake hektisk, faktisk to ganger (en ny feil!) Dette førte til at jeg gikk tilbake én side mer enn forventet, som førte til at all teksten forsvant for alltid. Jeg har en plugin for Firefox som forhindrer slike episoder, men jeg bruker Opera akkurat nå.

Akkurat nå er jeg så irritert at jeg føler meg normal. Illustrasjon følger:

La oss si at den mentale irritasjons-variabelen ikke er konstant. Dette er hva jeg kaller en buffer overflow. :D

hva heter denne plug-inn en ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At filmen Knowing hermer etter The Fall.

Sier bare: Beethoven Symphony No. 7 med slowmo-scene.

Bare at Knowing gjorde det i slutten av filmen, og The Fall gjorde det i starten av filmen.

The Fall gjorde det selvfølgelig 26 ganger bedre.

Må folk herme etter? At folk som står bak en feature film som til og med kom på kino ikke klarer å være mer kreativ får det til å koke over for meg.

Alt de trengte å gjøre var å finne et annet soundtrack, det er jo tusenvis av brukbare.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Når du f.eks. laster ned en film eller en TV-serie og får med subtitles du ikke kan skru av. ><

Enda verre er det når du kjøper en film og det skjer. ELler når du ikke kan skippe reklame på begynnelsen. >.<

Irriterer meg over at det er så kaldt for tiden at jeg fryser på hendene sånn at jeg ikke greier å skyte skikkelig på cs :(

Lenke til kommentar

Hahaha, det kom nettopp noen folk på døra som tydeligvis skulle på fest, men som da ringte på min hybeldør. De må i så fall ha vært godt informerte siden det ikke er mange som vet hvor hybelen min ligger. Sett fra gata skulle man ikke tro at den fantes engang, men de gikk nå feil, veldig feil. Jeg satt i dype tanker og kikket på sjøkart da det plutselig ringte på døren.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg er mest redd for navigasjonen. Redd for å begå nybegynnerfeil der jeg leser av feil på kartet. Den skal ikke være umulig, men det er avlikevel lett å gjøre feil. Det får gå som det går. Klarer jeg det så er det bare flott, men dersom ikke må jeg bare ta den på nytt.

Det mest artige er vel de spørsmålene der 2 svaralternativer er like riktige. Et eksempel;

Hva gjør en dødmannsbryter?

1. -Dette alternativet er bak mål, så det kan utelukkes.-

2. -Dette alternativet er bak mål, så det kan utelukkes.-

3. En dødmannsbryter sørger for at motoren ikke starter dersom den ikke er slått på.

4. Dødmannsbryteren sørger for at båten stanser dersom fører forlater førerposisjonen.

3 og 4 er jo begge riktige, men det var altså 3 som var det endelige svaret ifølge en nettbasert kunnskapstest.

Jeg tenkte umiddelbart på alternativ 4 av sikkerhetsmessige grunner. Om motoren ikke starter ved brygga så skjer det avlikevel ingen skade, men dersom båten kommer ut av kontroll i fart så er skadepotensialet stort. Da er det livsviktig for både fører, passasjerer og andre mennesker på sjøen at båten stanser på en mest mulig effektiv måte for å eliminere risikoen for skade. Når knotten som er festet til dødmannsbryteren rives av som følge av at fører forlater sin førerposisjon så vil motoren automatisk slås av. Knotten er da festet i enden av en stropp som skal være festet til førers kropp.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg tok den på pc, og det var ganske rett fram spørsmål eks:

Finn posisjonen til et fyr på utdelt kart

A: N 59, Ø 36

B:S 42,V 23

C:N4, V 4

Det var jo litt mer detaljert beskrivelse da :p

A er forresten riktig da kartet var over en del av Boknafjorden, somm du ser var de andre svaralternativene helt på jordet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...